vytisknout velikost písma Volvo predstaví malé SUV v roku 2018. Menovať by sa malo XC40

Volvo predstaví malé SUV v roku 2018. Menovať by sa malo XC40

Plánovaná modelová ofenzíva značky Volvo bude zahŕňať aj malé SUV. Zatiaľ nie je oficiálne potvrdené, ako by sa taký automobil volal, ale podľa dostupných zdrojov sa nedočkáme žiadneho veľkého prekvapenia, pretože je údajne v pláne klasické označenie XC40. Predstaviť by sa tento model mal začiatkom roka 2018.

Vyplýva to zo správ, s ktorými prišli kolegovia z Automotive News Europe. Podľa ich zdrojov sa bude vozidlo vyrábať v Gente a ako základ u neho poslúži nová platforma CMA. Tú potom automobilka uplatňuje aj pre novú generáciu V40, ktorá by mala prísť o niečo neskôr.

Okrem štvorvalcových motorov Drive-E dostanú kompaktné modely Volvo aj nové trojvalce, ktoré budú pochádzať z vlastného vývoja. Záujemcovia sa môžu tešiť tiež na plug-in hybridné prevedenie a pre rok 2020 sa počíta aj s príchodom autonómneho riadenia.

Po novej XC90 je teraz na programe modelovej ofenzívy Volvo nová S90 a V90. Obe autá majú byť veľmi podobné práve veľkému SUV. Prípadní záujemcovia sa tak budú takmer určite musieť uspokojiť opäť maximálne so štvorvalcovými motormi.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY