vytisknout velikost písma Volvo bude sledovať vodiča, svetlá natočí smerom jeho pohľadu

Automobilka Volvo ďalej poodhalila svoje plány na ešte užšiu spätosť vodiča s autom.
Volvo bude sledovať vodiča, svetlá natočí smerom jeho pohľadu

Severania patrili vždy k protagonistom v zavádzaní nových prvkov aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. Škála sústav a postupov je mimoriadne široká a siaha od obvyklých prvkov typu bezpečnostných pásov (Volvo) po celkom bizarné kreácie na spôsob do kľúča vstavaného alkoholtesteru AlcoKey (Saab). Značka Volvo teraz skúša systém, ktorý má kontakt vodiča s jeho autom ešte posilniť.

Ford Ka low cost.jpgVolvo sledovani ridice2.jpgVolvo sledovani ridice3.jpg
Sústava infračervených senzorov má dôkladne sledovať reč šoférovho tela

Vodič má byť sledovaný sústavou infračervených senzorov, ktoré majú v reálnom čase sledovať pozornosť vodiča a jeho tendenciu k spánku, ale vedieť toho údajne budú omnoho viac. V zornom uhle systéme budú aj oči vodiča a ich natočenie, ktorému môže byť prispôsobené aj natáčanie adaptívnych svetlometov. Inými slovami, svetlá budú svietiť presne tam, kam sa vodič pozrie. Jadrom sústavy ale má byť stráženie pozornosti venovanej šoférovi a ovládaniu jeho auta.

Zaznamená zmeny jeho posedu, prípadne klesajúce očné viečka, ale varovný signál vyšle aj vo chvíli, keď sa vodič príliš dlho venuje napríklad rádiu alebo sa otáča k cestujúcim na zadných sedadlách. Tento systém bude pochopiteľne spolupracovať s ďalšími bezpečnostnými prvkami vrátane samočinnej korekcie smeru jazdy v rámci jazdného pruhu alebo dodržiavaním bezpečnej vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla, ale počíta sa s ním aj v programe samostatného riadenia Volvo Drive Me.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY