vytisknout velikost písma Volkswagen Twin-Up! s hybridným ústrojenstvom z XL1 sa stáva skutočnosťou

Automobilka Volkswagen splnila, čo si predsavzala: už za niekoľko dní predstaví štúdiu ďalšieho prevedenia svojej najmenšej rady Up!.
Volkswagen Twin-Up! s hybridným ústrojenstvom z XL1 sa stáva skutočnosťou

Malý Volkswagen Up! je v súčasnosti v ponuke v celkom širokej škále motorov od konvenčných benzínových trojvalcov cez verziu Eco Up! od CNG až po elektromobil e-Up!. Teraz predstavitelia Volkswagenu pripravili novú štúdiu, ktorá pod kompaktný plášť vozu zmestí modifikované pohonné ústrojenstvo z dnes už sériového a celkom odvážne naceneného modelu Volkswagen XL1. Pripomeňme, že o príprave spomínaného modelu sme vás predbežne informovali už tento rok vo februári.

Nová štúdia Volkswagen Twin-Up! oslávi svoju premiéru 22. novembra na autosalóne v Tokiu a do radu VW Up! prinesie hneď dve novinky: "diesel " a hybridný systém. Dvojvalcový turbodiesel s objemom 0,8 l a výkonom 48 koní (35 kW) ostal zachovaný, avšak oproti XL1 dostane Twin-Up! väčšie akumulátory 8,6 kWh (u XL1 len 5,5 kWh). Upravený hybridný systém ponúkne kombinovaný výkon 75 koní (55 kW) a krútiaci moment 215 Nm.

Štúdia VW Twin-Up! s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 15,7 s a dosiahne rýchlosť 140 km/h pri deklarovanej priemernej spotrebe 1,1 l/100 km, čo sú vzhľadom na vyššiu hmotnosť a horšiu aerodynamiku výsledky o niečo menej priaznivé ako u VW XL1. Twin-Up! ponúkne palivovú nádrž na 33 l nafty a na čisto elektrický pohon prejde až 50 km pri rýchlosti do 125 km/h.

Volkswagen údajne sériovú výrobu tejto štúdie nezavrhuje, avšak sám si zrejme uvedomuje, že prekážkou jej väčšieho rozbehu by bola vysoká cena: Treba VW XL1 má stáť zhruba to isté čo Porsche 911 Carrera S...

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY