vytisknout velikost písma Volvo prevezme zodpovednosť za nehody svojich autonómnych vozidiel

Automobilka chce dostať autá schopné samočinnej jazdy bez asistencie vodiča na cesty do roku 2020.
Volvo prevezme zodpovednosť za nehody svojich autonómnych vozidiel

Volvo je prvá automobilka, ktorá dala jasne najavo, že ak jej vozidlo v plne autonómnom režime nabúra, ponesie za to zodpovednosť ona, nie vodič. Je to celkom zaujímavý krok smerom k zákazníkom, ktorí sa autonómnych systémov obávajú.

Automobilka Volvo chce dostať autá schopné samočinnej jazdy bez asistencie vodiča na cesty do roku 2020. Volvo ale prevzatím zodpovednosti tiež pošťuchuje politikov, aby zmenili legislatívu, ktorá upravuje prevádzku na ceste a predovšetkým potom autonómne autá ako také.

Napriek tomu ešte čaká plne autonómne vozidlá dlhá cesta. Zatiaľ to vyzerá, že autonómna jazda bude v dohľadnej dobe možno len v kolónach a na diaľniciach s plynulou prevádzkou. Bežná prevádzka je pre autonómne vozidlá ešte celkom veľkou prekážkou.

Nie snáď, že by si aktuálne technológie neporadili s prevádzkou, ale testy ukazujú, že autonómne vozidlá sú príliš opatrné a nemajú zdravú dávku agresivity, ktorá je občas v hustej premávke potrebná. Pre stopercentné fungovanie by bolo potrebné, aby spolu všetky vozidlá na ceste komunikovali a vedeli o sebe dopredu. Auto totiž nevie "čítať" ostatných vodičov a nerozumie základným gestám ako napríklad zatrúbenie alebo prebliknutie diaľkovými svetlami.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY