vytisknout velikost písma Volkswagen šetrí, kde sa dá. Tlačí na dodávateľov a obmedzí sponzorské aktivity

Riešenie krízy potrvá podľa nového šéfa VW asi päť rokov. Koncern teraz tlačí na dodávateľov súčiastok, ale plánuje šetriť aj inde.
Volkswagen šetrí, kde sa dá. Tlačí na dodávateľov a obmedzí sponzorské aktivity

Aféra Diesel Gate by mohla koncern Volkswagen stáť počas nasledujúcich rokov až 40 miliárd eur, uvádza Automotive News. Nejde totiž len o pokuty, ale aj o hodnotu akcií a predovšetkým o náklady spojené s opravami áut a hlavne so získaním stratenej dôvery.

Riešenie krízy potrvá podľa nového šéfa koncernu VW asi päť rokov a ak sa budeme držať toho, že koncern VW vyrába po celom svete skoro 10 miliónov áut ročne, bude ho aféra počas piatich rokov stáť zhruba 800 eur na každom vyrobenom aute.

Koncern teraz tlačí na dodávateľov súčiastok. Jedná o dočasnom znížení cien, ktoré by pomohlo ušetriť zhruba tri miliardy eur.

Koncern ale plánuje šetriť aj inde. Už skôr oznámený program úspory nákladov sa bude týkať aj miezd, mimoriadnych odmien a bonusov pre zamestnancov. Skrátka príde aj vyšší manažment. V treťom štvrťroku vyčlenilo finančné oddelenie 6,5 miliardy eur na riešenie krízy Dieselgate.

Volkswagen bude v nasledujúcej dobe míňať oveľa menej peňazí za reklamu a marketing všeobecne. Osekávanie nákladov sa dotkne aj modelov, ktoré negenerujú potrebné zisky. A Volkswagen samozrejme značne obmedzí svoje sponzorské aktivity a tiež program motoršportu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY