vytisknout velikost písma Volkswagen Touran dostal nové vrcholné motorizácie 1.8 TSI a 2.0 TDI

Oba motory plnia emisnú normu Euro 6, diesel používa na dočistenie emisií ešte selektívnu katalytickú redukciu AdBlue. Spolu s novými motormi prichádza ešte dizajnový paket Milano.
Volkswagen Touran dostal nové vrcholné motorizácie 1.8 TSI a 2.0 TDI

MPV Volkswagen Touran rozširuje ponuku motorov o dve nové vrcholné motorizácie. Pre záujemcov o silný benzínový motor sa pod kapotu nasťahoval preplňovaný štvorvalec 1.8 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 250 Nm v 1250 až 5000 ot. Je štandardne spojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG.

Fanúšikovia nafty si teraz môžu objednať najsilnejší diesel. Motor 2.0 TDI posilnil až na 140 kW (190 k) a jeho najvyšší krútiaci moment dosahuje na 400 Nm v 1750 až 3000 ot. Tento diesel má štandardne šesťstupňový automat DSG. 

Kombinovaná spotreba najsilnejšieho dieselu je 4,6 - 4,8 litra na 100 km a VW Touran sa s ním rozbehne z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy. Najvyššia rýchlosť je 220 km/h. Benzínový Touran 1.8 TSI zvládne "len" 218 km/h, na 100 km/h akceleruje za 8,3 sekundy a jeho kombinovaná spotreba je 6,1 - 6,2 l/100 km podľa použitých pneumatík.

Oba motory plnia emisnú normu Euro 6, diesel používa na dočistenie emisií ešte selektívnu katalytickú redukciu AdBlue. Spolu s novými motormi prichádza ešte dizajnový paket Milano. Ten obsahuje čiastočne kožené sedačky Nappa, ambientné osvetlenie a dekoračné lišty v čiernom prevedení pianového laku.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY