vytisknout velikost písma Volkswagen T-Roc odhalený, naznačuje SUV menšie než Tiguan

Ďalšou ženevskou premiérou skupiny Volkswagen je koncept T-Roc. Ak sa za niekoľko rokov objaví vo výrobe, pôjde o malý crossover v štýle Renaultu capture.
Volkswagen T-Roc odhalený, naznačuje SUV menšie než Tiguan
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen T-Roc
  2. Volkswagen T-Roc: Fotogaléria

Volkswagen T-Roc je koncept malého SUV či crossoveru s technikou Golfu. Automobilka ho prvýkrát ukázala v rámci koncernového večera, na ktorom sme prvýkrát videli aj Škodu VisionC.

Techniku ​​si T-Roc požičiava od Golfu. Konkrétne to znamená platformu MQB a motor 2.0 TDI, ktorý nájdeme v Golfu GTD, Octaviu RS TDI alebo aj práve odhalenú Audi TT.

Volkswagen T-Roc koncept-1.JPGVolkswagen T-Roc koncept-10.JPGVolkswagen T-Roc koncept-16.JPGVolkswagen T-Roc koncept-13.JPGVolkswagen T-Roc koncept-14.JPGKoncept T-Roc sa pýši strechou „targa“ s odnímateľnými panelmi

Systém pohonu všetkých kolies na báze spojky Haldex umožní vodičovi prepínať medzi troma režimami - Street, Offroad a Snow. V posledných dvoch menovaných rozdeľuje elektronika hnaciu silu medzi prednú a zadnú nápravu v pevnom pomere 50:50. Prevodovka je sedemstupňová dvojspojková.

Dizajn Volkswagenu T-Roc by mal naznačovať, ako budú v blízkej budúcnosti vyzerať všetky SUV so štylizovaným W na prove. Koncept má odnímateľné strešné panely, ale nie je zrejmé, nakoľko je možné s týmto detailom počítať aj pre produkčnú verziu.

Volkswagen T-Roc koncept-2.JPGVolkswagen T-Roc koncept-19.JPGVolkswagen T-Roc koncept-20.JPG
Motor 2.0 TDI z Octavie RS roztáča všetky kolesá prostredníctvom sedemstupňovej prevodovky DSG a medzinápravovej spojky Haldex

Volkswagen T-Roc má pri hmotnosti 1420 kg typicky koncepčné proporcie: je o štvrť metra kratší a o dvadsať centimetrov nižší, ale o 23 mm širší ako Tiguan. Automobilka sa však chystá podobné SUV vyrábať. Na trhu by sa mohlo objaviť do troch rokov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY