vytisknout velikost písma Volkswagen T-ROC: kompaktné SUV dostalo motor z Golfu GTD

Volkswagen T-ROC: kompaktné SUV dostalo motor z Golfu GTD

Pokračujeme v predstavovaní ženevských premiér. Najnovšie správy týkajúce sa chystaného autosalónu má na svedomí automobilka Volkswagen. Tá dorazí okrem iného aj so štúdiou T-ROC. Koncept nadviaže na štúdie veľkých SUV typu CrossBlue, respektíve na malý Taigun predstavený nedávno v Indii. T-ROC je autom zapadajúcim medzi tieto dva prípady. Volkswagen o ňom hovorí ako o SUV veľkosti Golfu. Ponúkať má viac než iba ľahký pohyb po meste.

Základom je samozrejme platforma MQB. Na dĺžku novinka meria 4179 mm, široká je 1831 mm a vysoká 1501 mm. Celková hmotnosť činí 1420 kg, použité disky majú veľkosť devätnásť palcov. Pod kapotou nájdeme dvojlitrové TDI pôvodom z Golfu GTD s parametrami 184 koní a 380 Nm, čo stačí na zrýchlenie z nuly na stovku za 6,9 s, maximálna rýchlosť činí 210 km/h.

Dieselový motor spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG, cez ktorú sú poháňané všetky štyri kolesá. Vodič navyše dostane k dispozícii možnosť vyberať z troch režimov - Street, Offroad a Snow. Každý zmení správanie medzinápravovej spojky Haldex, prevodovky, motora a ďalších elektronických asistentov.

Na štúdiu T-ROC potom Volkswagen predstavuje tiež vzhľad budúcich kompaktných SUV. Za zmienku stoja napríklad strešné panely umiestnené medzi rámom predného skla a zadným stĺpikom. Tie je možné zložiť a uložiť do batožinového priestoru, čím sa z konceptu T-ROC takmer stane kabriolet.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY