vytisknout velikost písma Volkswagen šetrí, kde sa dá. Tlačí na dodávateľov a obmedzí sponzorské aktivity

Riešenie krízy potrvá podľa nového šéfa VW asi päť rokov. Koncern teraz tlačí na dodávateľov súčiastok, ale plánuje šetriť aj inde.
Volkswagen šetrí, kde sa dá. Tlačí na dodávateľov a obmedzí sponzorské aktivity

Aféra Diesel Gate by mohla koncern Volkswagen stáť počas nasledujúcich rokov až 40 miliárd eur, uvádza Automotive News. Nejde totiž len o pokuty, ale aj o hodnotu akcií a predovšetkým o náklady spojené s opravami áut a hlavne so získaním stratenej dôvery.

Riešenie krízy potrvá podľa nového šéfa koncernu VW asi päť rokov a ak sa budeme držať toho, že koncern VW vyrába po celom svete skoro 10 miliónov áut ročne, bude ho aféra počas piatich rokov stáť zhruba 800 eur na každom vyrobenom aute.

Koncern teraz tlačí na dodávateľov súčiastok. Jedná o dočasnom znížení cien, ktoré by pomohlo ušetriť zhruba tri miliardy eur.

Koncern ale plánuje šetriť aj inde. Už skôr oznámený program úspory nákladov sa bude týkať aj miezd, mimoriadnych odmien a bonusov pre zamestnancov. Skrátka príde aj vyšší manažment. V treťom štvrťroku vyčlenilo finančné oddelenie 6,5 miliardy eur na riešenie krízy Dieselgate.

Volkswagen bude v nasledujúcej dobe míňať oveľa menej peňazí za reklamu a marketing všeobecne. Osekávanie nákladov sa dotkne aj modelov, ktoré negenerujú potrebné zisky. A Volkswagen samozrejme značne obmedzí svoje sponzorské aktivity a tiež program motoršportu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY