vytisknout velikost písma Volkswagen XL1 má rovnaké emisie CO2 ako priemerný cyklista

Volkswagen XL1 má rovnaké emisie CO2 ako priemerný cyklista

Superúsporný Volkswagen XL1 nie je horúcou novinkou. Písali sme o ňom už vo februári tohto roku a vtedy sme tiež spomenuli, že v kombinovanom cykle vykazuje spotrebu len 0,9 l/100 km.

Už tak pozoruhodný údaj zaradil do ešte zaujímavejšieho kontextu britský motoristický novinár Chris Harris. Na Twitteri upozornil, že X1 má emisie CO2 (ktoré sú spotrebe priamo úmerné) len 21 g/km - rovnako ako priemerný cyklista.

Tušíme, že aj tak extrémne hospodárne auto ako Volkswagen XL1 bude mať v prevádzke spotrebu a emisie o niečo vyššie. Harrisova poznámka ale vtipne ilustruje, aké pokroky automobilový priemysel v posledných rokoch dosiahol - a tiež ako je nezmyselné prepočítavať na emisie CO2 všetky ľudské aktivity, od prepravy cez pestovanie hospodárskych zvierat až po šport.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY