vytisknout velikost písma Volkswagen už zverejnil, ako opraví autá postihnuté kauzou Dieselgate

Konkrétne opatrenia sa bude líšiť podľa typu motora. Turbodiesel 2.0 TDI si vystačí so softvérovou úpravou, 1.6 TDI bude vyžadovať aj nový hardvér.
Volkswagen už zverejnil, ako opraví autá postihnuté kauzou Dieselgate

Volkswagen predstavil nemeckému ministerstvu dopravy technické opatrenia, ktoré majú uviesť motory TDI z kauzy Dieselgate do súladu s podmienkami homologizácie.

Konkrétne opatrenia sa bude líšiť podľa typu motora. Turbodiesely 2.0 TDI konštrukčného radu EA189 si vystačia so softvérovou úpravou. Prehranie programu v riadiacej jednotke by malo servise trvať približne pol hodiny.

Motor 1.6 TDI EA189 bude vyžadovať aj nový hardvér. Servisy namontujú pred senzor hmotnosti nasávaného vzduchu (tzv. "Váha vzduchu") zariadenie, ktoré Volkswagen nazýva "flow transformer". Jedná sa o sieťku, ktorej účelom je upokojiť vírenie pred senzorom a spresniť tak meranie. Na základe presnejších údajov o hmotnosti nasávaného vzduchu potom môže riadiaca jednotka precíznejšie riadiť spaľovací proces, tvrdí automobilka. Celá modifikácie vrátane aktualizácie softvéru sa má zmestiť do jednej hodiny.

DB2015AU01443_small.JPG.JPG
Nová súčiastka medzi vzduchovým filtrom a meračom hmotnosti nasávaného vzduchu má umožniť presnejšie riadenie spaľovacieho procesu

Do konca mesiaca Volkswagen ešte spresní, ako plánuje vyriešiť problém s trojvalcom 1.2 TDI. Podľa predbežných informácií by aj v tomto prípade mal stačiť k náprave nový softvér.

Jednotlivé značky skupiny Volkswagen začnú pozývať dotknuté autá do servisov v budúcom roku. Škoda Auto by podľa ČTK mala začať so servisnou kampaňou ku koncu prvého štvrťroka 2016.

Zo zverejnených informácií nevyplýva, či (prípadne v akej miere) sa vykonané opatrenia odrazia na prevádzkových vlastnostiach automobilu, najmä na spotrebe paliva a jazdnej dynamike.

Kauza Dieselgate prepukla v septembri v USA, keď sa Volkswagen tamojším úradom priznal k nedovolenému obchádzaniu homologizačného merania emisií. Minulý týždeň sa potvrdilo, že prinajmenšom v Amerike majú rovnaký problém aj vznetové šesťvalce 3.0 TDI.

Neziskové organizácie aj odborníci ale upozorňujú, že tak či onak obchádzajú emisné normy aj ostatní výrobcovia automobilov. Škandál prinútil EÚ na urýchlené schválenie novej metodiky merania, na ktorej sa pracovalo už nejakú dobu. Tá by mala priblížiť hodnoty zistené pri homologizačnej skúške reálnej prevádzke.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY