vytisknout velikost písma Volvo pripravuje rad kompaktných modelov vrátane súpera Golfu

Volvo pripravuje rad kompaktných modelov vrátane súpera Golfu

Vo švédskom Göteborgu bolo práve otvorené vývojové centrum spoločnosti China Euro Vehicle Technology. Tá patrí čínskej automobilke Geely, ktorá vlastní aj Volvo. Šéfom novej technologickej spoločnosti je Mats Fagerhag, ktorý bol ešte v Saabe zodpovedný za vývoj nikdy nepoužitej modulárnej platformy Phoenix.

Spoločnosť CEVT bude schopná pripraviť kompletné auto vrátane platformy, motora, prevodovky a karosérie. Prvým produktom bude modulárna platforma pre kompaktné modely vrátane nástupcu Volva V40 a z neho vychádzajúci crossover XC40.

Vedľa modelov značky Volvo vzniknú na spoločnom základu aj vozidlá značky Geely určené nielen pre čínsky, ale aj pre európsky trh. Prvé vozidlá Volvo a Geely na novej platforme by sa mali na trhu objaviť zhruba o dva a pol roka.

Nová technologická spoločnosť počíta aj s masovým nasadením hybridného pohonu, čo napokon plánoval Mats Fagerhag už v Saabe. Súčasťou architektúry nových áut má byť napríklad elektromotorom poháňaná zadná náprava.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY