vytisknout velikost písma Volkswagen stále myslí na lacnú značku konkurujúcu Dacii. Bude zrejme z Číny

V hre je použitie starších už nepoužívaných foriem a zariadení pre staršie platformy. Európske automobilky sa oprávnene boja invázie lacných čínskych áut na európsky trh.
Volkswagen stále myslí na lacnú značku konkurujúcu Dacii. Bude zrejme z Číny

Koncern Volkswagen nepúšťa k vode myšlienku "budgetovej" značky, ktorá by sa snažila presadiť predovšetkým na rozvojových trhoch Ázie, Afriky, Južnej Ameriky alebo vo východnej časti Európy. Pôvodný plán na samostatnú lacnú značku predniesol už v roku 2014 bývalý šéf VW Martin Winterkorn.

Európske automobilky sa oprávnene boja invázie lacných čínskych áut na európsky trh, až sa podarí čínskym výrobcom splniť požadované štandardy kvality a bezpečnosti. Rovnako tak si ale chcú značky poistiť pôsobenie práve na rozvojových trhoch, kde cena hrá hlavnú úlohu.

Pre Volkswagen, ktorý si nemôže dovoliť predávať veľmi lacné autá so svojím logom na kapote, sa otvára cesta k spolupráci v Číne s automobilkou FAW. Tá by mala lacné "volkswageny" pod novou značkou vyrábať a dodávať do sveta alebo minimálne na ázijský trh.

O aké autá sa konkrétne jedná, zostáva tajomstvom. Posledné správy hovorili o hatchbacku, sedane a kompaktnom SUV, čo sú najpopulárnejšie segmenty. Volkswagen tvrdí, že má určité bezpečnostné a kvalitatívne štandardy, ktoré sú nastavené skôr vo vnútri firmy a nemusia nutne odrádzať požiadavky všetkých zákazníkov. Britský Autocar informuje, že automobilka teraz skúma možnosti, kde môže ubrať, aby boli autá čo najlacnejšie.

V hre je použitie starších už nepoužívaných foriem a zariadení pre starších platformy. To by značne zlacnelo vývoj takých áut. Napriek tomu sa požiadavky zákazníkov menia pomerne rýchlo a bude potrebné prispôsobiť hlavne dizajn, interiér a výbavu aktuálnym trendom. Prvé auto nové lacné značky by sa mohlo na trh dostať v roku 2018.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY