vytisknout velikost písma Volkswagen vykázal prvýkrát po 15 rokoch štvrťročnú stratu

Volkswagen vykázal prvýkrát po 15 rokoch štvrťročnú stratu

Prvýkrát po viac ako pätnástich rokoch musel koncern Volkswagen vykázať počas štvrťročného hospodárenia stratu. A nie práve malú. V treťom štvrťroku roku 2015 skončilo hospodárenie VW stratou 3,48 miliardy eur, čo je o 200 miliónov eur viac, než odhadovali analytici.

Pritom v rovnakom období v minulom roku hospodáril Volkswagen so ziskom 3,23 miliárd eur. Podľa odhadov VW ale škandál s podvádzaním pri emisiách, pre ktorý sa vžilo označenie Dieselgate, už stál automobilku 6,7 miliardy eur. A to nehovoríme o tretinovom prepade hodnoty akcií.

Volkswagenu klesajú aj predaje. V septembri predal o 1,5% menej áut ako v rovnakom období v roku 2014. Počas prvých troch štvrťrokov udal VW celkovo o 3,4% áut menej, takže ho tesne predbehla Toyota na pozícii svetovej jednotky a v závese za VW je koncern General motors.

Ak sa situácia bude opakovať aj v ďalších mesiacoch, mohol by sa koncern GM dostať aj na druhé miesto pred Volkswagen. Volkswagen už dopredu oznámil, že vyčleňuje prostriedky pre riešenie škandálu a zároveň značne obmedzuje svoje útraty. V ohrození sú nahraditeľné projekty a obmedzené sú aj sponzorské aktivity.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY