vytisknout velikost písma Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen predstavil nový motor s dnes už legendárnym označením 2.0 TDI, ktorý dosahuje vskutku úctyhodných parametrov. Jednotka vychádza konštrukčne z aktuálnej rady motorov EA288 a jedná sa o ďalší vývojový stupeň silného turbodiesela, ktorý nájdeme napríklad pod kapotou nového Volkswagenu Passat.

Nový motor využíva k preplňovaniu dvojstupňové elektricky ovládané turbodúchadlo, nový systém priameho vstrekovania common-rail s tlakom až 2500 barov a dokonca aj novo navrhnutý systém premenného časovania ventilov.

Výsledkom je skutočne šokujúci výkon rovných 200 kW, teda 272 koní. To je hodnota, ktorá bola ešte pred desiatimi rokmi vyhradená vrcholným benzínovým osemvalcom v prestížnych nemeckých limuzínach. Je to tiež o desať koní viac, než koľko ponúka modernizovaný šesťvalec 3.0 TDI vo faceliftovanom Volkswagene Touareg. Rovnaký výkon dáva zo svojho trojlitrového šesťvalca Audi.

Volkswagen nespresnil hodnotu krútiaceho momentu, ale vraj sa má pohybovať okolo 500 Nm. Zaujímavosťou je tiež vývoj novej desaťstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG, ktorá vychádza zo známej šesťstupňovej skrine s mokrými spojkami.

Nová verzia DSG, označená ako DQ511, sa má do sériovej výroby dostať v roku 2016. Je stavaná na prenos krútiaceho momentu až 550 Nm, takže by sa mohla uplatniť v celej rade vozidiel koncernu. Navrhnutá je tiež pre zástavbu naprieč, takže sú jej rozmery veľmi kompaktné.

O použití nového štvorvalca 2.0 TDI s výkonom 272 koní zatiaľ nepadlo ani slovo, ale dá sa očakávať v Passate, Touaregu a ďalších väčších modeloch. Určite sa pozrie aj do ostatných značiek koncernu, najmä potom k Audi. To ale tiež pracuje na systéme elektrického turba pre svoj naftový šesťvalec.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY