vytisknout velikost písma Volkswagen stále myslí na lacnú značku konkurujúcu Dacii. Bude zrejme z Číny

V hre je použitie starších už nepoužívaných foriem a zariadení pre staršie platformy. Európske automobilky sa oprávnene boja invázie lacných čínskych áut na európsky trh.
Volkswagen stále myslí na lacnú značku konkurujúcu Dacii. Bude zrejme z Číny

Koncern Volkswagen nepúšťa k vode myšlienku "budgetovej" značky, ktorá by sa snažila presadiť predovšetkým na rozvojových trhoch Ázie, Afriky, Južnej Ameriky alebo vo východnej časti Európy. Pôvodný plán na samostatnú lacnú značku predniesol už v roku 2014 bývalý šéf VW Martin Winterkorn.

Európske automobilky sa oprávnene boja invázie lacných čínskych áut na európsky trh, až sa podarí čínskym výrobcom splniť požadované štandardy kvality a bezpečnosti. Rovnako tak si ale chcú značky poistiť pôsobenie práve na rozvojových trhoch, kde cena hrá hlavnú úlohu.

Pre Volkswagen, ktorý si nemôže dovoliť predávať veľmi lacné autá so svojím logom na kapote, sa otvára cesta k spolupráci v Číne s automobilkou FAW. Tá by mala lacné "volkswageny" pod novou značkou vyrábať a dodávať do sveta alebo minimálne na ázijský trh.

O aké autá sa konkrétne jedná, zostáva tajomstvom. Posledné správy hovorili o hatchbacku, sedane a kompaktnom SUV, čo sú najpopulárnejšie segmenty. Volkswagen tvrdí, že má určité bezpečnostné a kvalitatívne štandardy, ktoré sú nastavené skôr vo vnútri firmy a nemusia nutne odrádzať požiadavky všetkých zákazníkov. Britský Autocar informuje, že automobilka teraz skúma možnosti, kde môže ubrať, aby boli autá čo najlacnejšie.

V hre je použitie starších už nepoužívaných foriem a zariadení pre starších platformy. To by značne zlacnelo vývoj takých áut. Napriek tomu sa požiadavky zákazníkov menia pomerne rýchlo a bude potrebné prispôsobiť hlavne dizajn, interiér a výbavu aktuálnym trendom. Prvé auto nové lacné značky by sa mohlo na trh dostať v roku 2018.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY