vytisknout velikost písma Volkswagen stále myslí na lacnú značku konkurujúcu Dacii. Bude zrejme z Číny

V hre je použitie starších už nepoužívaných foriem a zariadení pre staršie platformy. Európske automobilky sa oprávnene boja invázie lacných čínskych áut na európsky trh.
Volkswagen stále myslí na lacnú značku konkurujúcu Dacii. Bude zrejme z Číny

Koncern Volkswagen nepúšťa k vode myšlienku "budgetovej" značky, ktorá by sa snažila presadiť predovšetkým na rozvojových trhoch Ázie, Afriky, Južnej Ameriky alebo vo východnej časti Európy. Pôvodný plán na samostatnú lacnú značku predniesol už v roku 2014 bývalý šéf VW Martin Winterkorn.

Európske automobilky sa oprávnene boja invázie lacných čínskych áut na európsky trh, až sa podarí čínskym výrobcom splniť požadované štandardy kvality a bezpečnosti. Rovnako tak si ale chcú značky poistiť pôsobenie práve na rozvojových trhoch, kde cena hrá hlavnú úlohu.

Pre Volkswagen, ktorý si nemôže dovoliť predávať veľmi lacné autá so svojím logom na kapote, sa otvára cesta k spolupráci v Číne s automobilkou FAW. Tá by mala lacné "volkswageny" pod novou značkou vyrábať a dodávať do sveta alebo minimálne na ázijský trh.

O aké autá sa konkrétne jedná, zostáva tajomstvom. Posledné správy hovorili o hatchbacku, sedane a kompaktnom SUV, čo sú najpopulárnejšie segmenty. Volkswagen tvrdí, že má určité bezpečnostné a kvalitatívne štandardy, ktoré sú nastavené skôr vo vnútri firmy a nemusia nutne odrádzať požiadavky všetkých zákazníkov. Britský Autocar informuje, že automobilka teraz skúma možnosti, kde môže ubrať, aby boli autá čo najlacnejšie.

V hre je použitie starších už nepoužívaných foriem a zariadení pre starších platformy. To by značne zlacnelo vývoj takých áut. Napriek tomu sa požiadavky zákazníkov menia pomerne rýchlo a bude potrebné prispôsobiť hlavne dizajn, interiér a výbavu aktuálnym trendom. Prvé auto nové lacné značky by sa mohlo na trh dostať v roku 2018.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY