vytisknout velikost písma Volkswagen Twin-Up! s hybridným ústrojenstvom z XL1 sa stáva skutočnosťou

Automobilka Volkswagen splnila, čo si predsavzala: už za niekoľko dní predstaví štúdiu ďalšieho prevedenia svojej najmenšej rady Up!.
Volkswagen Twin-Up! s hybridným ústrojenstvom z XL1 sa stáva skutočnosťou

Malý Volkswagen Up! je v súčasnosti v ponuke v celkom širokej škále motorov od konvenčných benzínových trojvalcov cez verziu Eco Up! od CNG až po elektromobil e-Up!. Teraz predstavitelia Volkswagenu pripravili novú štúdiu, ktorá pod kompaktný plášť vozu zmestí modifikované pohonné ústrojenstvo z dnes už sériového a celkom odvážne naceneného modelu Volkswagen XL1. Pripomeňme, že o príprave spomínaného modelu sme vás predbežne informovali už tento rok vo februári.

Nová štúdia Volkswagen Twin-Up! oslávi svoju premiéru 22. novembra na autosalóne v Tokiu a do radu VW Up! prinesie hneď dve novinky: "diesel " a hybridný systém. Dvojvalcový turbodiesel s objemom 0,8 l a výkonom 48 koní (35 kW) ostal zachovaný, avšak oproti XL1 dostane Twin-Up! väčšie akumulátory 8,6 kWh (u XL1 len 5,5 kWh). Upravený hybridný systém ponúkne kombinovaný výkon 75 koní (55 kW) a krútiaci moment 215 Nm.

Štúdia VW Twin-Up! s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 15,7 s a dosiahne rýchlosť 140 km/h pri deklarovanej priemernej spotrebe 1,1 l/100 km, čo sú vzhľadom na vyššiu hmotnosť a horšiu aerodynamiku výsledky o niečo menej priaznivé ako u VW XL1. Twin-Up! ponúkne palivovú nádrž na 33 l nafty a na čisto elektrický pohon prejde až 50 km pri rýchlosti do 125 km/h.

Volkswagen údajne sériovú výrobu tejto štúdie nezavrhuje, avšak sám si zrejme uvedomuje, že prekážkou jej väčšieho rozbehu by bola vysoká cena: Treba VW XL1 má stáť zhruba to isté čo Porsche 911 Carrera S...

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY