vytisknout velikost písma Volkswagen zastavil predaj dieselov aj v Európe, kým sa motory neupravia

Volkswagen zastavil predaj dieselov aj v Európe, kým sa motory neupravia

Prakticky všetky dieselové autá koncernu Volkswagen, ktoré môžu mať nainštalovaný softvér slúžiaci na obchádzanie emisných testov, už nemožno v Európe kúpiť. Koncern Volkswagen ich dočasne stiahol z predaja, kým nevykoná ich úpravy.

Prvou krajinou, kde sa prestali predávať dotknuté naftové autá značiek Audi, Seat, Škoda a Volkswagen, bolo Taliansko. Ďalšie nasledujú, takže sa dočasné obmedzenie predaja niektorých naftových motorov dotkne celej EÚ.
Opatrenie sa týka prevažne nepredaných vozidiel s motormi generácie EA189, ktoré majú plniť normu Euro 5, informujú Automotive News. Servisy na vozidlách vykonajú zásah, ktorý má zaručiť správne hodnoty emisií NOx, ale čo presne sa bude na autách upravovať, to VW zverejní niekedy v priebehu novembra.

Zatiaľ sú predmetom dočasného obmedzenia predaja len vozidlá, ktoré nepoužívajú na kontrolu emisií selektívnu katalytickú redukciu (AdBlue). Problém sa ale zrejme dotkne aj modernejšej rady pohonných jednotiek. Aj pri nich hrozí, že majú podvodný softvér, ktorý za celým škandálom s emisiami stojí.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY