vytisknout velikost písma Volkswagen Up! dostane turbo a výkon 100 koní v športovo ladenej verzii

Volkswagen Up! dostane turbo a výkon 100 koní v športovo ladenej verzii

Malý mestský hatchback Volkswagen Up! sa dostane v máji 2015 do predaja s preplňovaným trojvalcom z faceliftovaného modelu VW Polo. Motor 1.0 TSI bude vyhradený samostatnej športovo ladenej verzii Upu. Výkon 74 kW (100 koní) bude prenášať na predné kolesá päťstupňový manuál.

Preplňovaný Up!, ktorý dostane príznačné meno Turbo, sa ale najprv pozrie iba na brazílsky trh, kde bude trojvalec 1.0 TSI upravený pre prevádzku na biolieh. Avšak nevidíme dôvod, prečo by sa taká malá vrecková raketa nemohla pozrieť ani na európsky trh.

Aj ak by sa ostrejší Up! so zníženým podvozkom a nejakými tými pruhmi na kapote pozrel do Európy, nie je isté, že by príbuzné modely Škoda Citigo a Seat Mii nasledovali rovnakého príkladu. Aj keď Citigo RS by bola určite vtipná záležitosť, v plánoch značky nič také nefiguruje.

Trojica modelov Up!, Citigo a Mii nie je v skutočnosti tak úspešná, ako Volkswagen plánoval. Pôvodne mal vyrobiť 4,5 milióna áut počas deviatich rokov, ale bratislavská továreň je rada, že dodá ročne dvestotisíc áut. To je hlboko pod pôvodnými plánmi. Športový model určite tieto čísla nezachráni.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY