vytisknout velikost písma Volkswagen zvažuje naftový Golf R. Dostať má motor z modelu Passat

Volkswagen zvažuje naftový Golf R. Dostať má motor z modelu Passat

Naftový Volkswagen GTI figuruje na trhu ako GTD už dlho. Aktuálne hojne používané modulárne platformy ale ponúkajú široké možnosti zdieľania techniky naprieč rôznymi modelmi tak, že napríklad menší Golf môže dostať motor z nového VW Passatu. A ten má vo svojej ponuke aj dvojlitrové biturbo s parametrami 176 kW (240 k) a 500 Nm. Že by sa rysoval dieselový Golf R? 

S takou myšlienkou prišli kolegovia zo serveru Motoring, ktorí počas medzinárodnej prezentácie nového Passatu vyspovedali šéfa vývoja motorov. Hanno Jelden potvrdil, že inštalácia tohto motora pod kapotu VW Golf technicky nie je problém. Problém by ale mohla byť vyššia hmotnosť. 

Ako to už v podobných prípadoch chodí, nič definitívneho Hanno Jelden nakoniec neprezradil, údajne ale z rozhovoru vyplynulo, že najvýkonnejší naftový Golf v histórii modelu automobilka naozaj zvažuje. Záujem zo strany minimálne európskych zákazníkov by o dieselový Golf R totiž určite bol.

Zdroj: Motoring

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY