vytisknout velikost písma Volkswagen T-ROC: kompaktné SUV dostalo motor z Golfu GTD

Volkswagen T-ROC: kompaktné SUV dostalo motor z Golfu GTD

Pokračujeme v predstavovaní ženevských premiér. Najnovšie správy týkajúce sa chystaného autosalónu má na svedomí automobilka Volkswagen. Tá dorazí okrem iného aj so štúdiou T-ROC. Koncept nadviaže na štúdie veľkých SUV typu CrossBlue, respektíve na malý Taigun predstavený nedávno v Indii. T-ROC je autom zapadajúcim medzi tieto dva prípady. Volkswagen o ňom hovorí ako o SUV veľkosti Golfu. Ponúkať má viac než iba ľahký pohyb po meste.

Základom je samozrejme platforma MQB. Na dĺžku novinka meria 4179 mm, široká je 1831 mm a vysoká 1501 mm. Celková hmotnosť činí 1420 kg, použité disky majú veľkosť devätnásť palcov. Pod kapotou nájdeme dvojlitrové TDI pôvodom z Golfu GTD s parametrami 184 koní a 380 Nm, čo stačí na zrýchlenie z nuly na stovku za 6,9 s, maximálna rýchlosť činí 210 km/h.

Dieselový motor spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG, cez ktorú sú poháňané všetky štyri kolesá. Vodič navyše dostane k dispozícii možnosť vyberať z troch režimov - Street, Offroad a Snow. Každý zmení správanie medzinápravovej spojky Haldex, prevodovky, motora a ďalších elektronických asistentov.

Na štúdiu T-ROC potom Volkswagen predstavuje tiež vzhľad budúcich kompaktných SUV. Za zmienku stoja napríklad strešné panely umiestnené medzi rámom predného skla a zadným stĺpikom. Tie je možné zložiť a uložiť do batožinového priestoru, čím sa z konceptu T-ROC takmer stane kabriolet.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY