vytisknout velikost písma Volvo predstavuje motory pre novú XC90. Bude aj verzia T8

Volvo predstavuje motory pre novú XC90. Bude aj verzia T8

Volvo zverejnilo prvé informácie o pohonných jednotkách pre nové SUV XC90, ktoré sa predstaví v auguste. Samozrejme bude k dispozícii aj hybridná verzia a niečo, čo sa volá T8 TwinEngine. Veď predsa samotné Volvo tvrdilo, že osemvalec už nikdy nebude.

Švédska (alebo by sme mali napísať čínska?) automobilka označuje nové XC90 za najčistejšie a najvýkonnejšie SUV na svete. Ehm, nemyslíme si však, že by sa muselo BMW X6 M alebo Porsche Cayenne Turbo S obávať o svoje neotrasiteľné postavenie.

Na pravú mieru ale uveďme označenie T8. Bohužiaľ sa nejedná o osemvalec, ale o prepracované hybridné ústrojenstvo s možnosťou domáceho dobíjania (tzv. plug-in hybrid). Predné kolesá poháňa turbom a kompresorom prepĺňaný benzínový štvorvalec 2,0 l, zadné kolesá potom roztáča elektromotor s výkonom 60 kW (82 k).

Celkový výkon plug-in hybridu Volvo XC90 T8 je pekných 298 kW (400 k) a krútiaci moment 640 Nm. Pri tom všetkom môže len na elektrinu prejsť až 40 km a vy ako vodič si zvolíte, či si chcete elektrický pohon schovať na neskôr, alebo ho použiť rovno. Emisie verzie T8 dosahujú len 60 g / km CO2.

Benzín bude spaľovať aj verzia T5 a T6, taktiež s turbom a kompresorom. T5 ponúkne 189 kW (257 k) a 350 Nm, silnejší T6 potom 239 kW (325 k) a 400 Nm.

Najväčší záujem ale určite bude o naftovú verziu. Zatiaľ sú potvrdené modely D4 a D5 TwinTurbo. Vieme len, že verzia D4 ponúkne 400 Nm a 142 kW (193 k), verzia D5 s dvomi turbami potom 470 Nm a 168 kW (228 k). Spotreba naftových verzií bude 5, respektíve 6 litrov na 100 km.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY