vytisknout velikost písma Volkswagen šetrí, kde sa dá. Tlačí na dodávateľov a obmedzí sponzorské aktivity

Riešenie krízy potrvá podľa nového šéfa VW asi päť rokov. Koncern teraz tlačí na dodávateľov súčiastok, ale plánuje šetriť aj inde.
Volkswagen šetrí, kde sa dá. Tlačí na dodávateľov a obmedzí sponzorské aktivity

Aféra Diesel Gate by mohla koncern Volkswagen stáť počas nasledujúcich rokov až 40 miliárd eur, uvádza Automotive News. Nejde totiž len o pokuty, ale aj o hodnotu akcií a predovšetkým o náklady spojené s opravami áut a hlavne so získaním stratenej dôvery.

Riešenie krízy potrvá podľa nového šéfa koncernu VW asi päť rokov a ak sa budeme držať toho, že koncern VW vyrába po celom svete skoro 10 miliónov áut ročne, bude ho aféra počas piatich rokov stáť zhruba 800 eur na každom vyrobenom aute.

Koncern teraz tlačí na dodávateľov súčiastok. Jedná o dočasnom znížení cien, ktoré by pomohlo ušetriť zhruba tri miliardy eur.

Koncern ale plánuje šetriť aj inde. Už skôr oznámený program úspory nákladov sa bude týkať aj miezd, mimoriadnych odmien a bonusov pre zamestnancov. Skrátka príde aj vyšší manažment. V treťom štvrťroku vyčlenilo finančné oddelenie 6,5 miliardy eur na riešenie krízy Dieselgate.

Volkswagen bude v nasledujúcej dobe míňať oveľa menej peňazí za reklamu a marketing všeobecne. Osekávanie nákladov sa dotkne aj modelov, ktoré negenerujú potrebné zisky. A Volkswagen samozrejme značne obmedzí svoje sponzorské aktivity a tiež program motoršportu.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY