vytisknout velikost písma Volkswagen zvažuje naftový Golf R. Dostať má motor z modelu Passat

Volkswagen zvažuje naftový Golf R. Dostať má motor z modelu Passat

Naftový Volkswagen GTI figuruje na trhu ako GTD už dlho. Aktuálne hojne používané modulárne platformy ale ponúkajú široké možnosti zdieľania techniky naprieč rôznymi modelmi tak, že napríklad menší Golf môže dostať motor z nového VW Passatu. A ten má vo svojej ponuke aj dvojlitrové biturbo s parametrami 176 kW (240 k) a 500 Nm. Že by sa rysoval dieselový Golf R? 

S takou myšlienkou prišli kolegovia zo serveru Motoring, ktorí počas medzinárodnej prezentácie nového Passatu vyspovedali šéfa vývoja motorov. Hanno Jelden potvrdil, že inštalácia tohto motora pod kapotu VW Golf technicky nie je problém. Problém by ale mohla byť vyššia hmotnosť. 

Ako to už v podobných prípadoch chodí, nič definitívneho Hanno Jelden nakoniec neprezradil, údajne ale z rozhovoru vyplynulo, že najvýkonnejší naftový Golf v histórii modelu automobilka naozaj zvažuje. Záujem zo strany minimálne európskych zákazníkov by o dieselový Golf R totiž určite bol.

Zdroj: Motoring

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY