vytisknout velikost písma Volvo prevezme zodpovednosť za nehody svojich autonómnych vozidiel

Automobilka chce dostať autá schopné samočinnej jazdy bez asistencie vodiča na cesty do roku 2020.
Volvo prevezme zodpovednosť za nehody svojich autonómnych vozidiel

Volvo je prvá automobilka, ktorá dala jasne najavo, že ak jej vozidlo v plne autonómnom režime nabúra, ponesie za to zodpovednosť ona, nie vodič. Je to celkom zaujímavý krok smerom k zákazníkom, ktorí sa autonómnych systémov obávajú.

Automobilka Volvo chce dostať autá schopné samočinnej jazdy bez asistencie vodiča na cesty do roku 2020. Volvo ale prevzatím zodpovednosti tiež pošťuchuje politikov, aby zmenili legislatívu, ktorá upravuje prevádzku na ceste a predovšetkým potom autonómne autá ako také.

Napriek tomu ešte čaká plne autonómne vozidlá dlhá cesta. Zatiaľ to vyzerá, že autonómna jazda bude v dohľadnej dobe možno len v kolónach a na diaľniciach s plynulou prevádzkou. Bežná prevádzka je pre autonómne vozidlá ešte celkom veľkou prekážkou.

Nie snáď, že by si aktuálne technológie neporadili s prevádzkou, ale testy ukazujú, že autonómne vozidlá sú príliš opatrné a nemajú zdravú dávku agresivity, ktorá je občas v hustej premávke potrebná. Pre stopercentné fungovanie by bolo potrebné, aby spolu všetky vozidlá na ceste komunikovali a vedeli o sebe dopredu. Auto totiž nevie "čítať" ostatných vodičov a nerozumie základným gestám ako napríklad zatrúbenie alebo prebliknutie diaľkovými svetlami.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY