vytisknout velikost písma Volkswagen Sportsvan alias Golf Plus je koncept v úvodzovkách

Priestrannejšie dvojča Golfu má namierené rovno do sériovej výroby, v predaji sa objaví na budúci rok.
Volkswagen Sportsvan alias Golf Plus je koncept v úvodzovkách

Medzi novinkami, ktoré skupina Volkswagen vystavuje na autosalóne vo Frankfurte, nechýba "koncept" Sportsvan. Prečo tie úvodzovky? Pri obhliadke auta je zjavné, že sa jedná o prakticky produkčnú verziu. Úvodzovky by ostatne boli na mieste aj okolo samotného názvu: tento Volkswagen je síce van, ale športového v ňom nevidíme nič.

Doterajšie Golf Plus vyplňoval v ponuke Volkswagenu medzeru medzi Golfom ako tradičným hatchbackom či kombi a Touranom ako plnoformátovým kompaktným MPV. Podobne ako napríklad Ford C-MAX hľadal zákazníkov medzi ľuďmi, ktorí potrebujú len o trochu väčšiu prepravnú kapacitu, než ponúkajú hatchbacky nižšej strednej triedy.

Nový Golf Sportsvan je o osem centimetrov dlhší ako Golf, o 12,6 cm vyšší a o osem milimetrov širší. Objem batožinového priestoru môžete posunutím delených zadných sedadiel zväčšiť na 585 litrov a stále zachovať päťmiestnu konfiguráciu, hoci s minimom miesta pre nohy, ale už základných 498 litrov je veľkorysá hodnota.

Šírka podlahy kufra je však rovnaký jeden meter a jeden centimeter ako pri Golfe, takže skladací kočík budete musieť dovnútra napchať trochu zošikma. Praktickým detailom je sklopné sedadlo spolujazdca. Vďaka nemu je možné do auta naložiť predmety s dĺžkou 2,5 m.

Všimli sme si, že zatiaľ čo doterajší Golf Plus mal trochu lacnejšiu palubnú dosku odvodenú z Tiguanu, tá v Sportsvane vzhľadom a spracovaním veľmi pripomína Golf. Identická ale nie je. V Sportsvane sedíte vyššie a vertikálnejšie, čomu sú prispôsobené aj výlisky palubnej dosky.

Keby ste náhodou chceli veriť tej rozprávke o koncepte, z omylu vás vyvedie samotný Volkswagen, ktorý sa na konci tlačovej správy trochu zabudol a o Golfe Sportsvan rovno hovorí ako o sériovom modeli. Teda nie doslova, ale počuli ste niekedy, aby sa pri koncepte hovorilo o uvedení na trh a palete motorizácií? A presne to VW robí.

Všetkých šesť motorov vrátane dieselov bude od začiatku spĺňať normu Euro VI. Na začiatku ponuky bude stáť 1.2 TSI s výkonom 85 koní, najsilnejší bude 2.0 TDI naladený na 150 koní. Najnižšiu spotrebu sľubuje Volkswagen pre 1.6 TDI vo variante 110 k: len 3,7 l/100 mv kombinovanom cykle.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY