vytisknout velikost písma Volkswagen Sportsvan alias Golf Plus je koncept v úvodzovkách

Priestrannejšie dvojča Golfu má namierené rovno do sériovej výroby, v predaji sa objaví na budúci rok.
Volkswagen Sportsvan alias Golf Plus je koncept v úvodzovkách

Medzi novinkami, ktoré skupina Volkswagen vystavuje na autosalóne vo Frankfurte, nechýba "koncept" Sportsvan. Prečo tie úvodzovky? Pri obhliadke auta je zjavné, že sa jedná o prakticky produkčnú verziu. Úvodzovky by ostatne boli na mieste aj okolo samotného názvu: tento Volkswagen je síce van, ale športového v ňom nevidíme nič.

Doterajšie Golf Plus vyplňoval v ponuke Volkswagenu medzeru medzi Golfom ako tradičným hatchbackom či kombi a Touranom ako plnoformátovým kompaktným MPV. Podobne ako napríklad Ford C-MAX hľadal zákazníkov medzi ľuďmi, ktorí potrebujú len o trochu väčšiu prepravnú kapacitu, než ponúkajú hatchbacky nižšej strednej triedy.

Nový Golf Sportsvan je o osem centimetrov dlhší ako Golf, o 12,6 cm vyšší a o osem milimetrov širší. Objem batožinového priestoru môžete posunutím delených zadných sedadiel zväčšiť na 585 litrov a stále zachovať päťmiestnu konfiguráciu, hoci s minimom miesta pre nohy, ale už základných 498 litrov je veľkorysá hodnota.

Šírka podlahy kufra je však rovnaký jeden meter a jeden centimeter ako pri Golfe, takže skladací kočík budete musieť dovnútra napchať trochu zošikma. Praktickým detailom je sklopné sedadlo spolujazdca. Vďaka nemu je možné do auta naložiť predmety s dĺžkou 2,5 m.

Všimli sme si, že zatiaľ čo doterajší Golf Plus mal trochu lacnejšiu palubnú dosku odvodenú z Tiguanu, tá v Sportsvane vzhľadom a spracovaním veľmi pripomína Golf. Identická ale nie je. V Sportsvane sedíte vyššie a vertikálnejšie, čomu sú prispôsobené aj výlisky palubnej dosky.

Keby ste náhodou chceli veriť tej rozprávke o koncepte, z omylu vás vyvedie samotný Volkswagen, ktorý sa na konci tlačovej správy trochu zabudol a o Golfe Sportsvan rovno hovorí ako o sériovom modeli. Teda nie doslova, ale počuli ste niekedy, aby sa pri koncepte hovorilo o uvedení na trh a palete motorizácií? A presne to VW robí.

Všetkých šesť motorov vrátane dieselov bude od začiatku spĺňať normu Euro VI. Na začiatku ponuky bude stáť 1.2 TSI s výkonom 85 koní, najsilnejší bude 2.0 TDI naladený na 150 koní. Najnižšiu spotrebu sľubuje Volkswagen pre 1.6 TDI vo variante 110 k: len 3,7 l/100 mv kombinovanom cykle.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY