vytisknout velikost písma Volvo predvádza svoj systém autonómnej jazdy na videu

Volvo predvádza svoj systém autonómnej jazdy na videu

Volvo chce do roku 2017 spustiť projekt Drive Me v okolí Göteborgu, kedy sa bude môcť verejnosť podieľať na testovaní systému autonómnej jazdy automobilky Volvo. Vozidlá budú vybavené produkčnou verziou funkcie samočinnej jazdy bez zásahov vodiča.

volvo (7).jpgvolvo (8).jpgvolvo (9).jpgAuto si vytvára 3D obraz o dianí na ceste. Samotný princíp funkcie je, zdá sa, jednoduchý, ale najťažšie je nastaviť ho tak, aby dokázal reagovať na meniace sa podmienky

Rovnako ako u konkurenčných značiek aj Volvo využíva pre orientáciu auta spojený obraz zo senzorov, radarov, lasera a kamier. Všetko potom vyhodnocuje výkonný procesor a vysiela autu potrebné signály. Ako môžete vidieť, systém funguje v úplne konvenčnom modeli XC90 s pedálmi a volantom.

Volvo si tiež dáva záležať na spoľahlivosti a rovnako ako v prípade dopravných lietadiel sa aj ono spolieha na záložný systém, aby sa minimalizovala pravdepodobnosť zlyhania "autopilota" v najmenej vhodný okamih. Volvo tvrdí, že vodič nebude pravdepodobne pripravený ihneď prevziať riadenie.

Systém Volva je navrhnutý tak, aby dôležité rozhodnutia nechal na vodičovi a dopredu ho informuje o tom, že mu odovzdá riadenie. Stať sa tak môže pri zlyhaní niektorého zo senzorov, v nepriaznivom počasí alebo napríklad v momente, kedy sa auto blíži do cieľa.

volvo (1).jpgvolvo (10).jpgvolvo (11).jpgvolvo (12).jpgvolvo (13).jpgvolvo (14).jpgvolvo (15).jpgvolvo (2).jpgvolvo (3).jpgvolvo (4).jpgvolvo (5).jpgvolvo (6).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY