vytisknout velikost písma Volkswagen ukázal modernizovaný Golf R

Volkswagen konečne ukázal modernizovaný Golf aj vo vrcholnej verzii R. Okrem upraveného dizajnu bola vylepšená aj technika. Motor po novom ponúkne o 10 koní a o 20 Nm viac. Golf R po novom zvládne šprint z nuly na 100 km/h za 4,6 s.
Volkswagen ukázal modernizovaný Golf R

Volkswagen už skôr predstavil modernizovaný Golf v základných variantoch. Videli sme aj nový e-Golf, Golf Alltrack alebo napríklad hatchback s paketom R-Line. Dnes automobilka len tak mimochodom oznámila, že je možné objednať aj prevedenie s motorom 1.0 TSI (63 kW) a naopak vrcholné R, ktoré sme si zatiaľ prezrieť nemohli.

Golf R dostal skôr kozmetické zmeny exteriéru. Dôležitejšie je, že tento hatchback v rámci modernizácii ešte zrýchlil. Už starší variant dokázala s automatickou prevodovkou vystreliť z nuly na 100 km/h za 4,9 s, teraz sa čas ďalej skrátil. Po novom potrebuje Golf R na túto disciplínu iba 4,6 s.

Asi nie je potrebné pripomínať, že sa tak Golf ako v podstate "úplne obyčajný hatchback" definitívne dostal tam, kde sme nie veľmi dávno mohli vídať len čistokrvné športové stroje. Za vylepšením akcelerácie stojí zvýšenie výkonu motora o 10 koní a nárast krútiaceho momentu o 20 Nm. Golf R vďaka facelifte ponúkne základné parametre 228 kW (310 k) a 400 Nm.

Okrem prvých oficiálnych obrázkov upraveného VW Golf R s karosériami hatchback aj kombi si môžeme prvýkrát prezrieť aj Golf Variant vybavený paketom R-Line. Všetky fotky nájdete v priloženej galérii.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY