vytisknout velikost písma Volvo bude sledovať vodiča, svetlá natočí smerom jeho pohľadu

Automobilka Volvo ďalej poodhalila svoje plány na ešte užšiu spätosť vodiča s autom.
Volvo bude sledovať vodiča, svetlá natočí smerom jeho pohľadu

Severania patrili vždy k protagonistom v zavádzaní nových prvkov aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. Škála sústav a postupov je mimoriadne široká a siaha od obvyklých prvkov typu bezpečnostných pásov (Volvo) po celkom bizarné kreácie na spôsob do kľúča vstavaného alkoholtesteru AlcoKey (Saab). Značka Volvo teraz skúša systém, ktorý má kontakt vodiča s jeho autom ešte posilniť.

Ford Ka low cost.jpgVolvo sledovani ridice2.jpgVolvo sledovani ridice3.jpg
Sústava infračervených senzorov má dôkladne sledovať reč šoférovho tela

Vodič má byť sledovaný sústavou infračervených senzorov, ktoré majú v reálnom čase sledovať pozornosť vodiča a jeho tendenciu k spánku, ale vedieť toho údajne budú omnoho viac. V zornom uhle systéme budú aj oči vodiča a ich natočenie, ktorému môže byť prispôsobené aj natáčanie adaptívnych svetlometov. Inými slovami, svetlá budú svietiť presne tam, kam sa vodič pozrie. Jadrom sústavy ale má byť stráženie pozornosti venovanej šoférovi a ovládaniu jeho auta.

Zaznamená zmeny jeho posedu, prípadne klesajúce očné viečka, ale varovný signál vyšle aj vo chvíli, keď sa vodič príliš dlho venuje napríklad rádiu alebo sa otáča k cestujúcim na zadných sedadlách. Tento systém bude pochopiteľne spolupracovať s ďalšími bezpečnostnými prvkami vrátane samočinnej korekcie smeru jazdy v rámci jazdného pruhu alebo dodržiavaním bezpečnej vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla, ale počíta sa s ním aj v programe samostatného riadenia Volvo Drive Me.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY