vytisknout velikost písma Volvo 240 oslavuje štyridsiate narodeniny. Vo výrobe vydržalo devätnásť rokov

Volvo 240 oslavuje štyridsiate narodeniny. Vo výrobe vydržalo devätnásť rokov
Zoznam kapitol
  1. Volvo 240: 40. narodeniny
  2. Fotogaléria

O pár dní to bude presne štyridsať rokov od doby, kedy prví zástupcovia médií prvýkrát uvideli Volvo 240. Stalo sa tak 21. augusta roku 1974. Tento model zaznamenal v histórii švédskej automobilky úspech, ktorý doteraz nemal obdobu. Vyrábal sa dnes už ťažko uveriteľných devätnásť rokov a celkovo vzniklo 2,8 milióna vozidiel.

Použitý motor spočiatku ponúkal 71 kW (s karburátorom) alebo 90 kW (so vstrekovaním), neskôr dorazil šesťvalec s objemom 2,7 litra (103 kW), v roku 1979 prišiel taktiež naftový šesťvalec vyvinutý v spolupráci s automobilkou VW. O dva roky neskôr sa zákazníci dočkali aj preplňovanej jednotky s maximom 114 kW.

Okrem klasických karosárskych variantov došlo dokonca aj na kupé 262C, o ktoré sa postarala spoločnosť Bertone. Posledný voz bol vyrobený v továrni Torslanda v Göteborgu 5. mája 1993. Celkovo vzniklo 2 685 171 kusov verzie 240, varianta 260 má na svojom konte 177 402 automobilov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY