vytisknout velikost písma Volvo prevezme zodpovednosť za nehody svojich autonómnych vozidiel

Automobilka chce dostať autá schopné samočinnej jazdy bez asistencie vodiča na cesty do roku 2020.
Volvo prevezme zodpovednosť za nehody svojich autonómnych vozidiel

Volvo je prvá automobilka, ktorá dala jasne najavo, že ak jej vozidlo v plne autonómnom režime nabúra, ponesie za to zodpovednosť ona, nie vodič. Je to celkom zaujímavý krok smerom k zákazníkom, ktorí sa autonómnych systémov obávajú.

Automobilka Volvo chce dostať autá schopné samočinnej jazdy bez asistencie vodiča na cesty do roku 2020. Volvo ale prevzatím zodpovednosti tiež pošťuchuje politikov, aby zmenili legislatívu, ktorá upravuje prevádzku na ceste a predovšetkým potom autonómne autá ako také.

Napriek tomu ešte čaká plne autonómne vozidlá dlhá cesta. Zatiaľ to vyzerá, že autonómna jazda bude v dohľadnej dobe možno len v kolónach a na diaľniciach s plynulou prevádzkou. Bežná prevádzka je pre autonómne vozidlá ešte celkom veľkou prekážkou.

Nie snáď, že by si aktuálne technológie neporadili s prevádzkou, ale testy ukazujú, že autonómne vozidlá sú príliš opatrné a nemajú zdravú dávku agresivity, ktorá je občas v hustej premávke potrebná. Pre stopercentné fungovanie by bolo potrebné, aby spolu všetky vozidlá na ceste komunikovali a vedeli o sebe dopredu. Auto totiž nevie "čítať" ostatných vodičov a nerozumie základným gestám ako napríklad zatrúbenie alebo prebliknutie diaľkovými svetlami.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY