vytisknout velikost písma Volvo odhalilo motor V8 5,0 l pre závodné S60 V8 Polestar Racing

Po predbežných informáciách z konca minulého roka predstavuje značka Volvo svoj ​​nový motor pre závodný špeciál.
Volvo odhalilo motor V8 5,0 l pre závodné S60 V8 Polestar Racing

Závodná stajňa Volvo Polestar Racing vyštartuje do novej sezóny austrálskeho šampionátu Supercars s novým vozidlom Volvo S60 V8, za ktorého volant si sadnú Robert Dahlgren a Scott McLaughlin. Srdcom tohto špeciálu je modifikovaný zážihový osemvalec Volvo B8444S známy zo sériových vozidiel S80 a XC90, avšak pre nové použitie bol jeho objem navýšený z 4,4 na 5,0 l (4 989 ccm).

Volvo Polestar Racing 1.jpgVolvo Polestar Racing 2.jpgVolvo Polestar Racing 3.jpgVolvo Polestar Racing 4.jpgVolvo Polestar Racing 5.jpgVolvo Polestar Racing 6.jpg
Modifikovaný osemvalec Volvo B8444S 
 

Motor vyniká celohliníkovou konštrukciou a roztvorením radu valcov len 60 stupňov, dva páry vačkových hriadeľov v hlave sú hnané reťazou a kompresný pomer činí 10,0:1. Jednotka beží na palivo E85, disponuje atmosférickým plnením, nepriamym vstrekovaním pracujúcim s tlakmi 5,5 baru a ôsmimi samostatnými škrtiacimi klapkami. Blok valcov bol zosilnený a hlavy sú úplne nové.

Tento motor má dosahovať výkon 650 koní (478 kW) a krútiaci moment 660 Nm pri nešpecifikovaných otáčkach. Verejnosti sa nový model vybavený popísaným agregátom predstaví už túto sobotu na testovacích dňoch v Sydney a do svojho prvého závodu Clipsal 500 v Adelaide vyštartuje počas prvého marcového víkendu.

Zdroj: Polestar

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY