vytisknout velikost písma Volkswagen zrušil projekt desaťstupňového DSG kvôli nákladom

Volkswagen zrušil projekt desaťstupňového DSG kvôli nákladom

Management koncernu Volkswagen pokračuje s dôkladnou revíziou projektov, ktoré stoja príliš veľa peňazí a zatiaľ nemajú vytúžený prínos. Už si to odniesol napríklad vývoj luxusnej limuzíny Volkswagen Phaeton, ktorý bol odložený. Teraz koncern zrušil projekt desaťrychlostného dvojspojkového automatu.

Desaťrýchlostné DSG predstavil Volkswagen pred časom na technickom sympóziu vo Viedni spolu s novou generáciou motorov TDI a TSI. Nová prevodovka sa mala dostať do ďalších generácií modelov s motorom naprieč, ale aj pozdĺžne.

Prvú ju mal dostať budúci Golf GTI, ale Volkswagen teraz prehodnotil svoje priority a projekt zrušil. Je vraj príliš nákladný a jeho návratnosť je diskutabilná, cituje austrálsky magazín Motoring svojho informátora v automobilke.

Volkswagen podľa všetkého nevidí dostatočný prínos väčšieho počtu rýchlosťou k zlepšeniu dynamiky a zníženiu spotreby či emisií CO2. Viac prostriedkov sa teraz investuje do vývoja novej generácie plug-in hybridných pohonov, ktoré budú cenovo atraktívnejšie pre koncového zákazníka.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY