vytisknout velikost písma Volkswagen vykázal prvýkrát po 15 rokoch štvrťročnú stratu

Volkswagen vykázal prvýkrát po 15 rokoch štvrťročnú stratu

Prvýkrát po viac ako pätnástich rokoch musel koncern Volkswagen vykázať počas štvrťročného hospodárenia stratu. A nie práve malú. V treťom štvrťroku roku 2015 skončilo hospodárenie VW stratou 3,48 miliardy eur, čo je o 200 miliónov eur viac, než odhadovali analytici.

Pritom v rovnakom období v minulom roku hospodáril Volkswagen so ziskom 3,23 miliárd eur. Podľa odhadov VW ale škandál s podvádzaním pri emisiách, pre ktorý sa vžilo označenie Dieselgate, už stál automobilku 6,7 miliardy eur. A to nehovoríme o tretinovom prepade hodnoty akcií.

Volkswagenu klesajú aj predaje. V septembri predal o 1,5% menej áut ako v rovnakom období v roku 2014. Počas prvých troch štvrťrokov udal VW celkovo o 3,4% áut menej, takže ho tesne predbehla Toyota na pozícii svetovej jednotky a v závese za VW je koncern General motors.

Ak sa situácia bude opakovať aj v ďalších mesiacoch, mohol by sa koncern GM dostať aj na druhé miesto pred Volkswagen. Volkswagen už dopredu oznámil, že vyčleňuje prostriedky pre riešenie škandálu a zároveň značne obmedzuje svoje útraty. V ohrození sú nahraditeľné projekty a obmedzené sú aj sponzorské aktivity.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY