vytisknout velikost písma Volvo bude vyrábať nové kompaktné modely v Číne a v Belgicku

Volvo bude vyrábať nové kompaktné modely v Číne a v Belgicku

Automobilka Volvo pripravuje rad nových kompaktných modelov, okrem iného novú globálnu generáciu Volva V40, ktorá vyjde na modulárnej platforme CMA. Tá poskytne základ modelom V40 a tiež napríklad malému crossoveru XC40, ktorý by mohol prísť do roku 2018.

Výroba týchto vozidiel bude prebiehať v belgickej továrni v Gente (pozor, nepliesť si s továrňou Genk, ktorú Ford na konci roka 2014 uzavrel) a zároveň v továrňach automobilky Geely v Číne. Tá sa na vývoji áut podieľa a bude ich vyrábať pre domáci trh, informujú Autonews.

Na trh európsky a prípadne do USA tak ale zamieria len vozidlá vyrobené v Belgicku. Volvo práve potrebuje na vývoj a výrobu kompaktných áut čínskeho partnera, pretože samotný európsky trh ich neuživí.

Čínsky trh je pre Volvo veľmi dôležitý a to nie len pre to, že práve švédsku automobilku vlastní čínska spoločnosť Geely. Je tu silný dopyt a napríklad práve v Číne ďalej pokračuje výroba veľmi úspešnej minulej generácie SUV XC90.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY