vytisknout velikost písma Volvo eviduje už 24 000 záujemcov o XC90. Celkové predaje ale klesajú

Volvo eviduje už 24 000 záujemcov o XC90. Celkové predaje ale klesajú

Volve sa podarilo veľmi dobre "predať" príchod novej XC90 na trh. Hoci švédska automobilka ponúkla zákazníkom iba veľmi málo príležitostí na to, aby si auto prezreli, a hoci s týmto vozidlom ešte okrem novinárov nikto ísť nemohol, objednávky sa na XC90 len hrnú. Aktuálne ich má švédska novinka na konte už 24 000.

Inak povedané, už teraz Volvo eviduje taký záujem, že má obsadenú približne polovicu očakávanej výroby novej XC90 na tento rok. A zdá sa, že pozvoľné uvádzanie novej XC90 do predaja pritiahlo tiež pozornosť k ostatným modelom radu XC. Za prvý štvrťrok tohto roka vzrástol predaj XC60 o 17%, XC70 si polepšilo dokonca o 23%.

Z pohľadu absolútnych čísiel ale celkové predaje automobilky Volvo za prvý štvrťrok tohto roka klesli. Kým minulý rok evidujú štatistiky 108 170 vozidiel, tento rok to bolo 107 721 automobilov. O 0,6% klesli predaje v Číne, pokles 7,2% vykázali "ostatné trhy". Európa naopak znamenala pre Volvo rast 0,1%, Amerika 0,2% a domáce Švédsko pridalo 7,9%.

getthumbnail (12).jpggetthumbnail (13).jpggetthumbnail (9).jpggetthumbnail (10).jpggetthumbnail (11).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY