vytisknout velikost písma Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen predstavil nový motor s dnes už legendárnym označením 2.0 TDI, ktorý dosahuje vskutku úctyhodných parametrov. Jednotka vychádza konštrukčne z aktuálnej rady motorov EA288 a jedná sa o ďalší vývojový stupeň silného turbodiesela, ktorý nájdeme napríklad pod kapotou nového Volkswagenu Passat.

Nový motor využíva k preplňovaniu dvojstupňové elektricky ovládané turbodúchadlo, nový systém priameho vstrekovania common-rail s tlakom až 2500 barov a dokonca aj novo navrhnutý systém premenného časovania ventilov.

Výsledkom je skutočne šokujúci výkon rovných 200 kW, teda 272 koní. To je hodnota, ktorá bola ešte pred desiatimi rokmi vyhradená vrcholným benzínovým osemvalcom v prestížnych nemeckých limuzínach. Je to tiež o desať koní viac, než koľko ponúka modernizovaný šesťvalec 3.0 TDI vo faceliftovanom Volkswagene Touareg. Rovnaký výkon dáva zo svojho trojlitrového šesťvalca Audi.

Volkswagen nespresnil hodnotu krútiaceho momentu, ale vraj sa má pohybovať okolo 500 Nm. Zaujímavosťou je tiež vývoj novej desaťstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG, ktorá vychádza zo známej šesťstupňovej skrine s mokrými spojkami.

Nová verzia DSG, označená ako DQ511, sa má do sériovej výroby dostať v roku 2016. Je stavaná na prenos krútiaceho momentu až 550 Nm, takže by sa mohla uplatniť v celej rade vozidiel koncernu. Navrhnutá je tiež pre zástavbu naprieč, takže sú jej rozmery veľmi kompaktné.

O použití nového štvorvalca 2.0 TDI s výkonom 272 koní zatiaľ nepadlo ani slovo, ale dá sa očakávať v Passate, Touaregu a ďalších väčších modeloch. Určite sa pozrie aj do ostatných značiek koncernu, najmä potom k Audi. To ale tiež pracuje na systéme elektrického turba pre svoj naftový šesťvalec.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY