vytisknout velikost písma Volvo predstavuje systém prepojenia automobilov s cyklistami

Na veľtrhu CES 2015 bude prezentovaný systém, ktorý vznikol zo spolupráce automobilky Volvo sa spoločnosťami POC a Ericsson. Prvá menovaná firma sa zaoberá výrobou rôznych ochranných pomôcok pre cyklistiku, ale tiež napríklad pre skoky na lyžiach. Ericsson sa orientuje na komunikačné technológie. Výsledkom je systém, ktorý má zabrániť kolízii cyklistov s automobilom.

Celá vec funguje relatívne jednoducho. Prilba s integrovaným varovným svetlom je prepojená s mobilným telefónom, v ktorom je aplikácia zdieľajúca polohu cyklistu. Tieto informácie využíva automobil a ten tak v každom okamihu vie, či sa v okolí pohybuje niekto na bicykli.

Ak hrozí zrážka alebo ak sa cyklista iba pohybuje napríklad v slepom uhle, je vodič na prítomnosť cyklistov upozornený cez head-up displej. Rovnako tak sa cyklistovi aktivuje varovné svetlo na prilbe, pokiaľ mieri do dráhy vozidla.

CES 2015 prebehne hneď z kraja januára a vidieť budú aj ďalšie automobilky. Napríklad BMW predstaví systém autonómneho parkovania v garážach.

volvo_1.jpgvolvo_2.jpgvolvo_3.jpgvolvo_4.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY