vytisknout velikost písma Volvo predstavuje systém prepojenia automobilov s cyklistami

Na veľtrhu CES 2015 bude prezentovaný systém, ktorý vznikol zo spolupráce automobilky Volvo sa spoločnosťami POC a Ericsson. Prvá menovaná firma sa zaoberá výrobou rôznych ochranných pomôcok pre cyklistiku, ale tiež napríklad pre skoky na lyžiach. Ericsson sa orientuje na komunikačné technológie. Výsledkom je systém, ktorý má zabrániť kolízii cyklistov s automobilom.

Celá vec funguje relatívne jednoducho. Prilba s integrovaným varovným svetlom je prepojená s mobilným telefónom, v ktorom je aplikácia zdieľajúca polohu cyklistu. Tieto informácie využíva automobil a ten tak v každom okamihu vie, či sa v okolí pohybuje niekto na bicykli.

Ak hrozí zrážka alebo ak sa cyklista iba pohybuje napríklad v slepom uhle, je vodič na prítomnosť cyklistov upozornený cez head-up displej. Rovnako tak sa cyklistovi aktivuje varovné svetlo na prilbe, pokiaľ mieri do dráhy vozidla.

CES 2015 prebehne hneď z kraja januára a vidieť budú aj ďalšie automobilky. Napríklad BMW predstaví systém autonómneho parkovania v garážach.

volvo_1.jpgvolvo_2.jpgvolvo_3.jpgvolvo_4.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY