vytisknout velikost písma Volkswagen XL1 pozná svoju cenu: Stojí toľko, čo Porsche 911

Volkswagen XL1 pozná svoju cenu: Stojí toľko, čo Porsche 911

Produkčná podoba aj základné technické údaje sériového Volkswagenu XL1 sú známe už od prvého štvrťroku tohto roka.

Vieme, že superúsporný Volkswagen so zloženou karosériou dokáže zrýchliť na 100 km/h za 12,7 s, vyvinie rýchlosť až 160 km/h a s plnou nádržou aj nabitými batériami prejde vzdialenosť až 500 km. To všetko pri udávanej kombinovanej spotrebe 0,9 l/100 km.

Vieme dokonca aj to, že XL1 vykazuje rovnaké emisie CO2 ako priemerný cyklista.

Jeden zásadný údaj sme ale doteraz neuviedli: cenu. Už v Ženeve sa hovorilo o tom, že malosériovo vyrábané auto s veľmi nákladnou technikou rozhodne nebude pre držgrošov.

Po septembrových špekuláciách niektorých nemeckých médií prestal Volkswagen robiť s cenou tajnosti a oznámil, že na domácom trhu bude za XL1 chcieť 110 000 eur. Informoval o tom srbský autoblog. Volkswagen XL1 je teda podobne drahý ako Porsche 911 Carrera S.

Najväčšia nemecká automobilka plánuje vyrobiť maximálne 200 kusov XL1 , predaj má byť zahájený na jar roku 2014.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY