vytisknout velikost písma Volkswagen v Nemecku ruší 3000 kancelárskych pracovných miest

Volkswagen v Nemecku ruší 3000 kancelárskych pracovných miest

Volkswagen čaká do konca roku 2017 pomerne veľké prepúšťanie na kancelárskych pracovných pozíciách v domácom Nemecku. V rámci programu šetrenia a zefektívnenia fungovania managementu tak nemecký koncern zruší zhruba tri tisícky pracovných miest, píšu Automotive News.

Jedným z dôvodov je aj šetrenie prostriedkov kvôli emisnému škandálu, ktorého celkové náklady ešte nikto nedokázal presne spočítať. Koncern Volkswagen sa pripravuje na najhorší možný scenár. A tak napríklad len tento rok obmedzí investície vo výške jednej miliardy eur.

Volkswagen vo svojich nemeckých továrňach a finančných oddeleniach zamestnáva asi 120 000 ľudí, z čoho je približne tretina v kanceláriách, nie vo výrobe. Práve kancelárskych pracovných miest sa má šetrenie dotknúť najviac.

Popri prepúšťaní stálych aj dočasných pracovníkov ale Volkswagen tlačí napríklad aj na subdodávateľov. Tiež ruší stratové projekty, pozastavuje alebo ruší vývoj niektorých iných projektov a značne obmedzil svoje sponzorské aktivity.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY