vytisknout velikost písma Volkswagen XL1 má rovnaké emisie CO2 ako priemerný cyklista

Volkswagen XL1 má rovnaké emisie CO2 ako priemerný cyklista

Superúsporný Volkswagen XL1 nie je horúcou novinkou. Písali sme o ňom už vo februári tohto roku a vtedy sme tiež spomenuli, že v kombinovanom cykle vykazuje spotrebu len 0,9 l/100 km.

Už tak pozoruhodný údaj zaradil do ešte zaujímavejšieho kontextu britský motoristický novinár Chris Harris. Na Twitteri upozornil, že X1 má emisie CO2 (ktoré sú spotrebe priamo úmerné) len 21 g/km - rovnako ako priemerný cyklista.

Tušíme, že aj tak extrémne hospodárne auto ako Volkswagen XL1 bude mať v prevádzke spotrebu a emisie o niečo vyššie. Harrisova poznámka ale vtipne ilustruje, aké pokroky automobilový priemysel v posledných rokoch dosiahol - a tiež ako je nezmyselné prepočítavať na emisie CO2 všetky ľudské aktivity, od prepravy cez pestovanie hospodárskych zvierat až po šport.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY