vytisknout velikost písma Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen predstavil nový motor s dnes už legendárnym označením 2.0 TDI, ktorý dosahuje vskutku úctyhodných parametrov. Jednotka vychádza konštrukčne z aktuálnej rady motorov EA288 a jedná sa o ďalší vývojový stupeň silného turbodiesela, ktorý nájdeme napríklad pod kapotou nového Volkswagenu Passat.

Nový motor využíva k preplňovaniu dvojstupňové elektricky ovládané turbodúchadlo, nový systém priameho vstrekovania common-rail s tlakom až 2500 barov a dokonca aj novo navrhnutý systém premenného časovania ventilov.

Výsledkom je skutočne šokujúci výkon rovných 200 kW, teda 272 koní. To je hodnota, ktorá bola ešte pred desiatimi rokmi vyhradená vrcholným benzínovým osemvalcom v prestížnych nemeckých limuzínach. Je to tiež o desať koní viac, než koľko ponúka modernizovaný šesťvalec 3.0 TDI vo faceliftovanom Volkswagene Touareg. Rovnaký výkon dáva zo svojho trojlitrového šesťvalca Audi.

Volkswagen nespresnil hodnotu krútiaceho momentu, ale vraj sa má pohybovať okolo 500 Nm. Zaujímavosťou je tiež vývoj novej desaťstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG, ktorá vychádza zo známej šesťstupňovej skrine s mokrými spojkami.

Nová verzia DSG, označená ako DQ511, sa má do sériovej výroby dostať v roku 2016. Je stavaná na prenos krútiaceho momentu až 550 Nm, takže by sa mohla uplatniť v celej rade vozidiel koncernu. Navrhnutá je tiež pre zástavbu naprieč, takže sú jej rozmery veľmi kompaktné.

O použití nového štvorvalca 2.0 TDI s výkonom 272 koní zatiaľ nepadlo ani slovo, ale dá sa očakávať v Passate, Touaregu a ďalších väčších modeloch. Určite sa pozrie aj do ostatných značiek koncernu, najmä potom k Audi. To ale tiež pracuje na systéme elektrického turba pre svoj naftový šesťvalec.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY