vytisknout velikost písma Volkswagen zrušil projekt desaťstupňového DSG kvôli nákladom

Volkswagen zrušil projekt desaťstupňového DSG kvôli nákladom

Management koncernu Volkswagen pokračuje s dôkladnou revíziou projektov, ktoré stoja príliš veľa peňazí a zatiaľ nemajú vytúžený prínos. Už si to odniesol napríklad vývoj luxusnej limuzíny Volkswagen Phaeton, ktorý bol odložený. Teraz koncern zrušil projekt desaťrychlostného dvojspojkového automatu.

Desaťrýchlostné DSG predstavil Volkswagen pred časom na technickom sympóziu vo Viedni spolu s novou generáciou motorov TDI a TSI. Nová prevodovka sa mala dostať do ďalších generácií modelov s motorom naprieč, ale aj pozdĺžne.

Prvú ju mal dostať budúci Golf GTI, ale Volkswagen teraz prehodnotil svoje priority a projekt zrušil. Je vraj príliš nákladný a jeho návratnosť je diskutabilná, cituje austrálsky magazín Motoring svojho informátora v automobilke.

Volkswagen podľa všetkého nevidí dostatočný prínos väčšieho počtu rýchlosťou k zlepšeniu dynamiky a zníženiu spotreby či emisií CO2. Viac prostriedkov sa teraz investuje do vývoja novej generácie plug-in hybridných pohonov, ktoré budú cenovo atraktívnejšie pre koncového zákazníka.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY