vytisknout velikost písma Volkswagen Twin-Up! s hybridným ústrojenstvom z XL1 sa stáva skutočnosťou

Automobilka Volkswagen splnila, čo si predsavzala: už za niekoľko dní predstaví štúdiu ďalšieho prevedenia svojej najmenšej rady Up!.
Volkswagen Twin-Up! s hybridným ústrojenstvom z XL1 sa stáva skutočnosťou

Malý Volkswagen Up! je v súčasnosti v ponuke v celkom širokej škále motorov od konvenčných benzínových trojvalcov cez verziu Eco Up! od CNG až po elektromobil e-Up!. Teraz predstavitelia Volkswagenu pripravili novú štúdiu, ktorá pod kompaktný plášť vozu zmestí modifikované pohonné ústrojenstvo z dnes už sériového a celkom odvážne naceneného modelu Volkswagen XL1. Pripomeňme, že o príprave spomínaného modelu sme vás predbežne informovali už tento rok vo februári.

Nová štúdia Volkswagen Twin-Up! oslávi svoju premiéru 22. novembra na autosalóne v Tokiu a do radu VW Up! prinesie hneď dve novinky: "diesel " a hybridný systém. Dvojvalcový turbodiesel s objemom 0,8 l a výkonom 48 koní (35 kW) ostal zachovaný, avšak oproti XL1 dostane Twin-Up! väčšie akumulátory 8,6 kWh (u XL1 len 5,5 kWh). Upravený hybridný systém ponúkne kombinovaný výkon 75 koní (55 kW) a krútiaci moment 215 Nm.

Štúdia VW Twin-Up! s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 15,7 s a dosiahne rýchlosť 140 km/h pri deklarovanej priemernej spotrebe 1,1 l/100 km, čo sú vzhľadom na vyššiu hmotnosť a horšiu aerodynamiku výsledky o niečo menej priaznivé ako u VW XL1. Twin-Up! ponúkne palivovú nádrž na 33 l nafty a na čisto elektrický pohon prejde až 50 km pri rýchlosti do 125 km/h.

Volkswagen údajne sériovú výrobu tejto štúdie nezavrhuje, avšak sám si zrejme uvedomuje, že prekážkou jej väčšieho rozbehu by bola vysoká cena: Treba VW XL1 má stáť zhruba to isté čo Porsche 911 Carrera S...

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY