vytisknout velikost písma Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen predstavil nový motor s dnes už legendárnym označením 2.0 TDI, ktorý dosahuje vskutku úctyhodných parametrov. Jednotka vychádza konštrukčne z aktuálnej rady motorov EA288 a jedná sa o ďalší vývojový stupeň silného turbodiesela, ktorý nájdeme napríklad pod kapotou nového Volkswagenu Passat.

Nový motor využíva k preplňovaniu dvojstupňové elektricky ovládané turbodúchadlo, nový systém priameho vstrekovania common-rail s tlakom až 2500 barov a dokonca aj novo navrhnutý systém premenného časovania ventilov.

Výsledkom je skutočne šokujúci výkon rovných 200 kW, teda 272 koní. To je hodnota, ktorá bola ešte pred desiatimi rokmi vyhradená vrcholným benzínovým osemvalcom v prestížnych nemeckých limuzínach. Je to tiež o desať koní viac, než koľko ponúka modernizovaný šesťvalec 3.0 TDI vo faceliftovanom Volkswagene Touareg. Rovnaký výkon dáva zo svojho trojlitrového šesťvalca Audi.

Volkswagen nespresnil hodnotu krútiaceho momentu, ale vraj sa má pohybovať okolo 500 Nm. Zaujímavosťou je tiež vývoj novej desaťstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG, ktorá vychádza zo známej šesťstupňovej skrine s mokrými spojkami.

Nová verzia DSG, označená ako DQ511, sa má do sériovej výroby dostať v roku 2016. Je stavaná na prenos krútiaceho momentu až 550 Nm, takže by sa mohla uplatniť v celej rade vozidiel koncernu. Navrhnutá je tiež pre zástavbu naprieč, takže sú jej rozmery veľmi kompaktné.

O použití nového štvorvalca 2.0 TDI s výkonom 272 koní zatiaľ nepadlo ani slovo, ale dá sa očakávať v Passate, Touaregu a ďalších väčších modeloch. Určite sa pozrie aj do ostatných značiek koncernu, najmä potom k Audi. To ale tiež pracuje na systéme elektrického turba pre svoj naftový šesťvalec.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY