vytisknout velikost písma Volkswagen Touran dostal nové vrcholné motorizácie 1.8 TSI a 2.0 TDI

Oba motory plnia emisnú normu Euro 6, diesel používa na dočistenie emisií ešte selektívnu katalytickú redukciu AdBlue. Spolu s novými motormi prichádza ešte dizajnový paket Milano.
Volkswagen Touran dostal nové vrcholné motorizácie 1.8 TSI a 2.0 TDI

MPV Volkswagen Touran rozširuje ponuku motorov o dve nové vrcholné motorizácie. Pre záujemcov o silný benzínový motor sa pod kapotu nasťahoval preplňovaný štvorvalec 1.8 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 250 Nm v 1250 až 5000 ot. Je štandardne spojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG.

Fanúšikovia nafty si teraz môžu objednať najsilnejší diesel. Motor 2.0 TDI posilnil až na 140 kW (190 k) a jeho najvyšší krútiaci moment dosahuje na 400 Nm v 1750 až 3000 ot. Tento diesel má štandardne šesťstupňový automat DSG. 

Kombinovaná spotreba najsilnejšieho dieselu je 4,6 - 4,8 litra na 100 km a VW Touran sa s ním rozbehne z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy. Najvyššia rýchlosť je 220 km/h. Benzínový Touran 1.8 TSI zvládne "len" 218 km/h, na 100 km/h akceleruje za 8,3 sekundy a jeho kombinovaná spotreba je 6,1 - 6,2 l/100 km podľa použitých pneumatík.

Oba motory plnia emisnú normu Euro 6, diesel používa na dočistenie emisií ešte selektívnu katalytickú redukciu AdBlue. Spolu s novými motormi prichádza ešte dizajnový paket Milano. Ten obsahuje čiastočne kožené sedačky Nappa, ambientné osvetlenie a dekoračné lišty v čiernom prevedení pianového laku.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY