vytisknout velikost písma Volvo pripravuje nový trojvalec. Dostane ho tiež XC60

Volvo pripravuje nový trojvalec. Dostane ho tiež XC60

Volvo pokračuje v downsizingu. Po predstavení štvorvalcových motorov rady Drive-E prichádza správa o vývoji ešte menšieho motora. Ide o preplňovaný trojvalec, ktorý by sa ale mal s výkonom dostať až na 180 koní.

Z oficiálnych správ sa bohužiaľ veľa o novom motore nedozvieme. Automobilka zatiaľ tají presný výkon aj objem. Isté je, že túto jednotku nájdeme v budúcnosti pod kapotou modelov V60, XC60 alebo S60. Volvo samozrejme sľubuje veľmi nízku spotrebu, respektíve splnené limity dané normou Euro 7. Nová trojvalcová jednotka sa bude vyrábať na rovnakej linke ako motory radu Drive-E.

Svoje posledné motory radu Drive-E predstavila automobilka Volvo v roku 2013. Základ je vždy v podstate rovnaký, líšia sa systémy preplňovania. Vrcholné verzie budú navyše doplnené o elektromotor na zadnej náprave, pričom výsledkom majú byť parametre až osemvalcových motorov.

3v_2.jpg3v_3.jpg3v_5.jpg3v_6.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY