vytisknout velikost písma Volvo odhalilo motor V8 5,0 l pre závodné S60 V8 Polestar Racing

Po predbežných informáciách z konca minulého roka predstavuje značka Volvo svoj ​​nový motor pre závodný špeciál.
Volvo odhalilo motor V8 5,0 l pre závodné S60 V8 Polestar Racing

Závodná stajňa Volvo Polestar Racing vyštartuje do novej sezóny austrálskeho šampionátu Supercars s novým vozidlom Volvo S60 V8, za ktorého volant si sadnú Robert Dahlgren a Scott McLaughlin. Srdcom tohto špeciálu je modifikovaný zážihový osemvalec Volvo B8444S známy zo sériových vozidiel S80 a XC90, avšak pre nové použitie bol jeho objem navýšený z 4,4 na 5,0 l (4 989 ccm).

Volvo Polestar Racing 1.jpgVolvo Polestar Racing 2.jpgVolvo Polestar Racing 3.jpgVolvo Polestar Racing 4.jpgVolvo Polestar Racing 5.jpgVolvo Polestar Racing 6.jpg
Modifikovaný osemvalec Volvo B8444S 
 

Motor vyniká celohliníkovou konštrukciou a roztvorením radu valcov len 60 stupňov, dva páry vačkových hriadeľov v hlave sú hnané reťazou a kompresný pomer činí 10,0:1. Jednotka beží na palivo E85, disponuje atmosférickým plnením, nepriamym vstrekovaním pracujúcim s tlakmi 5,5 baru a ôsmimi samostatnými škrtiacimi klapkami. Blok valcov bol zosilnený a hlavy sú úplne nové.

Tento motor má dosahovať výkon 650 koní (478 kW) a krútiaci moment 660 Nm pri nešpecifikovaných otáčkach. Verejnosti sa nový model vybavený popísaným agregátom predstaví už túto sobotu na testovacích dňoch v Sydney a do svojho prvého závodu Clipsal 500 v Adelaide vyštartuje počas prvého marcového víkendu.

Zdroj: Polestar

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY