vytisknout velikost písma Volvo oficiálne predstavilo luxusný sedan S90. Viac ako štvorvalec nečakajte

Volvo oficiálne predstavilo luxusný sedan S90. Viac ako štvorvalec nečakajte

Švédska automobilka Volvo prichádza s druhým modelom zo svojej takzvanej novej éry. Po veľkom SUV XC90 prichádza sedan označený ako S90. Prekvapenie nečakajte, vo svojej podstate ide o XC90 prevtelené do trojpriestorovej karosérie.

Dizajn už skôr prezrádzali fotografie čínskych modelov a ako je vidieť na oficiálnych fotkách, od reality príliš vzdialené neboli. Aj interiér vo svojej podstate poznáme, pretože je takmer identický s novou XC90 (okrem toho, že aj ten sme si mohli pozrieť skôr). Čo sa objemu kufra týka, Volvo S90 ponúkne 500 litrov.

S90 stojí na rovnakej platforme ako XC90. Vozidlo ako také meria na dĺžku 4963 mm, široké je 1879 mm a na výšku má 1443 mm. Rázvor náprav potom činí 2941 mm. Aj v tomto prípade vsadí Volvo výhradne na štvorvalcové motory umiestnené vpredu naprieč, takže aj S90 je v základe prednokolka. Zákazníci ale budú môcť siahnuť po pohone všetkých kolies.

Záujemcovia o benzínovú jednotku dostanú k dispozícii prevedenie T6 AWD osadené dvojlitrom naladeným na 235 kW (320 k). Táto verzia zvládne stovku za 5,8 s. Silnejšou alternatívou je hybridné T8, ktoré k rovnakému motoru pridá ešte elektromotor. Pri dieseloch zatiaľ Volvo predstavilo variant D4 s pohonom prednej nápravy a výkonom 140 kW (190 k), respektíve D5 AWD disponujúci parametre 173 kW (235 k) a 480 Nm.

Svetová premiéra je naplánovaná na autosalón v Detroite, vozidlo ako taký si budú môcť prví novinári oficiálne prehliadnuť dnes večer. Na jarnom autosalóne v Ženeve potom uvidíme prevedenie kombi nesúce názov V90.

170194_Location_High_Rear_Quarter_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170195_Location_Profile_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170196_Location_Front_Quarter_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170086_Rear_Quarter_Profile_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170075_Location_Front_Quarter_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170076_Location_Profile_Left_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170077_Location_Profile_Left_Volvo_S90_Mussel_Blue_2.jpg170078_Location_Rear_Quarter_Left_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170079_Location_Rear_Quarter_Right_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170080_Location_Rear_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170085_Profile_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170087_Rear_Quarter_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170096_Front_Quarter_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170097_Rear_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170098_Front_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170100_High_Front_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170099_Half_profile_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170088_Rear_Quarter_Volvo_S90_Mussel_Blue_2.jpg170165_Location_Volvo_S90_Front_Mussel_Blue.jpg170112_Birds_Eye_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170113_Birds_Eye_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170114_Birds_Eye_Volvo_S90_White.jpg170115_Birds_Eye_Seats_Volvo_S90_Mussel_Blue_1.jpg170116_Birds_Eye_Seats_Volvo_S90_Mussel_Blue_2.jpg170117_Birds_Eye_Seats_Volvo_S90_Mussel_Blue_3.jpg170118_Birds_Eye_Seats_Volvo_S90_Mussel_Blue_4.jpg170081_PowerPulse_advantage.jpg170082_PowerPulse_air_from_filter.jpg170083_PowerPulse_Compressed_airtank.jpg170084_PowerPulse_Spool_up.jpg170073_Interior_cockpit_Volvo_S90.jpg170074_Interior_driver_door_Volvo_S90.jpg170089_Close_up_Volvo_S90_seat_Made_by_Sweden.jpg170090_Detail_Airblade_Volvo_S90.jpg170091_Detail_Display_Silhouette_Volvo_S90.jpg170092_Detail_Front_Seat_Volvo_S90.jpg170093_Detail_Profile_Seat_Volvo_S90.jpg170094_Detail_Rear_Light_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170095_Detail_Seat_Silhouette_Volvo_S90.jpg170101_Interior_Blond_Volvo_S90.jpg170102_Interior_centre_display_and_air_blades_Volvo_S90.jpg170119_Detail_Air_Blade_Volvo_S90.jpg170120_Detail_Bowers_and_Wilkins_Tweeter_IP_Volvo_S90.jpg170121_Detail_Crystal_Gear_lever_Silhouette_Volvo_S90.jpg170122_Detail_Door_Handle_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170123_Detail_Door_Mirror_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170124_Detail_Inscription_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170125_Detail_Rear_Quarter_Lines_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170126_Detail_T6_Badge_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170127_Front_High_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170128_Front_Quarter_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170129_Front_Quarter_Volvo_S90_White.jpg170130_Front_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170131_Front_Volvo_S90_White.jpg170145_Profile_Left_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170146_Profile_Left_Volvo_S90_White.jpg170147_Profile_Right_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170148_Profile_Right_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170149_Profile_Right_Volvo_S90_White.jpg170150_Rear_Quarter_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170151_Rear_Volvo_S90_Osmium_Grey.jpg170132_Interior_All_Seats_Volvo_S90.jpg170133_Interior_Birds_Eye_Cockpit_Volvo_S90.jpg170134_Interior_Bowers_and_Wilkins_Door_Speakers_Volvo_S90_1.jpg170135_Interior_Bowers_and_Wilkins_Rear_Door_Speakers_Volvo_S90_1.jpg170136_Interior_Centrestack_Right_Volvo_S90.jpg170137_Interior_door_handle_Volvo_S90.jpg170138_Interior_Gear_lever_Volvo_S90.jpg170139_Interior_IP_Glove_box_Volvo_S90.jpg170140_Interior_Rear_Arm_Rest_Volvo_S90.jpg170141_Interior_rear_door_Volvo_S90.jpg170142_Interior_Rear_Seats_Volvo_S90.jpg170143_Interior_Steering_Wheel_Volvo_S90.jpg170144_Interior_Tunnel_Console_Volvo_S90.jpg170152_Rear_Volvo_Word_mark_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170153_Thor_s_Hammer_Headlight_Volvo_S90_Mussel_Blue.jpg170157_Safety_Cage_with_text.jpg170158_Twin_Engine_T8_Volvo_S90_Inscription_White.jpg170159_Exterior_Large_Animal_Detection_Volvo_S90_1.jpg170160_Exterior_Large_Animal_Detection_Volvo_S90_2.jpg170161_Interior_cockpit_Volvo_S90_blond.jpg170162_Interior_Detail_T8_Orrefors_Gearshift.jpg170163_Interior_Large_Animal_Detection_1.jpg170164_Interior_Large_Animal_Detection_2.jpg170166_Pilot_Assist.jpg170167_Run_off_Road_Mitigation.jpg170168_Safety_Cage_without_text.jpg170169_Animal_Detection.jpg170170_Emblem_Twin_Engine_T8_Volvo_S90_Inscription_White.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY