vytisknout velikost písma Volvo pripravuje rad kompaktných modelov vrátane súpera Golfu

Volvo pripravuje rad kompaktných modelov vrátane súpera Golfu

Vo švédskom Göteborgu bolo práve otvorené vývojové centrum spoločnosti China Euro Vehicle Technology. Tá patrí čínskej automobilke Geely, ktorá vlastní aj Volvo. Šéfom novej technologickej spoločnosti je Mats Fagerhag, ktorý bol ešte v Saabe zodpovedný za vývoj nikdy nepoužitej modulárnej platformy Phoenix.

Spoločnosť CEVT bude schopná pripraviť kompletné auto vrátane platformy, motora, prevodovky a karosérie. Prvým produktom bude modulárna platforma pre kompaktné modely vrátane nástupcu Volva V40 a z neho vychádzajúci crossover XC40.

Vedľa modelov značky Volvo vzniknú na spoločnom základu aj vozidlá značky Geely určené nielen pre čínsky, ale aj pre európsky trh. Prvé vozidlá Volvo a Geely na novej platforme by sa mali na trhu objaviť zhruba o dva a pol roka.

Nová technologická spoločnosť počíta aj s masovým nasadením hybridného pohonu, čo napokon plánoval Mats Fagerhag už v Saabe. Súčasťou architektúry nových áut má byť napríklad elektromotorom poháňaná zadná náprava.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY