vytisknout velikost písma Volkswagen Twin-Up! s hybridným ústrojenstvom z XL1 sa stáva skutočnosťou

Automobilka Volkswagen splnila, čo si predsavzala: už za niekoľko dní predstaví štúdiu ďalšieho prevedenia svojej najmenšej rady Up!.
Volkswagen Twin-Up! s hybridným ústrojenstvom z XL1 sa stáva skutočnosťou

Malý Volkswagen Up! je v súčasnosti v ponuke v celkom širokej škále motorov od konvenčných benzínových trojvalcov cez verziu Eco Up! od CNG až po elektromobil e-Up!. Teraz predstavitelia Volkswagenu pripravili novú štúdiu, ktorá pod kompaktný plášť vozu zmestí modifikované pohonné ústrojenstvo z dnes už sériového a celkom odvážne naceneného modelu Volkswagen XL1. Pripomeňme, že o príprave spomínaného modelu sme vás predbežne informovali už tento rok vo februári.

Nová štúdia Volkswagen Twin-Up! oslávi svoju premiéru 22. novembra na autosalóne v Tokiu a do radu VW Up! prinesie hneď dve novinky: "diesel " a hybridný systém. Dvojvalcový turbodiesel s objemom 0,8 l a výkonom 48 koní (35 kW) ostal zachovaný, avšak oproti XL1 dostane Twin-Up! väčšie akumulátory 8,6 kWh (u XL1 len 5,5 kWh). Upravený hybridný systém ponúkne kombinovaný výkon 75 koní (55 kW) a krútiaci moment 215 Nm.

Štúdia VW Twin-Up! s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 15,7 s a dosiahne rýchlosť 140 km/h pri deklarovanej priemernej spotrebe 1,1 l/100 km, čo sú vzhľadom na vyššiu hmotnosť a horšiu aerodynamiku výsledky o niečo menej priaznivé ako u VW XL1. Twin-Up! ponúkne palivovú nádrž na 33 l nafty a na čisto elektrický pohon prejde až 50 km pri rýchlosti do 125 km/h.

Volkswagen údajne sériovú výrobu tejto štúdie nezavrhuje, avšak sám si zrejme uvedomuje, že prekážkou jej väčšieho rozbehu by bola vysoká cena: Treba VW XL1 má stáť zhruba to isté čo Porsche 911 Carrera S...

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY