vytisknout velikost písma Volvo mieri so špeciálom S60 Polestar TC1 do seriálu WTCC

Volvo mieri so špeciálom S60 Polestar TC1 do seriálu WTCC

Volvo sa oficiálne vracia na pretekárske trate. Už na budúci rok sa švédska automobilka naplno zapojí vďaka tímu Polestar Cyan Racign do seriálu WTCC. Toto oznámenie prichádza presne tridsať rokov potom, čo Volvo oslávilo s modelom 240 Turbo víťazstvo v kategórii jazdcov v seriáli ETCC.

Presné detaily Volvo zverejnení neskôr. Dnes nám iba v stručnej tlačovej správe pripomína, že pretekársky špeciál S60 Polestar TC1 používa štvorvalcový dvojlitrový motor odvodený od súčasnej novej rady Drive-E. Výkon tejto jednotky v závodnej špecifikácii činí 294 kW (400 k).

Volvo vstupom do seriálu WTCC nadviaže na svoje pôsobenie v austrálskom šampionáte V8 Supercars. Aj tam sa predstavil závodný špeciál S60, pod kapotou mal ale osemvalcovú jednotku s objemom päť litrov a výkonom 478 kW (650 k).

polestar_2.jpgpolestar_5.jpgpolestar_6.jpgpolestar_4.jpgpolestar_1.jpgpolestar_8.jpgpolestar_7.jpgpolestar_9.jpgpolestar_3.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY