vytisknout velikost písma Volkswagen vyšetril emisie CO2, nezrovnalosti sú len minimálne

Podozrenie sa potvrdilo iba pri deviatich modeloch a odchýlky sa pohybujú rádovo niekoľko gramov oxidu uhličitého na kilometer.
Volkswagen vyšetril emisie CO2, nezrovnalosti sú len minimálne

V súvislosti s kauzou Dieselgate sa objavilo podozrenie, že Volkswagen zmanipuloval aj hodnoty emisií CO2. Pre mnohých prekvapivo sa tým "pochválila" samotná automobilka. Informáciu získala v rámci časovo obmedzeného programu, ktorý zaisťoval zamestnancom beztrestnosť za nahlásenia neprávostí.

Dnes Volkswagen vydal správu, v ktorej označuje záležitosť za "takmer uzavretú". Interné vyšetrovanie údajne neodhalilo žiadne neprávosti v širšom meradle. Zatiaľ čo v podozrení bolo až 800 000 áut, drobné nezrovnalosti sa nakoniec ukázali len pri 36-tisíc z nich. A odchýlky sú minimálne, zodpovedajú 0,1 až 0,2 l / 100 km.

Konkrétne sa jedná o týchto deväť modelov:

  • Polo 1.0 TSI BlueMotion 70 kW DSG
  • Scirocco 2.0 TDI BMT 135 kW
  • Jetta 1.2 TSI BMT 77 kW
  • Jetta 2.0 TDI BMT 81 kW
  • Golf Cabrio 2.0 TDI BMT 81 kW
  • Golf 2.0 TDI BMT 110 kW
  • Passat Alltrack 2.0 TSI 4Motion BMT 162 kW DSG
  • Passat Variant 2.0 TDI SCR 4Motion BMT 176 kW DSG
  • Passat Variant 1.4 TSI ACT BMT 110 kW

Žiadne technické zmeny na týchto modeloch Volkswagen nebude vykonávať. Pre vedenie spoločnosti je to určite dobrá správa. Automobilka pôvodne počítala s tým, že náprava situácie si vyžiada náklady vo výške až dvoch miliárd eur.

Možno očakávať, že podobnú správu s výpočtom dotknutých vozidiel v najbližšej dobe uverejní aj Audi, Seat a Škoda.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY