vytisknout velikost písma Volkswagen Taigun v novej a sériovej podobe

Na autosalóne v Dillí Volkswagen vystavil upravené prevedenie svojej štúdie Taigun.
Volkswagen Taigun v novej a sériovej podobe

Pre koncept Volkswagen Taigun, predstavený prvýkrát už predvlani v Sao Paule, je to ázijská premiéra. Pripomeňme, že pôjde o kompaktné SUV vychádzajúce po technickej stránke z malého modelu Volkswagen Up!. Okrem oranžového lakovania namiesto pôvodného svetlo modrého si na upravenom voze všimneme predovšetkým prepracované zadnej časti karosérie, na ktorej čelo sa dostalo rezervné koleso v podobe známej už z Ford Ecosport mieriaceho do rovnakých vôd.

VW Taigun Dilli 2.jpgVW Taigun Dilli 3.jpgVW Taigun Dilli 4.jpg
Zmenami prešiel hlavne zadok karosérie

Úpravy štúdie Taigun údajne vychádzajú z výsledkov prieskumu, ktorý Volkswagen robil medzi potenciálnymi zákazníkmi hneď po predminulom predstavení vozidla. A práve z neho tiež vyplynulo, že zákazníci si želajú mať rezervné koleso ľahko prístupné bez nutnosti manipulácie s batožinou. Kvôli tejto úprave sa zadok Taigunu dočkal dvojdielneho veka, samostatné okno sa otvára smerom hore a spodná časť do strany.

O pohon Taigunu sa zatiaľ stará preplňovaná verzia známeho zážihového litrového trojvalca 1,0 TSI, ktorý sa objaví už v sériovom Volkswagene Polo 2014. Na motor naladený na 110 koní (81 kW) a 175 Nm nadväzuje manuálne radená šesťstupňová prevodovka, s ktorou vozidlo pri pohotovostnej hmotnosti 998 kg dosiahne priemernú spotrebu 4,7 l/100 km.

VW Taigun Dilli 1.jpgVW Taigun Dilli 7.jpgVW Taigun Dilli 5.jpg
Karoséria bude štvormiestna

Výrobca sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,2 s a dosiahnutie najvyššej rýchlosti 186 km/h. To nie sú vôbec zlé hodnoty, avšak s pohonom všetkých kolies sa v Taigune nepočíta. V základnom, štvormiestnom usporiadaní interiéru možno za zadné sedadlá uložiť 280 l batožiny, po ich sklopení až 996 l. O začatí sériovej výroby modelu Volkswagen Taigun sa zatiaľ nehovorilo, ale dôjde k nej zrejme v priebehu roka 2016.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY