vytisknout velikost písma Volkswagen T-ROC: kompaktné SUV dostalo motor z Golfu GTD

Volkswagen T-ROC: kompaktné SUV dostalo motor z Golfu GTD

Pokračujeme v predstavovaní ženevských premiér. Najnovšie správy týkajúce sa chystaného autosalónu má na svedomí automobilka Volkswagen. Tá dorazí okrem iného aj so štúdiou T-ROC. Koncept nadviaže na štúdie veľkých SUV typu CrossBlue, respektíve na malý Taigun predstavený nedávno v Indii. T-ROC je autom zapadajúcim medzi tieto dva prípady. Volkswagen o ňom hovorí ako o SUV veľkosti Golfu. Ponúkať má viac než iba ľahký pohyb po meste.

Základom je samozrejme platforma MQB. Na dĺžku novinka meria 4179 mm, široká je 1831 mm a vysoká 1501 mm. Celková hmotnosť činí 1420 kg, použité disky majú veľkosť devätnásť palcov. Pod kapotou nájdeme dvojlitrové TDI pôvodom z Golfu GTD s parametrami 184 koní a 380 Nm, čo stačí na zrýchlenie z nuly na stovku za 6,9 s, maximálna rýchlosť činí 210 km/h.

Dieselový motor spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG, cez ktorú sú poháňané všetky štyri kolesá. Vodič navyše dostane k dispozícii možnosť vyberať z troch režimov - Street, Offroad a Snow. Každý zmení správanie medzinápravovej spojky Haldex, prevodovky, motora a ďalších elektronických asistentov.

Na štúdiu T-ROC potom Volkswagen predstavuje tiež vzhľad budúcich kompaktných SUV. Za zmienku stoja napríklad strešné panely umiestnené medzi rámom predného skla a zadným stĺpikom. Tie je možné zložiť a uložiť do batožinového priestoru, čím sa z konceptu T-ROC takmer stane kabriolet.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY