vytisknout velikost písma Volkswagen už zverejnil, ako opraví autá postihnuté kauzou Dieselgate

Konkrétne opatrenia sa bude líšiť podľa typu motora. Turbodiesel 2.0 TDI si vystačí so softvérovou úpravou, 1.6 TDI bude vyžadovať aj nový hardvér.
Volkswagen už zverejnil, ako opraví autá postihnuté kauzou Dieselgate

Volkswagen predstavil nemeckému ministerstvu dopravy technické opatrenia, ktoré majú uviesť motory TDI z kauzy Dieselgate do súladu s podmienkami homologizácie.

Konkrétne opatrenia sa bude líšiť podľa typu motora. Turbodiesely 2.0 TDI konštrukčného radu EA189 si vystačia so softvérovou úpravou. Prehranie programu v riadiacej jednotke by malo servise trvať približne pol hodiny.

Motor 1.6 TDI EA189 bude vyžadovať aj nový hardvér. Servisy namontujú pred senzor hmotnosti nasávaného vzduchu (tzv. "Váha vzduchu") zariadenie, ktoré Volkswagen nazýva "flow transformer". Jedná sa o sieťku, ktorej účelom je upokojiť vírenie pred senzorom a spresniť tak meranie. Na základe presnejších údajov o hmotnosti nasávaného vzduchu potom môže riadiaca jednotka precíznejšie riadiť spaľovací proces, tvrdí automobilka. Celá modifikácie vrátane aktualizácie softvéru sa má zmestiť do jednej hodiny.

DB2015AU01443_small.JPG.JPG
Nová súčiastka medzi vzduchovým filtrom a meračom hmotnosti nasávaného vzduchu má umožniť presnejšie riadenie spaľovacieho procesu

Do konca mesiaca Volkswagen ešte spresní, ako plánuje vyriešiť problém s trojvalcom 1.2 TDI. Podľa predbežných informácií by aj v tomto prípade mal stačiť k náprave nový softvér.

Jednotlivé značky skupiny Volkswagen začnú pozývať dotknuté autá do servisov v budúcom roku. Škoda Auto by podľa ČTK mala začať so servisnou kampaňou ku koncu prvého štvrťroka 2016.

Zo zverejnených informácií nevyplýva, či (prípadne v akej miere) sa vykonané opatrenia odrazia na prevádzkových vlastnostiach automobilu, najmä na spotrebe paliva a jazdnej dynamike.

Kauza Dieselgate prepukla v septembri v USA, keď sa Volkswagen tamojším úradom priznal k nedovolenému obchádzaniu homologizačného merania emisií. Minulý týždeň sa potvrdilo, že prinajmenšom v Amerike majú rovnaký problém aj vznetové šesťvalce 3.0 TDI.

Neziskové organizácie aj odborníci ale upozorňujú, že tak či onak obchádzajú emisné normy aj ostatní výrobcovia automobilov. Škandál prinútil EÚ na urýchlené schválenie novej metodiky merania, na ktorej sa pracovalo už nejakú dobu. Tá by mala priblížiť hodnoty zistené pri homologizačnej skúške reálnej prevádzke.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY