vytisknout velikost písma Volvo predstaví malé SUV v roku 2018. Menovať by sa malo XC40

Volvo predstaví malé SUV v roku 2018. Menovať by sa malo XC40

Plánovaná modelová ofenzíva značky Volvo bude zahŕňať aj malé SUV. Zatiaľ nie je oficiálne potvrdené, ako by sa taký automobil volal, ale podľa dostupných zdrojov sa nedočkáme žiadneho veľkého prekvapenia, pretože je údajne v pláne klasické označenie XC40. Predstaviť by sa tento model mal začiatkom roka 2018.

Vyplýva to zo správ, s ktorými prišli kolegovia z Automotive News Europe. Podľa ich zdrojov sa bude vozidlo vyrábať v Gente a ako základ u neho poslúži nová platforma CMA. Tú potom automobilka uplatňuje aj pre novú generáciu V40, ktorá by mala prísť o niečo neskôr.

Okrem štvorvalcových motorov Drive-E dostanú kompaktné modely Volvo aj nové trojvalce, ktoré budú pochádzať z vlastného vývoja. Záujemcovia sa môžu tešiť tiež na plug-in hybridné prevedenie a pre rok 2020 sa počíta aj s príchodom autonómneho riadenia.

Po novej XC90 je teraz na programe modelovej ofenzívy Volvo nová S90 a V90. Obe autá majú byť veľmi podobné práve veľkému SUV. Prípadní záujemcovia sa tak budú takmer určite musieť uspokojiť opäť maximálne so štvorvalcovými motormi.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY