vytisknout velikost písma Volkswagen T-Roc odhalený, naznačuje SUV menšie než Tiguan

Ďalšou ženevskou premiérou skupiny Volkswagen je koncept T-Roc. Ak sa za niekoľko rokov objaví vo výrobe, pôjde o malý crossover v štýle Renaultu capture.
Volkswagen T-Roc odhalený, naznačuje SUV menšie než Tiguan
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen T-Roc
  2. Volkswagen T-Roc: Fotogaléria

Volkswagen T-Roc je koncept malého SUV či crossoveru s technikou Golfu. Automobilka ho prvýkrát ukázala v rámci koncernového večera, na ktorom sme prvýkrát videli aj Škodu VisionC.

Techniku ​​si T-Roc požičiava od Golfu. Konkrétne to znamená platformu MQB a motor 2.0 TDI, ktorý nájdeme v Golfu GTD, Octaviu RS TDI alebo aj práve odhalenú Audi TT.

Volkswagen T-Roc koncept-1.JPGVolkswagen T-Roc koncept-10.JPGVolkswagen T-Roc koncept-16.JPGVolkswagen T-Roc koncept-13.JPGVolkswagen T-Roc koncept-14.JPGKoncept T-Roc sa pýši strechou „targa“ s odnímateľnými panelmi

Systém pohonu všetkých kolies na báze spojky Haldex umožní vodičovi prepínať medzi troma režimami - Street, Offroad a Snow. V posledných dvoch menovaných rozdeľuje elektronika hnaciu silu medzi prednú a zadnú nápravu v pevnom pomere 50:50. Prevodovka je sedemstupňová dvojspojková.

Dizajn Volkswagenu T-Roc by mal naznačovať, ako budú v blízkej budúcnosti vyzerať všetky SUV so štylizovaným W na prove. Koncept má odnímateľné strešné panely, ale nie je zrejmé, nakoľko je možné s týmto detailom počítať aj pre produkčnú verziu.

Volkswagen T-Roc koncept-2.JPGVolkswagen T-Roc koncept-19.JPGVolkswagen T-Roc koncept-20.JPG
Motor 2.0 TDI z Octavie RS roztáča všetky kolesá prostredníctvom sedemstupňovej prevodovky DSG a medzinápravovej spojky Haldex

Volkswagen T-Roc má pri hmotnosti 1420 kg typicky koncepčné proporcie: je o štvrť metra kratší a o dvadsať centimetrov nižší, ale o 23 mm širší ako Tiguan. Automobilka sa však chystá podobné SUV vyrábať. Na trhu by sa mohlo objaviť do troch rokov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY