vytisknout velikost písma Volkswagen T-ROC: kompaktné SUV dostalo motor z Golfu GTD

Volkswagen T-ROC: kompaktné SUV dostalo motor z Golfu GTD

Pokračujeme v predstavovaní ženevských premiér. Najnovšie správy týkajúce sa chystaného autosalónu má na svedomí automobilka Volkswagen. Tá dorazí okrem iného aj so štúdiou T-ROC. Koncept nadviaže na štúdie veľkých SUV typu CrossBlue, respektíve na malý Taigun predstavený nedávno v Indii. T-ROC je autom zapadajúcim medzi tieto dva prípady. Volkswagen o ňom hovorí ako o SUV veľkosti Golfu. Ponúkať má viac než iba ľahký pohyb po meste.

Základom je samozrejme platforma MQB. Na dĺžku novinka meria 4179 mm, široká je 1831 mm a vysoká 1501 mm. Celková hmotnosť činí 1420 kg, použité disky majú veľkosť devätnásť palcov. Pod kapotou nájdeme dvojlitrové TDI pôvodom z Golfu GTD s parametrami 184 koní a 380 Nm, čo stačí na zrýchlenie z nuly na stovku za 6,9 s, maximálna rýchlosť činí 210 km/h.

Dieselový motor spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG, cez ktorú sú poháňané všetky štyri kolesá. Vodič navyše dostane k dispozícii možnosť vyberať z troch režimov - Street, Offroad a Snow. Každý zmení správanie medzinápravovej spojky Haldex, prevodovky, motora a ďalších elektronických asistentov.

Na štúdiu T-ROC potom Volkswagen predstavuje tiež vzhľad budúcich kompaktných SUV. Za zmienku stoja napríklad strešné panely umiestnené medzi rámom predného skla a zadným stĺpikom. Tie je možné zložiť a uložiť do batožinového priestoru, čím sa z konceptu T-ROC takmer stane kabriolet.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY