vytisknout velikost písma Volvo predstavuje motory pre novú XC90. Bude aj verzia T8

Volvo predstavuje motory pre novú XC90. Bude aj verzia T8

Volvo zverejnilo prvé informácie o pohonných jednotkách pre nové SUV XC90, ktoré sa predstaví v auguste. Samozrejme bude k dispozícii aj hybridná verzia a niečo, čo sa volá T8 TwinEngine. Veď predsa samotné Volvo tvrdilo, že osemvalec už nikdy nebude.

Švédska (alebo by sme mali napísať čínska?) automobilka označuje nové XC90 za najčistejšie a najvýkonnejšie SUV na svete. Ehm, nemyslíme si však, že by sa muselo BMW X6 M alebo Porsche Cayenne Turbo S obávať o svoje neotrasiteľné postavenie.

Na pravú mieru ale uveďme označenie T8. Bohužiaľ sa nejedná o osemvalec, ale o prepracované hybridné ústrojenstvo s možnosťou domáceho dobíjania (tzv. plug-in hybrid). Predné kolesá poháňa turbom a kompresorom prepĺňaný benzínový štvorvalec 2,0 l, zadné kolesá potom roztáča elektromotor s výkonom 60 kW (82 k).

Celkový výkon plug-in hybridu Volvo XC90 T8 je pekných 298 kW (400 k) a krútiaci moment 640 Nm. Pri tom všetkom môže len na elektrinu prejsť až 40 km a vy ako vodič si zvolíte, či si chcete elektrický pohon schovať na neskôr, alebo ho použiť rovno. Emisie verzie T8 dosahujú len 60 g / km CO2.

Benzín bude spaľovať aj verzia T5 a T6, taktiež s turbom a kompresorom. T5 ponúkne 189 kW (257 k) a 350 Nm, silnejší T6 potom 239 kW (325 k) a 400 Nm.

Najväčší záujem ale určite bude o naftovú verziu. Zatiaľ sú potvrdené modely D4 a D5 TwinTurbo. Vieme len, že verzia D4 ponúkne 400 Nm a 142 kW (193 k), verzia D5 s dvomi turbami potom 470 Nm a 168 kW (228 k). Spotreba naftových verzií bude 5, respektíve 6 litrov na 100 km.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY