vytisknout velikost písma Volvo prevezme zodpovednosť za nehody svojich autonómnych vozidiel

Automobilka chce dostať autá schopné samočinnej jazdy bez asistencie vodiča na cesty do roku 2020.
Volvo prevezme zodpovednosť za nehody svojich autonómnych vozidiel

Volvo je prvá automobilka, ktorá dala jasne najavo, že ak jej vozidlo v plne autonómnom režime nabúra, ponesie za to zodpovednosť ona, nie vodič. Je to celkom zaujímavý krok smerom k zákazníkom, ktorí sa autonómnych systémov obávajú.

Automobilka Volvo chce dostať autá schopné samočinnej jazdy bez asistencie vodiča na cesty do roku 2020. Volvo ale prevzatím zodpovednosti tiež pošťuchuje politikov, aby zmenili legislatívu, ktorá upravuje prevádzku na ceste a predovšetkým potom autonómne autá ako také.

Napriek tomu ešte čaká plne autonómne vozidlá dlhá cesta. Zatiaľ to vyzerá, že autonómna jazda bude v dohľadnej dobe možno len v kolónach a na diaľniciach s plynulou prevádzkou. Bežná prevádzka je pre autonómne vozidlá ešte celkom veľkou prekážkou.

Nie snáď, že by si aktuálne technológie neporadili s prevádzkou, ale testy ukazujú, že autonómne vozidlá sú príliš opatrné a nemajú zdravú dávku agresivity, ktorá je občas v hustej premávke potrebná. Pre stopercentné fungovanie by bolo potrebné, aby spolu všetky vozidlá na ceste komunikovali a vedeli o sebe dopredu. Auto totiž nevie "čítať" ostatných vodičov a nerozumie základným gestám ako napríklad zatrúbenie alebo prebliknutie diaľkovými svetlami.

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY