vytisknout velikost písma Volvo Concept Estate: zamerané na interiér, tradície a mytológiu

Najnovší z radu konceptov Volvo sa svojimi tvarmi vracia do sedemdesiatych rokov na model 1800ES. Ale hlavne hľadí do blízkej budúcnosti...
Volvo Concept Estate: zamerané na interiér, tradície a mytológiu

Ako sme už písali skôr, nová štúdia Volvo Concept Estate odkazuje na históriu Volva, ale predovšetkým nadväzuje na dve predchádzajúce štúdie. Na rozdiel od nich ale predstavuje dôkladne prepracovaný interiér, ktorý si aj bez prehnanej dávky fantázie iste dokážete predstaviť v sériovom aute. Čo je však v tomto prípade dôležité, to je multimediálny systém, ktorý sa na novom koncepte ukazuje vôbec prvýkrát a ktorý veľmi pravdepodobne nájdeme aj neskôr v novej XC90.

_DSC0419.JPG_DSC0420.JPG_DSC0421.JPG_DSC0422.JPG_DSC0423.JPG_DSC0424.JPG
Volvo Concept Estate čerpá inšpiráciu zo sedemdesiatych rokov, ale aj z nedávnych štúdií Volvo

Ako je v dnešnej dobe zvykom, inšpirácie pri príprave palubnej dosky sa brali u tabletov, takže veľkým displejom sú nahradené klasické tlačidlá a na stredovom paneli zostali prakticky len základné ovládače audiosústavy. Volvo navrhlo systém akýchsi základných dlaždíc, po kliknutí na niektorú z nich sa objaví ponuka týkajúca sa konkrétnej funkcie. Interiér má pripomínať tradície švédskeho životného štýlu vo forme kombinácie kvalitnej kože, pravého dreva alebo medi.

Trojdverové Volvo Concept Estate stojí na pomedzí konvenčného kombi, športového vozidla a kategórie shooting brake, čím priamo odkazuje do sedemdesiatych rokov na model Volvo 1800 ES. Týmto vozidlom sa tvorcovia novinky nechali inšpirovať aj v interiéri, najmä pri tvarovaní prístrojového štítu a volantu.

_DSC0437.JPG_DSC0438.JPG_DSC0440.JPG_DSC0441.JPG_DSC0444.JPG_DSC0443.JPG
Interiér pôsobí veľmi hodnotným dojmom a predstavuje nový multimediálny systém Volvo

Prednú časť karosérie už poznáme z predošlého kupé alebo nedávneho crossoveru, rovnako ako nie sú novinkou diódy denného svietenia usporiadané do tvaru písmena T. Mimochodom toto "T" má symbolizovať Thorove kladivo a celé vonkajšie osvetlenie pre tento koncept dodala spoločnosť Valeo. Za zmienku stoja tiež 21 "ráfiky od spoločnosti Uniwheels obuté do pneumatík Pirelli.

Po zhliadnutí nášho videa z Ženevy vás čakajú hneď dve rozsiahle fotogalérie. V prvej nájdete naše živé zábery z premiéry, v tej druhej potom oficiálne snímky Volvo.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY