vytisknout velikost písma Volvo predstavuje systém prepojenia automobilov s cyklistami

Na veľtrhu CES 2015 bude prezentovaný systém, ktorý vznikol zo spolupráce automobilky Volvo sa spoločnosťami POC a Ericsson. Prvá menovaná firma sa zaoberá výrobou rôznych ochranných pomôcok pre cyklistiku, ale tiež napríklad pre skoky na lyžiach. Ericsson sa orientuje na komunikačné technológie. Výsledkom je systém, ktorý má zabrániť kolízii cyklistov s automobilom.

Celá vec funguje relatívne jednoducho. Prilba s integrovaným varovným svetlom je prepojená s mobilným telefónom, v ktorom je aplikácia zdieľajúca polohu cyklistu. Tieto informácie využíva automobil a ten tak v každom okamihu vie, či sa v okolí pohybuje niekto na bicykli.

Ak hrozí zrážka alebo ak sa cyklista iba pohybuje napríklad v slepom uhle, je vodič na prítomnosť cyklistov upozornený cez head-up displej. Rovnako tak sa cyklistovi aktivuje varovné svetlo na prilbe, pokiaľ mieri do dráhy vozidla.

CES 2015 prebehne hneď z kraja januára a vidieť budú aj ďalšie automobilky. Napríklad BMW predstaví systém autonómneho parkovania v garážach.

volvo_1.jpgvolvo_2.jpgvolvo_3.jpgvolvo_4.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY