vytisknout velikost písma Volkswagen XL Sport: Áno, už aj toto ekoauto je športové

Volkswagen XL Sport: Áno, už aj toto ekoauto je športové

Volkswagen do Paríža priviezol aj akúsi športovú verziu ekologického vozidla XL. Ukazuje sa tak, že športové dnes musí byť úplne všetko. No Volkswagen XL Sport nie je len XL s nápisom. Auto dostalo výrazný bodykit a efektívnu aerodynamiku.

Volkswagen XL Sport používa vidlicový dvojvalec 1,2 l z Ducati Superleggera 1199, ktorý produkuje výkon 147 kW (200 k) v 11 000 ot./min. Je to najvýkonnejší sériový dvojvalec na svete. Vďaka veľmi efektívnej aerodynamike s ním XL Šport dosiahne maximálnu rýchlosť 270 km/h a vďaka nízkej hmotnosti pod 900 kg zrýchli na stovku za 5,7 sekundy. Sila (až 147 Nm) putuje na zadné kolesá cez sedemstupňovou prevodovku DSG.

Všimnite si predĺženého zadku a masívnych výdychov a vstupov vzduchu. Z profilu koncept XL Sport tak trocu pripomína legendárny koncept superšportu W12 Nardo. Rovnakú dynamiku ale očakávať nemáme. Zaujímavosťou je, že Volkswagen XL Sport je vozidlo s poradovým číslom 200 000 000. Áno, Volkswagen ho vyrobil ako svoje dvestomiliónte auto.

Volkswagen aj v rámci predstavenia tohto modelu hovoril o emisiách. Každý jediný gram CO2 ušetrený na spotrebe jedného modelu vraj stojí koncern Volkswagen každý rok 100 000 000 eur. A to sa oplatí!

vw night (2).jpgvw night (3).jpgxl1_2.jpgxl1_3.jpgxl1_4.jpgxl1_5.jpgxl1_6.jpgxl1_7.jpgxl1_1.jpgxl1_2.jpgxl1_3.jpgxl1_4.jpgxl1_5.jpgxl1_6.jpgxl1_7.jpgxl1_8.jpgxl1_9.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY