vytisknout velikost písma Volkswagen vykázal prvýkrát po 15 rokoch štvrťročnú stratu

Volkswagen vykázal prvýkrát po 15 rokoch štvrťročnú stratu

Prvýkrát po viac ako pätnástich rokoch musel koncern Volkswagen vykázať počas štvrťročného hospodárenia stratu. A nie práve malú. V treťom štvrťroku roku 2015 skončilo hospodárenie VW stratou 3,48 miliardy eur, čo je o 200 miliónov eur viac, než odhadovali analytici.

Pritom v rovnakom období v minulom roku hospodáril Volkswagen so ziskom 3,23 miliárd eur. Podľa odhadov VW ale škandál s podvádzaním pri emisiách, pre ktorý sa vžilo označenie Dieselgate, už stál automobilku 6,7 miliardy eur. A to nehovoríme o tretinovom prepade hodnoty akcií.

Volkswagenu klesajú aj predaje. V septembri predal o 1,5% menej áut ako v rovnakom období v roku 2014. Počas prvých troch štvrťrokov udal VW celkovo o 3,4% áut menej, takže ho tesne predbehla Toyota na pozícii svetovej jednotky a v závese za VW je koncern General motors.

Ak sa situácia bude opakovať aj v ďalších mesiacoch, mohol by sa koncern GM dostať aj na druhé miesto pred Volkswagen. Volkswagen už dopredu oznámil, že vyčleňuje prostriedky pre riešenie škandálu a zároveň značne obmedzuje svoje útraty. V ohrození sú nahraditeľné projekty a obmedzené sú aj sponzorské aktivity.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY