vytisknout velikost písma Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen predstavil nový motor s dnes už legendárnym označením 2.0 TDI, ktorý dosahuje vskutku úctyhodných parametrov. Jednotka vychádza konštrukčne z aktuálnej rady motorov EA288 a jedná sa o ďalší vývojový stupeň silného turbodiesela, ktorý nájdeme napríklad pod kapotou nového Volkswagenu Passat.

Nový motor využíva k preplňovaniu dvojstupňové elektricky ovládané turbodúchadlo, nový systém priameho vstrekovania common-rail s tlakom až 2500 barov a dokonca aj novo navrhnutý systém premenného časovania ventilov.

Výsledkom je skutočne šokujúci výkon rovných 200 kW, teda 272 koní. To je hodnota, ktorá bola ešte pred desiatimi rokmi vyhradená vrcholným benzínovým osemvalcom v prestížnych nemeckých limuzínach. Je to tiež o desať koní viac, než koľko ponúka modernizovaný šesťvalec 3.0 TDI vo faceliftovanom Volkswagene Touareg. Rovnaký výkon dáva zo svojho trojlitrového šesťvalca Audi.

Volkswagen nespresnil hodnotu krútiaceho momentu, ale vraj sa má pohybovať okolo 500 Nm. Zaujímavosťou je tiež vývoj novej desaťstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG, ktorá vychádza zo známej šesťstupňovej skrine s mokrými spojkami.

Nová verzia DSG, označená ako DQ511, sa má do sériovej výroby dostať v roku 2016. Je stavaná na prenos krútiaceho momentu až 550 Nm, takže by sa mohla uplatniť v celej rade vozidiel koncernu. Navrhnutá je tiež pre zástavbu naprieč, takže sú jej rozmery veľmi kompaktné.

O použití nového štvorvalca 2.0 TDI s výkonom 272 koní zatiaľ nepadlo ani slovo, ale dá sa očakávať v Passate, Touaregu a ďalších väčších modeloch. Určite sa pozrie aj do ostatných značiek koncernu, najmä potom k Audi. To ale tiež pracuje na systéme elektrického turba pre svoj naftový šesťvalec.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY