vytisknout velikost písma Volvo bude sledovať vodiča, svetlá natočí smerom jeho pohľadu

Automobilka Volvo ďalej poodhalila svoje plány na ešte užšiu spätosť vodiča s autom.
Volvo bude sledovať vodiča, svetlá natočí smerom jeho pohľadu

Severania patrili vždy k protagonistom v zavádzaní nových prvkov aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. Škála sústav a postupov je mimoriadne široká a siaha od obvyklých prvkov typu bezpečnostných pásov (Volvo) po celkom bizarné kreácie na spôsob do kľúča vstavaného alkoholtesteru AlcoKey (Saab). Značka Volvo teraz skúša systém, ktorý má kontakt vodiča s jeho autom ešte posilniť.

Ford Ka low cost.jpgVolvo sledovani ridice2.jpgVolvo sledovani ridice3.jpg
Sústava infračervených senzorov má dôkladne sledovať reč šoférovho tela

Vodič má byť sledovaný sústavou infračervených senzorov, ktoré majú v reálnom čase sledovať pozornosť vodiča a jeho tendenciu k spánku, ale vedieť toho údajne budú omnoho viac. V zornom uhle systéme budú aj oči vodiča a ich natočenie, ktorému môže byť prispôsobené aj natáčanie adaptívnych svetlometov. Inými slovami, svetlá budú svietiť presne tam, kam sa vodič pozrie. Jadrom sústavy ale má byť stráženie pozornosti venovanej šoférovi a ovládaniu jeho auta.

Zaznamená zmeny jeho posedu, prípadne klesajúce očné viečka, ale varovný signál vyšle aj vo chvíli, keď sa vodič príliš dlho venuje napríklad rádiu alebo sa otáča k cestujúcim na zadných sedadlách. Tento systém bude pochopiteľne spolupracovať s ďalšími bezpečnostnými prvkami vrátane samočinnej korekcie smeru jazdy v rámci jazdného pruhu alebo dodržiavaním bezpečnej vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla, ale počíta sa s ním aj v programe samostatného riadenia Volvo Drive Me.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY