vytisknout velikost písma Volkswagen v Nemecku ruší 3000 kancelárskych pracovných miest

Volkswagen v Nemecku ruší 3000 kancelárskych pracovných miest

Volkswagen čaká do konca roku 2017 pomerne veľké prepúšťanie na kancelárskych pracovných pozíciách v domácom Nemecku. V rámci programu šetrenia a zefektívnenia fungovania managementu tak nemecký koncern zruší zhruba tri tisícky pracovných miest, píšu Automotive News.

Jedným z dôvodov je aj šetrenie prostriedkov kvôli emisnému škandálu, ktorého celkové náklady ešte nikto nedokázal presne spočítať. Koncern Volkswagen sa pripravuje na najhorší možný scenár. A tak napríklad len tento rok obmedzí investície vo výške jednej miliardy eur.

Volkswagen vo svojich nemeckých továrňach a finančných oddeleniach zamestnáva asi 120 000 ľudí, z čoho je približne tretina v kanceláriách, nie vo výrobe. Práve kancelárskych pracovných miest sa má šetrenie dotknúť najviac.

Popri prepúšťaní stálych aj dočasných pracovníkov ale Volkswagen tlačí napríklad aj na subdodávateľov. Tiež ruší stratové projekty, pozastavuje alebo ruší vývoj niektorých iných projektov a značne obmedzil svoje sponzorské aktivity.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY