vytisknout velikost písma Volkswagen v Nemecku ruší 3000 kancelárskych pracovných miest

Volkswagen v Nemecku ruší 3000 kancelárskych pracovných miest

Volkswagen čaká do konca roku 2017 pomerne veľké prepúšťanie na kancelárskych pracovných pozíciách v domácom Nemecku. V rámci programu šetrenia a zefektívnenia fungovania managementu tak nemecký koncern zruší zhruba tri tisícky pracovných miest, píšu Automotive News.

Jedným z dôvodov je aj šetrenie prostriedkov kvôli emisnému škandálu, ktorého celkové náklady ešte nikto nedokázal presne spočítať. Koncern Volkswagen sa pripravuje na najhorší možný scenár. A tak napríklad len tento rok obmedzí investície vo výške jednej miliardy eur.

Volkswagen vo svojich nemeckých továrňach a finančných oddeleniach zamestnáva asi 120 000 ľudí, z čoho je približne tretina v kanceláriách, nie vo výrobe. Práve kancelárskych pracovných miest sa má šetrenie dotknúť najviac.

Popri prepúšťaní stálych aj dočasných pracovníkov ale Volkswagen tlačí napríklad aj na subdodávateľov. Tiež ruší stratové projekty, pozastavuje alebo ruší vývoj niektorých iných projektov a značne obmedzil svoje sponzorské aktivity.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY