vytisknout velikost písma Volkswagenu hrozí v USA gigantická pokuta, mal švindlovať s emisiami TDI

Turbodiesely TDI "clean diesel" vraj v skutočnosti vypúšťajú oveľa viac oxidov dusíka ako pri meraní v laboratóriu.
Volkswagenu hrozí v USA gigantická pokuta, mal švindlovať s emisiami TDI

Agentúra EPA, čo je americká vládna organizácia ochrany životného prostredia, obvinila Volkswagen z podvádzania pri meraní emisií. Jeho turbodiesely TDI s prídomkom "clean diesel", vraj v skutočnosti vypúšťajú desať- až štyridsaťnásobné množstvo emisií oxidov dusíka ako pri meraní v laboratóriu.

EPA obviňuje Volkswagen, že používa softvér, ktorý rozpozná, že auto prechádza skúškou merania emisií, a upraví chod motora tak, aby pohonná jednotka prísne kritériá splnila. V reálnom svete sa vraj taký program vypne a auto ide "normálne" bez regulácie emisií NOx.

Ak sa preukáže, že takéto zariadenie skutočne Volkswagen používa, hrozí mu gigantická pokuta až 18 miliárd dolárov! Podľa nových zákonov by totiž musel Volkswagen zaplatiť pokutu 37 500 dolárov za každé predané auto.
Podľa EPA sa to týka 482 000 vozidiel Volkswagen a Audi. Vedenie Volkswagenu nariadilo interné vyšetrovanie tejto záležitosti, EPA teraz musí preukázať, že Volkswagen skutočne pochybil.

O moderných dieselov je známe, že v reálnej prevádzke skutočne vypúšťajú viac škodlivých emisií NOX než v laboratóriu. Oxidy dusíka vraj spôsobujú napríklad astmu alebo rakovinu pľúc.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY