vytisknout velikost písma Volvo oficiálne predstavilo luxusný sedan S90. Viac ako štvorvalec nečakajte

Volvo oficiálne predstavilo luxusný sedan S90. Viac ako štvorvalec nečakajte

Švédska automobilka Volvo prichádza s druhým modelom zo svojej takzvanej novej éry. Po veľkom SUV XC90 prichádza sedan označený ako S90. Prekvapenie nečakajte, vo svojej podstate ide o XC90 prevtelené do trojpriestorovej karosérie.

Dizajn už skôr prezrádzali fotografie čínskych modelov a ako je vidieť na oficiálnych fotkách, od reality príliš vzdialené neboli. Aj interiér vo svojej podstate poznáme, pretože je takmer identický s novou XC90 (okrem toho, že aj ten sme si mohli pozrieť skôr). Čo sa objemu kufra týka, Volvo S90 ponúkne 500 litrov.

S90 stojí na rovnakej platforme ako XC90. Vozidlo ako také meria na dĺžku 4963 mm, široké je 1879 mm a na výšku má 1443 mm. Rázvor náprav potom činí 2941 mm. Aj v tomto prípade vsadí Volvo výhradne na štvorvalcové motory umiestnené vpredu naprieč, takže aj S90 je v základe prednokolka. Zákazníci ale budú môcť siahnuť po pohone všetkých kolies.

Záujemcovia o benzínovú jednotku dostanú k dispozícii prevedenie T6 AWD osadené dvojlitrom naladeným na 235 kW (320 k). Táto verzia zvládne stovku za 5,8 s. Silnejšou alternatívou je hybridné T8, ktoré k rovnakému motoru pridá ešte elektromotor. Pri dieseloch zatiaľ Volvo predstavilo variant D4 s pohonom prednej nápravy a výkonom 140 kW (190 k), respektíve D5 AWD disponujúci parametre 173 kW (235 k) a 480 Nm.

Svetová premiéra je naplánovaná na autosalón v Detroite, vozidlo ako taký si budú môcť prví novinári oficiálne prehliadnuť dnes večer. Na jarnom autosalóne v Ženeve potom uvidíme prevedenie kombi nesúce názov V90.

170194_Location_High_Rear_Quarter_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170195_Location_Profile_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170196_Location_Front_Quarter_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170086_Rear_Quarter_Profile_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170075_Location_Front_Quarter_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170076_Location_Profile_Left_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170077_Location_Profile_Left_Volvo_S90_Mussel_Blue_2.jpg170078_Location_Rear_Quarter_Left_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170079_Location_Rear_Quarter_Right_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170080_Location_Rear_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170085_Profile_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170087_Rear_Quarter_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170096_Front_Quarter_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170097_Rear_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170098_Front_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170100_High_Front_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170099_Half_profile_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170088_Rear_Quarter_Volvo_S90_Mussel_Blue_2.jpg170165_Location_Volvo_S90_Front_Mussel_Blue.jpg170112_Birds_Eye_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170113_Birds_Eye_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170114_Birds_Eye_Volvo_S90_White.jpg170115_Birds_Eye_Seats_Volvo_S90_Mussel_Blue_1.jpg170116_Birds_Eye_Seats_Volvo_S90_Mussel_Blue_2.jpg170117_Birds_Eye_Seats_Volvo_S90_Mussel_Blue_3.jpg170118_Birds_Eye_Seats_Volvo_S90_Mussel_Blue_4.jpg170081_PowerPulse_advantage.jpg170082_PowerPulse_air_from_filter.jpg170083_PowerPulse_Compressed_airtank.jpg170084_PowerPulse_Spool_up.jpg170073_Interior_cockpit_Volvo_S90.jpg170074_Interior_driver_door_Volvo_S90.jpg170089_Close_up_Volvo_S90_seat_Made_by_Sweden.jpg170090_Detail_Airblade_Volvo_S90.jpg170091_Detail_Display_Silhouette_Volvo_S90.jpg170092_Detail_Front_Seat_Volvo_S90.jpg170093_Detail_Profile_Seat_Volvo_S90.jpg170094_Detail_Rear_Light_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170095_Detail_Seat_Silhouette_Volvo_S90.jpg170101_Interior_Blond_Volvo_S90.jpg170102_Interior_centre_display_and_air_blades_Volvo_S90.jpg170119_Detail_Air_Blade_Volvo_S90.jpg170120_Detail_Bowers_and_Wilkins_Tweeter_IP_Volvo_S90.jpg170121_Detail_Crystal_Gear_lever_Silhouette_Volvo_S90.jpg170122_Detail_Door_Handle_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170123_Detail_Door_Mirror_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170124_Detail_Inscription_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170125_Detail_Rear_Quarter_Lines_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170126_Detail_T6_Badge_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170127_Front_High_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170128_Front_Quarter_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170129_Front_Quarter_Volvo_S90_White.jpg170130_Front_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170131_Front_Volvo_S90_White.jpg170145_Profile_Left_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170146_Profile_Left_Volvo_S90_White.jpg170147_Profile_Right_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170148_Profile_Right_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170149_Profile_Right_Volvo_S90_White.jpg170150_Rear_Quarter_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170151_Rear_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170132_Interior_All_Seats_Volvo_S90.jpg170133_Interior_Birds_Eye_Cockpit_Volvo_S90.jpg170134_Interior_Bowers_and_Wilkins_Door_Speakers_Volvo_S90_1.jpg170135_Interior_Bowers_and_Wilkins_Rear_Door_Speakers_Volvo_S90_1.jpg170136_Interior_Centrestack_Right_Volvo_S90.jpg170137_Interior_door_handle_Volvo_S90.jpg170138_Interior_Gear_lever_Volvo_S90.jpg170139_Interior_IP_Glove_box_Volvo_S90.jpg170140_Interior_Rear_Arm_Rest_Volvo_S90.jpg170141_Interior_rear_door_Volvo_S90.jpg170142_Interior_Rear_Seats_Volvo_S90.jpg170143_Interior_Steering_Wheel_Volvo_S90.jpg170144_Interior_Tunnel_Console_Volvo_S90.jpg170152_Rear_Volvo_Word_mark_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170153_Thor_s_Hammer_Headlight_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170157_Safety_Cage_with_text.jpg170158_Twin_Engine_T8_Volvo_S90_Inscription_White.jpg170159_Exterior_Large_Animal_Detection_Volvo_S90_1.jpg170160_Exterior_Large_Animal_Detection_Volvo_S90_2.jpg170161_Interior_cockpit_Volvo_S90_blond.jpg170162_Interior_Detail_T8_Orrefors_Gearshift.jpg170163_Interior_Large_Animal_Detection_1.jpg170164_Interior_Large_Animal_Detection_2.jpg170166_Pilot_Assist.jpg170167_Run_off_Road_Mitigation.jpg170168_Safety_Cage_without_text.jpg170169_Animal_Detection.jpg170170_Emblem_Twin_Engine_T8_Volvo_S90_Inscription_White.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY