vytisknout velikost písma Volkswagen už zverejnil, ako opraví autá postihnuté kauzou Dieselgate

Konkrétne opatrenia sa bude líšiť podľa typu motora. Turbodiesel 2.0 TDI si vystačí so softvérovou úpravou, 1.6 TDI bude vyžadovať aj nový hardvér.
Volkswagen už zverejnil, ako opraví autá postihnuté kauzou Dieselgate

Volkswagen predstavil nemeckému ministerstvu dopravy technické opatrenia, ktoré majú uviesť motory TDI z kauzy Dieselgate do súladu s podmienkami homologizácie.

Konkrétne opatrenia sa bude líšiť podľa typu motora. Turbodiesely 2.0 TDI konštrukčného radu EA189 si vystačia so softvérovou úpravou. Prehranie programu v riadiacej jednotke by malo servise trvať približne pol hodiny.

Motor 1.6 TDI EA189 bude vyžadovať aj nový hardvér. Servisy namontujú pred senzor hmotnosti nasávaného vzduchu (tzv. "Váha vzduchu") zariadenie, ktoré Volkswagen nazýva "flow transformer". Jedná sa o sieťku, ktorej účelom je upokojiť vírenie pred senzorom a spresniť tak meranie. Na základe presnejších údajov o hmotnosti nasávaného vzduchu potom môže riadiaca jednotka precíznejšie riadiť spaľovací proces, tvrdí automobilka. Celá modifikácie vrátane aktualizácie softvéru sa má zmestiť do jednej hodiny.

DB2015AU01443_small.JPG.JPG
Nová súčiastka medzi vzduchovým filtrom a meračom hmotnosti nasávaného vzduchu má umožniť presnejšie riadenie spaľovacieho procesu

Do konca mesiaca Volkswagen ešte spresní, ako plánuje vyriešiť problém s trojvalcom 1.2 TDI. Podľa predbežných informácií by aj v tomto prípade mal stačiť k náprave nový softvér.

Jednotlivé značky skupiny Volkswagen začnú pozývať dotknuté autá do servisov v budúcom roku. Škoda Auto by podľa ČTK mala začať so servisnou kampaňou ku koncu prvého štvrťroka 2016.

Zo zverejnených informácií nevyplýva, či (prípadne v akej miere) sa vykonané opatrenia odrazia na prevádzkových vlastnostiach automobilu, najmä na spotrebe paliva a jazdnej dynamike.

Kauza Dieselgate prepukla v septembri v USA, keď sa Volkswagen tamojším úradom priznal k nedovolenému obchádzaniu homologizačného merania emisií. Minulý týždeň sa potvrdilo, že prinajmenšom v Amerike majú rovnaký problém aj vznetové šesťvalce 3.0 TDI.

Neziskové organizácie aj odborníci ale upozorňujú, že tak či onak obchádzajú emisné normy aj ostatní výrobcovia automobilov. Škandál prinútil EÚ na urýchlené schválenie novej metodiky merania, na ktorej sa pracovalo už nejakú dobu. Tá by mala priblížiť hodnoty zistené pri homologizačnej skúške reálnej prevádzke.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY