vytisknout velikost písma Volkswagen Taigun v novej a sériovej podobe

Na autosalóne v Dillí Volkswagen vystavil upravené prevedenie svojej štúdie Taigun.
Volkswagen Taigun v novej a sériovej podobe

Pre koncept Volkswagen Taigun, predstavený prvýkrát už predvlani v Sao Paule, je to ázijská premiéra. Pripomeňme, že pôjde o kompaktné SUV vychádzajúce po technickej stránke z malého modelu Volkswagen Up!. Okrem oranžového lakovania namiesto pôvodného svetlo modrého si na upravenom voze všimneme predovšetkým prepracované zadnej časti karosérie, na ktorej čelo sa dostalo rezervné koleso v podobe známej už z Ford Ecosport mieriaceho do rovnakých vôd.

VW Taigun Dilli 2.jpgVW Taigun Dilli 3.jpgVW Taigun Dilli 4.jpg
Zmenami prešiel hlavne zadok karosérie

Úpravy štúdie Taigun údajne vychádzajú z výsledkov prieskumu, ktorý Volkswagen robil medzi potenciálnymi zákazníkmi hneď po predminulom predstavení vozidla. A práve z neho tiež vyplynulo, že zákazníci si želajú mať rezervné koleso ľahko prístupné bez nutnosti manipulácie s batožinou. Kvôli tejto úprave sa zadok Taigunu dočkal dvojdielneho veka, samostatné okno sa otvára smerom hore a spodná časť do strany.

O pohon Taigunu sa zatiaľ stará preplňovaná verzia známeho zážihového litrového trojvalca 1,0 TSI, ktorý sa objaví už v sériovom Volkswagene Polo 2014. Na motor naladený na 110 koní (81 kW) a 175 Nm nadväzuje manuálne radená šesťstupňová prevodovka, s ktorou vozidlo pri pohotovostnej hmotnosti 998 kg dosiahne priemernú spotrebu 4,7 l/100 km.

VW Taigun Dilli 1.jpgVW Taigun Dilli 7.jpgVW Taigun Dilli 5.jpg
Karoséria bude štvormiestna

Výrobca sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,2 s a dosiahnutie najvyššej rýchlosti 186 km/h. To nie sú vôbec zlé hodnoty, avšak s pohonom všetkých kolies sa v Taigune nepočíta. V základnom, štvormiestnom usporiadaní interiéru možno za zadné sedadlá uložiť 280 l batožiny, po ich sklopení až 996 l. O začatí sériovej výroby modelu Volkswagen Taigun sa zatiaľ nehovorilo, ale dôjde k nej zrejme v priebehu roka 2016.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY