vytisknout velikost písma Volkswagen v Nemecku ruší 3000 kancelárskych pracovných miest

Volkswagen v Nemecku ruší 3000 kancelárskych pracovných miest

Volkswagen čaká do konca roku 2017 pomerne veľké prepúšťanie na kancelárskych pracovných pozíciách v domácom Nemecku. V rámci programu šetrenia a zefektívnenia fungovania managementu tak nemecký koncern zruší zhruba tri tisícky pracovných miest, píšu Automotive News.

Jedným z dôvodov je aj šetrenie prostriedkov kvôli emisnému škandálu, ktorého celkové náklady ešte nikto nedokázal presne spočítať. Koncern Volkswagen sa pripravuje na najhorší možný scenár. A tak napríklad len tento rok obmedzí investície vo výške jednej miliardy eur.

Volkswagen vo svojich nemeckých továrňach a finančných oddeleniach zamestnáva asi 120 000 ľudí, z čoho je približne tretina v kanceláriách, nie vo výrobe. Práve kancelárskych pracovných miest sa má šetrenie dotknúť najviac.

Popri prepúšťaní stálych aj dočasných pracovníkov ale Volkswagen tlačí napríklad aj na subdodávateľov. Tiež ruší stratové projekty, pozastavuje alebo ruší vývoj niektorých iných projektov a značne obmedzil svoje sponzorské aktivity.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY