vytisknout velikost písma Volkswagen šetrí, kde sa dá. Tlačí na dodávateľov a obmedzí sponzorské aktivity

Riešenie krízy potrvá podľa nového šéfa VW asi päť rokov. Koncern teraz tlačí na dodávateľov súčiastok, ale plánuje šetriť aj inde.
Volkswagen šetrí, kde sa dá. Tlačí na dodávateľov a obmedzí sponzorské aktivity

Aféra Diesel Gate by mohla koncern Volkswagen stáť počas nasledujúcich rokov až 40 miliárd eur, uvádza Automotive News. Nejde totiž len o pokuty, ale aj o hodnotu akcií a predovšetkým o náklady spojené s opravami áut a hlavne so získaním stratenej dôvery.

Riešenie krízy potrvá podľa nového šéfa koncernu VW asi päť rokov a ak sa budeme držať toho, že koncern VW vyrába po celom svete skoro 10 miliónov áut ročne, bude ho aféra počas piatich rokov stáť zhruba 800 eur na každom vyrobenom aute.

Koncern teraz tlačí na dodávateľov súčiastok. Jedná o dočasnom znížení cien, ktoré by pomohlo ušetriť zhruba tri miliardy eur.

Koncern ale plánuje šetriť aj inde. Už skôr oznámený program úspory nákladov sa bude týkať aj miezd, mimoriadnych odmien a bonusov pre zamestnancov. Skrátka príde aj vyšší manažment. V treťom štvrťroku vyčlenilo finančné oddelenie 6,5 miliardy eur na riešenie krízy Dieselgate.

Volkswagen bude v nasledujúcej dobe míňať oveľa menej peňazí za reklamu a marketing všeobecne. Osekávanie nákladov sa dotkne aj modelov, ktoré negenerujú potrebné zisky. A Volkswagen samozrejme značne obmedzí svoje sponzorské aktivity a tiež program motoršportu.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY