vytisknout velikost písma Volvo má nový štvorvalec, z dvoch litrov objemu dáva 450 koní

Volvo má nový štvorvalec, z dvoch litrov objemu dáva 450 koní

Správa, že nové Volvo XC90 bude v ponuke výhradne so štvorvalcovými motormi, sa u časti verejnosti nestretla s úplne nadšeným prijatím. Nejde (len) o parametre, tie sú v najsilnejšej verzii úctyhodné, ale skôr o pocit, že veľké luxusné SUV a navyše vlajková loď značky potrebuje viacvalcový motor.

Volvo však teraz neprajníkom predložilo ďalší pádny argument na obhajobu svojich štvorvalcových stratégii: Nový motor High Performance Drive-E s nezvyčajnou konfiguráciou prepĺňacej sústavy. Tvorí ju dvojica paralelných turbodúchadiel a elektricky poháňaný kompresor, ktorý pomáha spomínané dve turbá roztáčať.

152572_Volvo_Cars_reveals_450_horsepower_High_Performance_Drive_E_Powertrain.jpg152567_Volvo_Cars_reveals_450_horsepower_High_Performance_Drive_E_Powertrain.jpg152569_Volvo_Cars_reveals_450_horsepower_High_Performance_Drive_E_Powertrain.jpg
Zatiaľ najvýkonnejší motor rady Drive-E je osadený hneď trojicou dúchadiel, z ktorých ale iba dve slúžia priamo k plneniu valcov; elektrický kompresor roztáča obidve turbá

Výsledkom je podľa automobilky absencia akejkoľvek odmlky na zošliapnutie plynu a úctyhodný výkon 450 koní.

Motor bohužiaľ zatiaľ nie je určený k sériovej aplikácii. Jedná sa o koncept, ktorý má demonštrovať výhody "downsizingu". Na jeho vývoji sa podieľali aj firmy AVL, Denso a Volvo Polestar Racing.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY