vytisknout velikost písma Volkswagen v Pekingu predstaví aj Golf R 400 a štvordverové kupé

Volkswagen v Pekingu predstaví aj Golf R 400 a štvordverové kupé

Okrem Touaregu budú na čínskom stánku automobilky Volkswagen vidno ešte ďalšie dva koncepty. Jeden predznamenáva štvordverové kupé rozmermi nie príliš vzdialenému Mercedesu-Benz CLA, druhým exponátom sa stane štúdia ešte ostrejšieho Golfu R. Tá nesie označenie 400, čo jasne naznačuje, že je v pláne o 100 k výkonnejší motor.

Vzhľad štvordverového kupé má na svedomí tím okolo dizajnéra Klausa Bischoffa. Športovo strihaný dizajn podčiarkujú dvadsaťpalcové kolesá obuté do pneumatík s rozmerom 245/40. Čo sa technickej stránky týka, pod kapotou nájdeme benzínový dvojliter naladený na 220 koní. Stovku zvládne táto novinka za 6,5 s a maximálne sa rozbehne na 245 km/h.

New Midsize Coupé, ako Volkswagen túto štúdiu nazýva, meria na dĺžku 4597 mm, vysoká je 1422 mm a široká 1838 mm.

Ostrý Golf má prezentovať, kam až sa dá s poslednou generáciou Golfu zájsť. Na miesto pôvodných 300 koní a 380 Nm sa u štúdie počíta s parametrami 400 koní a 450 Nm. Pod kapotou ešte stále nájdeme preplňovaný benzínový dvojliter. V spolupráci so šesťstupňovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies vystrelí Golf R 400 na stovku za 3,9 s. Voz je zároveň o 40 mm širší a používa devätnásťpalcové kolesá.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY