vytisknout velikost písma Volvo chystá novú platformu pre malé autá. Využije ju aj budúce XC40

Volvo chystá novú platformu pre malé autá. Využije ju aj budúce XC40

Automobilku Volvo čaká po predstavení platformy SPA a uvedenie novej generácie XC90 veľká modelová ofenzíva. Okrem modelov postavených na spomínanom základe (od série 60 vyššie) sa ale chystá ešte jedna platforma pre menšie autá. Nesie označenie CMA a na vývoji sa podieľa aj čínska spoločnosť Geely. Ako základ túto novinku použije nástupca Volva V40 a aj malé SUV XC40.

Pôjde samozrejme o platformu modulárnu a ako hovoria aktuálne trendy, počíta sa aj s hybridnými verziami. Volvo svoje malé autá údajne pripraví aj na systém, kedy by vozidlo pracovalo len s využitím elektrickej energie a pod kapotou by malo malý spaľovací motor fungujúci ako generátor. Záleží len na tom, či bude o také autá záujem. 

Ak pôjde všetko podľa plánu, máme sa tešiť na novú generáciu V40 postavenú na platforme CMA už za dva roky. V roku 2018 potom dorazí XC40, ktoré sa postaví súperom typu Range Roveru Evoque. Do budúcnosti nie je vylúčený ani menší model ako je V40. Aj nástupca C30 by totiž tiež mohol použiť kompaktnú platformu.

Zdroj: CarAdvice

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY