vytisknout velikost písma Volkswagen stále myslí na lacnú značku konkurujúcu Dacii. Bude zrejme z Číny

V hre je použitie starších už nepoužívaných foriem a zariadení pre staršie platformy. Európske automobilky sa oprávnene boja invázie lacných čínskych áut na európsky trh.
Volkswagen stále myslí na lacnú značku konkurujúcu Dacii. Bude zrejme z Číny

Koncern Volkswagen nepúšťa k vode myšlienku "budgetovej" značky, ktorá by sa snažila presadiť predovšetkým na rozvojových trhoch Ázie, Afriky, Južnej Ameriky alebo vo východnej časti Európy. Pôvodný plán na samostatnú lacnú značku predniesol už v roku 2014 bývalý šéf VW Martin Winterkorn.

Európske automobilky sa oprávnene boja invázie lacných čínskych áut na európsky trh, až sa podarí čínskym výrobcom splniť požadované štandardy kvality a bezpečnosti. Rovnako tak si ale chcú značky poistiť pôsobenie práve na rozvojových trhoch, kde cena hrá hlavnú úlohu.

Pre Volkswagen, ktorý si nemôže dovoliť predávať veľmi lacné autá so svojím logom na kapote, sa otvára cesta k spolupráci v Číne s automobilkou FAW. Tá by mala lacné "volkswageny" pod novou značkou vyrábať a dodávať do sveta alebo minimálne na ázijský trh.

O aké autá sa konkrétne jedná, zostáva tajomstvom. Posledné správy hovorili o hatchbacku, sedane a kompaktnom SUV, čo sú najpopulárnejšie segmenty. Volkswagen tvrdí, že má určité bezpečnostné a kvalitatívne štandardy, ktoré sú nastavené skôr vo vnútri firmy a nemusia nutne odrádzať požiadavky všetkých zákazníkov. Britský Autocar informuje, že automobilka teraz skúma možnosti, kde môže ubrať, aby boli autá čo najlacnejšie.

V hre je použitie starších už nepoužívaných foriem a zariadení pre starších platformy. To by značne zlacnelo vývoj takých áut. Napriek tomu sa požiadavky zákazníkov menia pomerne rýchlo a bude potrebné prispôsobiť hlavne dizajn, interiér a výbavu aktuálnym trendom. Prvé auto nové lacné značky by sa mohlo na trh dostať v roku 2018.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY