vytisknout velikost písma Volvo bude sledovať vodiča, svetlá natočí smerom jeho pohľadu

Automobilka Volvo ďalej poodhalila svoje plány na ešte užšiu spätosť vodiča s autom.
Volvo bude sledovať vodiča, svetlá natočí smerom jeho pohľadu

Severania patrili vždy k protagonistom v zavádzaní nových prvkov aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. Škála sústav a postupov je mimoriadne široká a siaha od obvyklých prvkov typu bezpečnostných pásov (Volvo) po celkom bizarné kreácie na spôsob do kľúča vstavaného alkoholtesteru AlcoKey (Saab). Značka Volvo teraz skúša systém, ktorý má kontakt vodiča s jeho autom ešte posilniť.

Ford Ka low cost.jpgVolvo sledovani ridice2.jpgVolvo sledovani ridice3.jpg
Sústava infračervených senzorov má dôkladne sledovať reč šoférovho tela

Vodič má byť sledovaný sústavou infračervených senzorov, ktoré majú v reálnom čase sledovať pozornosť vodiča a jeho tendenciu k spánku, ale vedieť toho údajne budú omnoho viac. V zornom uhle systéme budú aj oči vodiča a ich natočenie, ktorému môže byť prispôsobené aj natáčanie adaptívnych svetlometov. Inými slovami, svetlá budú svietiť presne tam, kam sa vodič pozrie. Jadrom sústavy ale má byť stráženie pozornosti venovanej šoférovi a ovládaniu jeho auta.

Zaznamená zmeny jeho posedu, prípadne klesajúce očné viečka, ale varovný signál vyšle aj vo chvíli, keď sa vodič príliš dlho venuje napríklad rádiu alebo sa otáča k cestujúcim na zadných sedadlách. Tento systém bude pochopiteľne spolupracovať s ďalšími bezpečnostnými prvkami vrátane samočinnej korekcie smeru jazdy v rámci jazdného pruhu alebo dodržiavaním bezpečnej vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla, ale počíta sa s ním aj v programe samostatného riadenia Volvo Drive Me.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY