vytisknout velikost písma Volkswagen XL Sport: Áno, už aj toto ekoauto je športové

Volkswagen XL Sport: Áno, už aj toto ekoauto je športové

Volkswagen do Paríža priviezol aj akúsi športovú verziu ekologického vozidla XL. Ukazuje sa tak, že športové dnes musí byť úplne všetko. No Volkswagen XL Sport nie je len XL s nápisom. Auto dostalo výrazný bodykit a efektívnu aerodynamiku.

Volkswagen XL Sport používa vidlicový dvojvalec 1,2 l z Ducati Superleggera 1199, ktorý produkuje výkon 147 kW (200 k) v 11 000 ot./min. Je to najvýkonnejší sériový dvojvalec na svete. Vďaka veľmi efektívnej aerodynamike s ním XL Šport dosiahne maximálnu rýchlosť 270 km/h a vďaka nízkej hmotnosti pod 900 kg zrýchli na stovku za 5,7 sekundy. Sila (až 147 Nm) putuje na zadné kolesá cez sedemstupňovou prevodovku DSG.

Všimnite si predĺženého zadku a masívnych výdychov a vstupov vzduchu. Z profilu koncept XL Sport tak trocu pripomína legendárny koncept superšportu W12 Nardo. Rovnakú dynamiku ale očakávať nemáme. Zaujímavosťou je, že Volkswagen XL Sport je vozidlo s poradovým číslom 200 000 000. Áno, Volkswagen ho vyrobil ako svoje dvestomiliónte auto.

Volkswagen aj v rámci predstavenia tohto modelu hovoril o emisiách. Každý jediný gram CO2 ušetrený na spotrebe jedného modelu vraj stojí koncern Volkswagen každý rok 100 000 000 eur. A to sa oplatí!

vw night (2).jpgvw night (3).jpgxl1_2.jpgxl1_3.jpgxl1_4.jpgxl1_5.jpgxl1_6.jpgxl1_7.jpgxl1_1.jpgxl1_2.jpgxl1_3.jpgxl1_4.jpgxl1_5.jpgxl1_6.jpgxl1_7.jpgxl1_8.jpgxl1_9.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY