vytisknout velikost písma Volkswagenu hrozí v USA gigantická pokuta, mal švindlovať s emisiami TDI

Turbodiesely TDI "clean diesel" vraj v skutočnosti vypúšťajú oveľa viac oxidov dusíka ako pri meraní v laboratóriu.
Volkswagenu hrozí v USA gigantická pokuta, mal švindlovať s emisiami TDI

Agentúra EPA, čo je americká vládna organizácia ochrany životného prostredia, obvinila Volkswagen z podvádzania pri meraní emisií. Jeho turbodiesely TDI s prídomkom "clean diesel", vraj v skutočnosti vypúšťajú desať- až štyridsaťnásobné množstvo emisií oxidov dusíka ako pri meraní v laboratóriu.

EPA obviňuje Volkswagen, že používa softvér, ktorý rozpozná, že auto prechádza skúškou merania emisií, a upraví chod motora tak, aby pohonná jednotka prísne kritériá splnila. V reálnom svete sa vraj taký program vypne a auto ide "normálne" bez regulácie emisií NOx.

Ak sa preukáže, že takéto zariadenie skutočne Volkswagen používa, hrozí mu gigantická pokuta až 18 miliárd dolárov! Podľa nových zákonov by totiž musel Volkswagen zaplatiť pokutu 37 500 dolárov za každé predané auto.
Podľa EPA sa to týka 482 000 vozidiel Volkswagen a Audi. Vedenie Volkswagenu nariadilo interné vyšetrovanie tejto záležitosti, EPA teraz musí preukázať, že Volkswagen skutočne pochybil.

O moderných dieselov je známe, že v reálnej prevádzke skutočne vypúšťajú viac škodlivých emisií NOX než v laboratóriu. Oxidy dusíka vraj spôsobujú napríklad astmu alebo rakovinu pľúc.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY