vytisknout velikost písma Volkswagen zvažuje naftový Golf R. Dostať má motor z modelu Passat

Volkswagen zvažuje naftový Golf R. Dostať má motor z modelu Passat

Naftový Volkswagen GTI figuruje na trhu ako GTD už dlho. Aktuálne hojne používané modulárne platformy ale ponúkajú široké možnosti zdieľania techniky naprieč rôznymi modelmi tak, že napríklad menší Golf môže dostať motor z nového VW Passatu. A ten má vo svojej ponuke aj dvojlitrové biturbo s parametrami 176 kW (240 k) a 500 Nm. Že by sa rysoval dieselový Golf R? 

S takou myšlienkou prišli kolegovia zo serveru Motoring, ktorí počas medzinárodnej prezentácie nového Passatu vyspovedali šéfa vývoja motorov. Hanno Jelden potvrdil, že inštalácia tohto motora pod kapotu VW Golf technicky nie je problém. Problém by ale mohla byť vyššia hmotnosť. 

Ako to už v podobných prípadoch chodí, nič definitívneho Hanno Jelden nakoniec neprezradil, údajne ale z rozhovoru vyplynulo, že najvýkonnejší naftový Golf v histórii modelu automobilka naozaj zvažuje. Záujem zo strany minimálne európskych zákazníkov by o dieselový Golf R totiž určite bol.

Zdroj: Motoring

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY