vytisknout velikost písma Volkswagen šetrí, kde sa dá. Tlačí na dodávateľov a obmedzí sponzorské aktivity

Riešenie krízy potrvá podľa nového šéfa VW asi päť rokov. Koncern teraz tlačí na dodávateľov súčiastok, ale plánuje šetriť aj inde.
Volkswagen šetrí, kde sa dá. Tlačí na dodávateľov a obmedzí sponzorské aktivity

Aféra Diesel Gate by mohla koncern Volkswagen stáť počas nasledujúcich rokov až 40 miliárd eur, uvádza Automotive News. Nejde totiž len o pokuty, ale aj o hodnotu akcií a predovšetkým o náklady spojené s opravami áut a hlavne so získaním stratenej dôvery.

Riešenie krízy potrvá podľa nového šéfa koncernu VW asi päť rokov a ak sa budeme držať toho, že koncern VW vyrába po celom svete skoro 10 miliónov áut ročne, bude ho aféra počas piatich rokov stáť zhruba 800 eur na každom vyrobenom aute.

Koncern teraz tlačí na dodávateľov súčiastok. Jedná o dočasnom znížení cien, ktoré by pomohlo ušetriť zhruba tri miliardy eur.

Koncern ale plánuje šetriť aj inde. Už skôr oznámený program úspory nákladov sa bude týkať aj miezd, mimoriadnych odmien a bonusov pre zamestnancov. Skrátka príde aj vyšší manažment. V treťom štvrťroku vyčlenilo finančné oddelenie 6,5 miliardy eur na riešenie krízy Dieselgate.

Volkswagen bude v nasledujúcej dobe míňať oveľa menej peňazí za reklamu a marketing všeobecne. Osekávanie nákladov sa dotkne aj modelov, ktoré negenerujú potrebné zisky. A Volkswagen samozrejme značne obmedzí svoje sponzorské aktivity a tiež program motoršportu.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY