vytisknout velikost písma Volkswagen XL1 pozná svoju cenu: Stojí toľko, čo Porsche 911

Volkswagen XL1 pozná svoju cenu: Stojí toľko, čo Porsche 911

Produkčná podoba aj základné technické údaje sériového Volkswagenu XL1 sú známe už od prvého štvrťroku tohto roka.

Vieme, že superúsporný Volkswagen so zloženou karosériou dokáže zrýchliť na 100 km/h za 12,7 s, vyvinie rýchlosť až 160 km/h a s plnou nádržou aj nabitými batériami prejde vzdialenosť až 500 km. To všetko pri udávanej kombinovanej spotrebe 0,9 l/100 km.

Vieme dokonca aj to, že XL1 vykazuje rovnaké emisie CO2 ako priemerný cyklista.

Jeden zásadný údaj sme ale doteraz neuviedli: cenu. Už v Ženeve sa hovorilo o tom, že malosériovo vyrábané auto s veľmi nákladnou technikou rozhodne nebude pre držgrošov.

Po septembrových špekuláciách niektorých nemeckých médií prestal Volkswagen robiť s cenou tajnosti a oznámil, že na domácom trhu bude za XL1 chcieť 110 000 eur. Informoval o tom srbský autoblog. Volkswagen XL1 je teda podobne drahý ako Porsche 911 Carrera S.

Najväčšia nemecká automobilka plánuje vyrobiť maximálne 200 kusov XL1 , predaj má byť zahájený na jar roku 2014.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY