vytisknout velikost písma Volkswagen T-ROC: kompaktné SUV dostalo motor z Golfu GTD

Volkswagen T-ROC: kompaktné SUV dostalo motor z Golfu GTD

Pokračujeme v predstavovaní ženevských premiér. Najnovšie správy týkajúce sa chystaného autosalónu má na svedomí automobilka Volkswagen. Tá dorazí okrem iného aj so štúdiou T-ROC. Koncept nadviaže na štúdie veľkých SUV typu CrossBlue, respektíve na malý Taigun predstavený nedávno v Indii. T-ROC je autom zapadajúcim medzi tieto dva prípady. Volkswagen o ňom hovorí ako o SUV veľkosti Golfu. Ponúkať má viac než iba ľahký pohyb po meste.

Základom je samozrejme platforma MQB. Na dĺžku novinka meria 4179 mm, široká je 1831 mm a vysoká 1501 mm. Celková hmotnosť činí 1420 kg, použité disky majú veľkosť devätnásť palcov. Pod kapotou nájdeme dvojlitrové TDI pôvodom z Golfu GTD s parametrami 184 koní a 380 Nm, čo stačí na zrýchlenie z nuly na stovku za 6,9 s, maximálna rýchlosť činí 210 km/h.

Dieselový motor spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG, cez ktorú sú poháňané všetky štyri kolesá. Vodič navyše dostane k dispozícii možnosť vyberať z troch režimov - Street, Offroad a Snow. Každý zmení správanie medzinápravovej spojky Haldex, prevodovky, motora a ďalších elektronických asistentov.

Na štúdiu T-ROC potom Volkswagen predstavuje tiež vzhľad budúcich kompaktných SUV. Za zmienku stoja napríklad strešné panely umiestnené medzi rámom predného skla a zadným stĺpikom. Tie je možné zložiť a uložiť do batožinového priestoru, čím sa z konceptu T-ROC takmer stane kabriolet.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY