vytisknout velikost písma Volkswagen XL Sport: Áno, už aj toto ekoauto je športové

Volkswagen XL Sport: Áno, už aj toto ekoauto je športové

Volkswagen do Paríža priviezol aj akúsi športovú verziu ekologického vozidla XL. Ukazuje sa tak, že športové dnes musí byť úplne všetko. No Volkswagen XL Sport nie je len XL s nápisom. Auto dostalo výrazný bodykit a efektívnu aerodynamiku.

Volkswagen XL Sport používa vidlicový dvojvalec 1,2 l z Ducati Superleggera 1199, ktorý produkuje výkon 147 kW (200 k) v 11 000 ot./min. Je to najvýkonnejší sériový dvojvalec na svete. Vďaka veľmi efektívnej aerodynamike s ním XL Šport dosiahne maximálnu rýchlosť 270 km/h a vďaka nízkej hmotnosti pod 900 kg zrýchli na stovku za 5,7 sekundy. Sila (až 147 Nm) putuje na zadné kolesá cez sedemstupňovou prevodovku DSG.

Všimnite si predĺženého zadku a masívnych výdychov a vstupov vzduchu. Z profilu koncept XL Sport tak trocu pripomína legendárny koncept superšportu W12 Nardo. Rovnakú dynamiku ale očakávať nemáme. Zaujímavosťou je, že Volkswagen XL Sport je vozidlo s poradovým číslom 200 000 000. Áno, Volkswagen ho vyrobil ako svoje dvestomiliónte auto.

Volkswagen aj v rámci predstavenia tohto modelu hovoril o emisiách. Každý jediný gram CO2 ušetrený na spotrebe jedného modelu vraj stojí koncern Volkswagen každý rok 100 000 000 eur. A to sa oplatí!

vw night (2).jpgvw night (3).jpgxl1_2.jpgxl1_3.jpgxl1_4.jpgxl1_5.jpgxl1_6.jpgxl1_7.jpgxl1_1.jpgxl1_2.jpgxl1_3.jpgxl1_4.jpgxl1_5.jpgxl1_6.jpgxl1_7.jpgxl1_8.jpgxl1_9.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY