vytisknout velikost písma Volkswagen XL1 pozná svoju cenu: Stojí toľko, čo Porsche 911

Volkswagen XL1 pozná svoju cenu: Stojí toľko, čo Porsche 911

Produkčná podoba aj základné technické údaje sériového Volkswagenu XL1 sú známe už od prvého štvrťroku tohto roka.

Vieme, že superúsporný Volkswagen so zloženou karosériou dokáže zrýchliť na 100 km/h za 12,7 s, vyvinie rýchlosť až 160 km/h a s plnou nádržou aj nabitými batériami prejde vzdialenosť až 500 km. To všetko pri udávanej kombinovanej spotrebe 0,9 l/100 km.

Vieme dokonca aj to, že XL1 vykazuje rovnaké emisie CO2 ako priemerný cyklista.

Jeden zásadný údaj sme ale doteraz neuviedli: cenu. Už v Ženeve sa hovorilo o tom, že malosériovo vyrábané auto s veľmi nákladnou technikou rozhodne nebude pre držgrošov.

Po septembrových špekuláciách niektorých nemeckých médií prestal Volkswagen robiť s cenou tajnosti a oznámil, že na domácom trhu bude za XL1 chcieť 110 000 eur. Informoval o tom srbský autoblog. Volkswagen XL1 je teda podobne drahý ako Porsche 911 Carrera S.

Najväčšia nemecká automobilka plánuje vyrobiť maximálne 200 kusov XL1 , predaj má byť zahájený na jar roku 2014.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY