vytisknout velikost písma Volkswagen Taigun v novej a sériovej podobe

Na autosalóne v Dillí Volkswagen vystavil upravené prevedenie svojej štúdie Taigun.
Volkswagen Taigun v novej a sériovej podobe

Pre koncept Volkswagen Taigun, predstavený prvýkrát už predvlani v Sao Paule, je to ázijská premiéra. Pripomeňme, že pôjde o kompaktné SUV vychádzajúce po technickej stránke z malého modelu Volkswagen Up!. Okrem oranžového lakovania namiesto pôvodného svetlo modrého si na upravenom voze všimneme predovšetkým prepracované zadnej časti karosérie, na ktorej čelo sa dostalo rezervné koleso v podobe známej už z Ford Ecosport mieriaceho do rovnakých vôd.

VW Taigun Dilli 2.jpgVW Taigun Dilli 3.jpgVW Taigun Dilli 4.jpg
Zmenami prešiel hlavne zadok karosérie

Úpravy štúdie Taigun údajne vychádzajú z výsledkov prieskumu, ktorý Volkswagen robil medzi potenciálnymi zákazníkmi hneď po predminulom predstavení vozidla. A práve z neho tiež vyplynulo, že zákazníci si želajú mať rezervné koleso ľahko prístupné bez nutnosti manipulácie s batožinou. Kvôli tejto úprave sa zadok Taigunu dočkal dvojdielneho veka, samostatné okno sa otvára smerom hore a spodná časť do strany.

O pohon Taigunu sa zatiaľ stará preplňovaná verzia známeho zážihového litrového trojvalca 1,0 TSI, ktorý sa objaví už v sériovom Volkswagene Polo 2014. Na motor naladený na 110 koní (81 kW) a 175 Nm nadväzuje manuálne radená šesťstupňová prevodovka, s ktorou vozidlo pri pohotovostnej hmotnosti 998 kg dosiahne priemernú spotrebu 4,7 l/100 km.

VW Taigun Dilli 1.jpgVW Taigun Dilli 7.jpgVW Taigun Dilli 5.jpg
Karoséria bude štvormiestna

Výrobca sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,2 s a dosiahnutie najvyššej rýchlosti 186 km/h. To nie sú vôbec zlé hodnoty, avšak s pohonom všetkých kolies sa v Taigune nepočíta. V základnom, štvormiestnom usporiadaní interiéru možno za zadné sedadlá uložiť 280 l batožiny, po ich sklopení až 996 l. O začatí sériovej výroby modelu Volkswagen Taigun sa zatiaľ nehovorilo, ale dôjde k nej zrejme v priebehu roka 2016.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY