vytisknout velikost písma Volvo prevezme zodpovednosť za nehody svojich autonómnych vozidiel

Automobilka chce dostať autá schopné samočinnej jazdy bez asistencie vodiča na cesty do roku 2020.
Volvo prevezme zodpovednosť za nehody svojich autonómnych vozidiel

Volvo je prvá automobilka, ktorá dala jasne najavo, že ak jej vozidlo v plne autonómnom režime nabúra, ponesie za to zodpovednosť ona, nie vodič. Je to celkom zaujímavý krok smerom k zákazníkom, ktorí sa autonómnych systémov obávajú.

Automobilka Volvo chce dostať autá schopné samočinnej jazdy bez asistencie vodiča na cesty do roku 2020. Volvo ale prevzatím zodpovednosti tiež pošťuchuje politikov, aby zmenili legislatívu, ktorá upravuje prevádzku na ceste a predovšetkým potom autonómne autá ako také.

Napriek tomu ešte čaká plne autonómne vozidlá dlhá cesta. Zatiaľ to vyzerá, že autonómna jazda bude v dohľadnej dobe možno len v kolónach a na diaľniciach s plynulou prevádzkou. Bežná prevádzka je pre autonómne vozidlá ešte celkom veľkou prekážkou.

Nie snáď, že by si aktuálne technológie neporadili s prevádzkou, ale testy ukazujú, že autonómne vozidlá sú príliš opatrné a nemajú zdravú dávku agresivity, ktorá je občas v hustej premávke potrebná. Pre stopercentné fungovanie by bolo potrebné, aby spolu všetky vozidlá na ceste komunikovali a vedeli o sebe dopredu. Auto totiž nevie "čítať" ostatných vodičov a nerozumie základným gestám ako napríklad zatrúbenie alebo prebliknutie diaľkovými svetlami.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY