vytisknout velikost písma Volvo predstavuje motory pre novú XC90. Bude aj verzia T8

Volvo predstavuje motory pre novú XC90. Bude aj verzia T8

Volvo zverejnilo prvé informácie o pohonných jednotkách pre nové SUV XC90, ktoré sa predstaví v auguste. Samozrejme bude k dispozícii aj hybridná verzia a niečo, čo sa volá T8 TwinEngine. Veď predsa samotné Volvo tvrdilo, že osemvalec už nikdy nebude.

Švédska (alebo by sme mali napísať čínska?) automobilka označuje nové XC90 za najčistejšie a najvýkonnejšie SUV na svete. Ehm, nemyslíme si však, že by sa muselo BMW X6 M alebo Porsche Cayenne Turbo S obávať o svoje neotrasiteľné postavenie.

Na pravú mieru ale uveďme označenie T8. Bohužiaľ sa nejedná o osemvalec, ale o prepracované hybridné ústrojenstvo s možnosťou domáceho dobíjania (tzv. plug-in hybrid). Predné kolesá poháňa turbom a kompresorom prepĺňaný benzínový štvorvalec 2,0 l, zadné kolesá potom roztáča elektromotor s výkonom 60 kW (82 k).

Celkový výkon plug-in hybridu Volvo XC90 T8 je pekných 298 kW (400 k) a krútiaci moment 640 Nm. Pri tom všetkom môže len na elektrinu prejsť až 40 km a vy ako vodič si zvolíte, či si chcete elektrický pohon schovať na neskôr, alebo ho použiť rovno. Emisie verzie T8 dosahujú len 60 g / km CO2.

Benzín bude spaľovať aj verzia T5 a T6, taktiež s turbom a kompresorom. T5 ponúkne 189 kW (257 k) a 350 Nm, silnejší T6 potom 239 kW (325 k) a 400 Nm.

Najväčší záujem ale určite bude o naftovú verziu. Zatiaľ sú potvrdené modely D4 a D5 TwinTurbo. Vieme len, že verzia D4 ponúkne 400 Nm a 142 kW (193 k), verzia D5 s dvomi turbami potom 470 Nm a 168 kW (228 k). Spotreba naftových verzií bude 5, respektíve 6 litrov na 100 km.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY