vytisknout velikost písma Volkswagen už zverejnil, ako opraví autá postihnuté kauzou Dieselgate

Konkrétne opatrenia sa bude líšiť podľa typu motora. Turbodiesel 2.0 TDI si vystačí so softvérovou úpravou, 1.6 TDI bude vyžadovať aj nový hardvér.
Volkswagen už zverejnil, ako opraví autá postihnuté kauzou Dieselgate

Volkswagen predstavil nemeckému ministerstvu dopravy technické opatrenia, ktoré majú uviesť motory TDI z kauzy Dieselgate do súladu s podmienkami homologizácie.

Konkrétne opatrenia sa bude líšiť podľa typu motora. Turbodiesely 2.0 TDI konštrukčného radu EA189 si vystačia so softvérovou úpravou. Prehranie programu v riadiacej jednotke by malo servise trvať približne pol hodiny.

Motor 1.6 TDI EA189 bude vyžadovať aj nový hardvér. Servisy namontujú pred senzor hmotnosti nasávaného vzduchu (tzv. "Váha vzduchu") zariadenie, ktoré Volkswagen nazýva "flow transformer". Jedná sa o sieťku, ktorej účelom je upokojiť vírenie pred senzorom a spresniť tak meranie. Na základe presnejších údajov o hmotnosti nasávaného vzduchu potom môže riadiaca jednotka precíznejšie riadiť spaľovací proces, tvrdí automobilka. Celá modifikácie vrátane aktualizácie softvéru sa má zmestiť do jednej hodiny.

DB2015AU01443_small.JPG.JPG
Nová súčiastka medzi vzduchovým filtrom a meračom hmotnosti nasávaného vzduchu má umožniť presnejšie riadenie spaľovacieho procesu

Do konca mesiaca Volkswagen ešte spresní, ako plánuje vyriešiť problém s trojvalcom 1.2 TDI. Podľa predbežných informácií by aj v tomto prípade mal stačiť k náprave nový softvér.

Jednotlivé značky skupiny Volkswagen začnú pozývať dotknuté autá do servisov v budúcom roku. Škoda Auto by podľa ČTK mala začať so servisnou kampaňou ku koncu prvého štvrťroka 2016.

Zo zverejnených informácií nevyplýva, či (prípadne v akej miere) sa vykonané opatrenia odrazia na prevádzkových vlastnostiach automobilu, najmä na spotrebe paliva a jazdnej dynamike.

Kauza Dieselgate prepukla v septembri v USA, keď sa Volkswagen tamojším úradom priznal k nedovolenému obchádzaniu homologizačného merania emisií. Minulý týždeň sa potvrdilo, že prinajmenšom v Amerike majú rovnaký problém aj vznetové šesťvalce 3.0 TDI.

Neziskové organizácie aj odborníci ale upozorňujú, že tak či onak obchádzajú emisné normy aj ostatní výrobcovia automobilov. Škandál prinútil EÚ na urýchlené schválenie novej metodiky merania, na ktorej sa pracovalo už nejakú dobu. Tá by mala priblížiť hodnoty zistené pri homologizačnej skúške reálnej prevádzke.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY