vytisknout velikost písma Volkswagen T-Roc odhalený, naznačuje SUV menšie než Tiguan

Ďalšou ženevskou premiérou skupiny Volkswagen je koncept T-Roc. Ak sa za niekoľko rokov objaví vo výrobe, pôjde o malý crossover v štýle Renaultu capture.
Volkswagen T-Roc odhalený, naznačuje SUV menšie než Tiguan
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen T-Roc
  2. Volkswagen T-Roc: Fotogaléria

Volkswagen T-Roc je koncept malého SUV či crossoveru s technikou Golfu. Automobilka ho prvýkrát ukázala v rámci koncernového večera, na ktorom sme prvýkrát videli aj Škodu VisionC.

Techniku ​​si T-Roc požičiava od Golfu. Konkrétne to znamená platformu MQB a motor 2.0 TDI, ktorý nájdeme v Golfu GTD, Octaviu RS TDI alebo aj práve odhalenú Audi TT.

Volkswagen T-Roc koncept-1.JPGVolkswagen T-Roc koncept-10.JPGVolkswagen T-Roc koncept-16.JPGVolkswagen T-Roc koncept-13.JPGVolkswagen T-Roc koncept-14.JPGKoncept T-Roc sa pýši strechou „targa“ s odnímateľnými panelmi

Systém pohonu všetkých kolies na báze spojky Haldex umožní vodičovi prepínať medzi troma režimami - Street, Offroad a Snow. V posledných dvoch menovaných rozdeľuje elektronika hnaciu silu medzi prednú a zadnú nápravu v pevnom pomere 50:50. Prevodovka je sedemstupňová dvojspojková.

Dizajn Volkswagenu T-Roc by mal naznačovať, ako budú v blízkej budúcnosti vyzerať všetky SUV so štylizovaným W na prove. Koncept má odnímateľné strešné panely, ale nie je zrejmé, nakoľko je možné s týmto detailom počítať aj pre produkčnú verziu.

Volkswagen T-Roc koncept-2.JPGVolkswagen T-Roc koncept-19.JPGVolkswagen T-Roc koncept-20.JPG
Motor 2.0 TDI z Octavie RS roztáča všetky kolesá prostredníctvom sedemstupňovej prevodovky DSG a medzinápravovej spojky Haldex

Volkswagen T-Roc má pri hmotnosti 1420 kg typicky koncepčné proporcie: je o štvrť metra kratší a o dvadsať centimetrov nižší, ale o 23 mm širší ako Tiguan. Automobilka sa však chystá podobné SUV vyrábať. Na trhu by sa mohlo objaviť do troch rokov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY