vytisknout velikost písma Volkswagenu hrozí v USA gigantická pokuta, mal švindlovať s emisiami TDI

Turbodiesely TDI "clean diesel" vraj v skutočnosti vypúšťajú oveľa viac oxidov dusíka ako pri meraní v laboratóriu.
Volkswagenu hrozí v USA gigantická pokuta, mal švindlovať s emisiami TDI

Agentúra EPA, čo je americká vládna organizácia ochrany životného prostredia, obvinila Volkswagen z podvádzania pri meraní emisií. Jeho turbodiesely TDI s prídomkom "clean diesel", vraj v skutočnosti vypúšťajú desať- až štyridsaťnásobné množstvo emisií oxidov dusíka ako pri meraní v laboratóriu.

EPA obviňuje Volkswagen, že používa softvér, ktorý rozpozná, že auto prechádza skúškou merania emisií, a upraví chod motora tak, aby pohonná jednotka prísne kritériá splnila. V reálnom svete sa vraj taký program vypne a auto ide "normálne" bez regulácie emisií NOx.

Ak sa preukáže, že takéto zariadenie skutočne Volkswagen používa, hrozí mu gigantická pokuta až 18 miliárd dolárov! Podľa nových zákonov by totiž musel Volkswagen zaplatiť pokutu 37 500 dolárov za každé predané auto.
Podľa EPA sa to týka 482 000 vozidiel Volkswagen a Audi. Vedenie Volkswagenu nariadilo interné vyšetrovanie tejto záležitosti, EPA teraz musí preukázať, že Volkswagen skutočne pochybil.

O moderných dieselov je známe, že v reálnej prevádzke skutočne vypúšťajú viac škodlivých emisií NOX než v laboratóriu. Oxidy dusíka vraj spôsobujú napríklad astmu alebo rakovinu pľúc.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY