vytisknout velikost písma Volkswagen vykázal prvýkrát po 15 rokoch štvrťročnú stratu

Volkswagen vykázal prvýkrát po 15 rokoch štvrťročnú stratu

Prvýkrát po viac ako pätnástich rokoch musel koncern Volkswagen vykázať počas štvrťročného hospodárenia stratu. A nie práve malú. V treťom štvrťroku roku 2015 skončilo hospodárenie VW stratou 3,48 miliardy eur, čo je o 200 miliónov eur viac, než odhadovali analytici.

Pritom v rovnakom období v minulom roku hospodáril Volkswagen so ziskom 3,23 miliárd eur. Podľa odhadov VW ale škandál s podvádzaním pri emisiách, pre ktorý sa vžilo označenie Dieselgate, už stál automobilku 6,7 miliardy eur. A to nehovoríme o tretinovom prepade hodnoty akcií.

Volkswagenu klesajú aj predaje. V septembri predal o 1,5% menej áut ako v rovnakom období v roku 2014. Počas prvých troch štvrťrokov udal VW celkovo o 3,4% áut menej, takže ho tesne predbehla Toyota na pozícii svetovej jednotky a v závese za VW je koncern General motors.

Ak sa situácia bude opakovať aj v ďalších mesiacoch, mohol by sa koncern GM dostať aj na druhé miesto pred Volkswagen. Volkswagen už dopredu oznámil, že vyčleňuje prostriedky pre riešenie škandálu a zároveň značne obmedzuje svoje útraty. V ohrození sú nahraditeľné projekty a obmedzené sú aj sponzorské aktivity.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY