vytisknout velikost písma Volkswagen stále myslí na lacnú značku konkurujúcu Dacii. Bude zrejme z Číny

V hre je použitie starších už nepoužívaných foriem a zariadení pre staršie platformy. Európske automobilky sa oprávnene boja invázie lacných čínskych áut na európsky trh.
Volkswagen stále myslí na lacnú značku konkurujúcu Dacii. Bude zrejme z Číny

Koncern Volkswagen nepúšťa k vode myšlienku "budgetovej" značky, ktorá by sa snažila presadiť predovšetkým na rozvojových trhoch Ázie, Afriky, Južnej Ameriky alebo vo východnej časti Európy. Pôvodný plán na samostatnú lacnú značku predniesol už v roku 2014 bývalý šéf VW Martin Winterkorn.

Európske automobilky sa oprávnene boja invázie lacných čínskych áut na európsky trh, až sa podarí čínskym výrobcom splniť požadované štandardy kvality a bezpečnosti. Rovnako tak si ale chcú značky poistiť pôsobenie práve na rozvojových trhoch, kde cena hrá hlavnú úlohu.

Pre Volkswagen, ktorý si nemôže dovoliť predávať veľmi lacné autá so svojím logom na kapote, sa otvára cesta k spolupráci v Číne s automobilkou FAW. Tá by mala lacné "volkswageny" pod novou značkou vyrábať a dodávať do sveta alebo minimálne na ázijský trh.

O aké autá sa konkrétne jedná, zostáva tajomstvom. Posledné správy hovorili o hatchbacku, sedane a kompaktnom SUV, čo sú najpopulárnejšie segmenty. Volkswagen tvrdí, že má určité bezpečnostné a kvalitatívne štandardy, ktoré sú nastavené skôr vo vnútri firmy a nemusia nutne odrádzať požiadavky všetkých zákazníkov. Britský Autocar informuje, že automobilka teraz skúma možnosti, kde môže ubrať, aby boli autá čo najlacnejšie.

V hre je použitie starších už nepoužívaných foriem a zariadení pre starších platformy. To by značne zlacnelo vývoj takých áut. Napriek tomu sa požiadavky zákazníkov menia pomerne rýchlo a bude potrebné prispôsobiť hlavne dizajn, interiér a výbavu aktuálnym trendom. Prvé auto nové lacné značky by sa mohlo na trh dostať v roku 2018.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY