vytisknout velikost písma Volvo FH vs. Koenigsegg na pretekárskom okruhu. Ťahač nevyhral...

Volvo FH vs. Koenigsegg na pretekárskom okruhu. Ťahač nevyhral...
Minulý týždeň Volvo zverejnilo ukážku, na ktorej sa prezentoval ťahač FH a Koenigsegg Ager One: 1. Išlo o ochutnávku chystaného videa, v ktorom švédsky ťahač vyzval na súboj švédsky superšport. Kompletné video už je na svete. Prekvapenie nečakajte, ťahač, aj keď má novú prevodovku, na Koenigsegg nestačil.
"Závod" spočíva v tom, či Volvo FH ubehne rýchlejšie jedno kolo na pretekárskom okruhu ako Koenigsegg zvládne dve kolá. Ako uvidíte na videu, One: 1 nemá problém a ešte si svoj prejazd spríjemní driftom.
Samozrejme cieľom nie je pretek, ale celá táto vec má za úlohu prezentovať novú prevodovku použitú vo Volve FH. Ide o dvojspojkový automat, pričom FH je údajne prvý sériový ťahač na svete, ktorý túto techniku prevzatú zo športových áut používa.
 
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY