vytisknout velikost písma Volkswagen Up! dostane turbo a výkon 100 koní v športovo ladenej verzii

Volkswagen Up! dostane turbo a výkon 100 koní v športovo ladenej verzii

Malý mestský hatchback Volkswagen Up! sa dostane v máji 2015 do predaja s preplňovaným trojvalcom z faceliftovaného modelu VW Polo. Motor 1.0 TSI bude vyhradený samostatnej športovo ladenej verzii Upu. Výkon 74 kW (100 koní) bude prenášať na predné kolesá päťstupňový manuál.

Preplňovaný Up!, ktorý dostane príznačné meno Turbo, sa ale najprv pozrie iba na brazílsky trh, kde bude trojvalec 1.0 TSI upravený pre prevádzku na biolieh. Avšak nevidíme dôvod, prečo by sa taká malá vrecková raketa nemohla pozrieť ani na európsky trh.

Aj ak by sa ostrejší Up! so zníženým podvozkom a nejakými tými pruhmi na kapote pozrel do Európy, nie je isté, že by príbuzné modely Škoda Citigo a Seat Mii nasledovali rovnakého príkladu. Aj keď Citigo RS by bola určite vtipná záležitosť, v plánoch značky nič také nefiguruje.

Trojica modelov Up!, Citigo a Mii nie je v skutočnosti tak úspešná, ako Volkswagen plánoval. Pôvodne mal vyrobiť 4,5 milióna áut počas deviatich rokov, ale bratislavská továreň je rada, že dodá ročne dvestotisíc áut. To je hlboko pod pôvodnými plánmi. Športový model určite tieto čísla nezachráni.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY