vytisknout velikost písma Volkswagen Touran dostal nové vrcholné motorizácie 1.8 TSI a 2.0 TDI

Oba motory plnia emisnú normu Euro 6, diesel používa na dočistenie emisií ešte selektívnu katalytickú redukciu AdBlue. Spolu s novými motormi prichádza ešte dizajnový paket Milano.
Volkswagen Touran dostal nové vrcholné motorizácie 1.8 TSI a 2.0 TDI

MPV Volkswagen Touran rozširuje ponuku motorov o dve nové vrcholné motorizácie. Pre záujemcov o silný benzínový motor sa pod kapotu nasťahoval preplňovaný štvorvalec 1.8 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 250 Nm v 1250 až 5000 ot. Je štandardne spojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG.

Fanúšikovia nafty si teraz môžu objednať najsilnejší diesel. Motor 2.0 TDI posilnil až na 140 kW (190 k) a jeho najvyšší krútiaci moment dosahuje na 400 Nm v 1750 až 3000 ot. Tento diesel má štandardne šesťstupňový automat DSG. 

Kombinovaná spotreba najsilnejšieho dieselu je 4,6 - 4,8 litra na 100 km a VW Touran sa s ním rozbehne z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy. Najvyššia rýchlosť je 220 km/h. Benzínový Touran 1.8 TSI zvládne "len" 218 km/h, na 100 km/h akceleruje za 8,3 sekundy a jeho kombinovaná spotreba je 6,1 - 6,2 l/100 km podľa použitých pneumatík.

Oba motory plnia emisnú normu Euro 6, diesel používa na dočistenie emisií ešte selektívnu katalytickú redukciu AdBlue. Spolu s novými motormi prichádza ešte dizajnový paket Milano. Ten obsahuje čiastočne kožené sedačky Nappa, ambientné osvetlenie a dekoračné lišty v čiernom prevedení pianového laku.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY