vytisknout velikost písma Volkswagen zrušil projekt desaťstupňového DSG kvôli nákladom

Volkswagen zrušil projekt desaťstupňového DSG kvôli nákladom

Management koncernu Volkswagen pokračuje s dôkladnou revíziou projektov, ktoré stoja príliš veľa peňazí a zatiaľ nemajú vytúžený prínos. Už si to odniesol napríklad vývoj luxusnej limuzíny Volkswagen Phaeton, ktorý bol odložený. Teraz koncern zrušil projekt desaťrychlostného dvojspojkového automatu.

Desaťrýchlostné DSG predstavil Volkswagen pred časom na technickom sympóziu vo Viedni spolu s novou generáciou motorov TDI a TSI. Nová prevodovka sa mala dostať do ďalších generácií modelov s motorom naprieč, ale aj pozdĺžne.

Prvú ju mal dostať budúci Golf GTI, ale Volkswagen teraz prehodnotil svoje priority a projekt zrušil. Je vraj príliš nákladný a jeho návratnosť je diskutabilná, cituje austrálsky magazín Motoring svojho informátora v automobilke.

Volkswagen podľa všetkého nevidí dostatočný prínos väčšieho počtu rýchlosťou k zlepšeniu dynamiky a zníženiu spotreby či emisií CO2. Viac prostriedkov sa teraz investuje do vývoja novej generácie plug-in hybridných pohonov, ktoré budú cenovo atraktívnejšie pre koncového zákazníka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY