vytisknout velikost písma Volkswagen XL1 pozná svoju cenu: Stojí toľko, čo Porsche 911

Volkswagen XL1 pozná svoju cenu: Stojí toľko, čo Porsche 911

Produkčná podoba aj základné technické údaje sériového Volkswagenu XL1 sú známe už od prvého štvrťroku tohto roka.

Vieme, že superúsporný Volkswagen so zloženou karosériou dokáže zrýchliť na 100 km/h za 12,7 s, vyvinie rýchlosť až 160 km/h a s plnou nádržou aj nabitými batériami prejde vzdialenosť až 500 km. To všetko pri udávanej kombinovanej spotrebe 0,9 l/100 km.

Vieme dokonca aj to, že XL1 vykazuje rovnaké emisie CO2 ako priemerný cyklista.

Jeden zásadný údaj sme ale doteraz neuviedli: cenu. Už v Ženeve sa hovorilo o tom, že malosériovo vyrábané auto s veľmi nákladnou technikou rozhodne nebude pre držgrošov.

Po septembrových špekuláciách niektorých nemeckých médií prestal Volkswagen robiť s cenou tajnosti a oznámil, že na domácom trhu bude za XL1 chcieť 110 000 eur. Informoval o tom srbský autoblog. Volkswagen XL1 je teda podobne drahý ako Porsche 911 Carrera S.

Najväčšia nemecká automobilka plánuje vyrobiť maximálne 200 kusov XL1 , predaj má byť zahájený na jar roku 2014.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY