vytisknout velikost písma Volkswagen v Pekingu predstaví aj Golf R 400 a štvordverové kupé

Volkswagen v Pekingu predstaví aj Golf R 400 a štvordverové kupé

Okrem Touaregu budú na čínskom stánku automobilky Volkswagen vidno ešte ďalšie dva koncepty. Jeden predznamenáva štvordverové kupé rozmermi nie príliš vzdialenému Mercedesu-Benz CLA, druhým exponátom sa stane štúdia ešte ostrejšieho Golfu R. Tá nesie označenie 400, čo jasne naznačuje, že je v pláne o 100 k výkonnejší motor.

Vzhľad štvordverového kupé má na svedomí tím okolo dizajnéra Klausa Bischoffa. Športovo strihaný dizajn podčiarkujú dvadsaťpalcové kolesá obuté do pneumatík s rozmerom 245/40. Čo sa technickej stránky týka, pod kapotou nájdeme benzínový dvojliter naladený na 220 koní. Stovku zvládne táto novinka za 6,5 s a maximálne sa rozbehne na 245 km/h.

New Midsize Coupé, ako Volkswagen túto štúdiu nazýva, meria na dĺžku 4597 mm, vysoká je 1422 mm a široká 1838 mm.

Ostrý Golf má prezentovať, kam až sa dá s poslednou generáciou Golfu zájsť. Na miesto pôvodných 300 koní a 380 Nm sa u štúdie počíta s parametrami 400 koní a 450 Nm. Pod kapotou ešte stále nájdeme preplňovaný benzínový dvojliter. V spolupráci so šesťstupňovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies vystrelí Golf R 400 na stovku za 3,9 s. Voz je zároveň o 40 mm širší a používa devätnásťpalcové kolesá.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY