vytisknout velikost písma Volkswagen Scirocco končí. Kúpiť už možno kúpiť len "skladovku"

Volkswagen Scirocco skončil po desiatich rokoch bez nástupcu. Už ho nie je možné objednať, kúpiť možno len skladový voz. V minulom roku sa v Európe predalo len 10 000 kusov. Od roku 2007 sa predalo v EÚ približne 176 000 kusov.
Volkswagen Scirocco končí. Kúpiť už možno kúpiť len "skladovku"

Volkswagen Scirocco bol jedným z modelov koncernu VW, ktorý bol v ohrození kvôli plánovanému znižovaniu nákladov. Teraz už je jasné, že tento model skončí bez priameho nástupcu. Ako zistil Car & Driver, automobilka v tichosti zastavila príjem objednávok. Teraz už tak kúpite len skladový kus.

Dôvodom je napríklad aj použitá platforma PQ35, ktorú používal ešte predminulý Golf. Nové modely s motorom vpredu naprieč v rámci koncernu VW ale už používajú platformu MQB, ktorú Scirocco nemalo. Vyrábalo sa od konca roku 2007 a celkovo sa dočkalo skoro desaťročného životného cyklu, čo je trochu viac, než býva zvykom.

Zaujímavé tiež je, že Volkswagen Scirocco používal v najostrejšej verzii R dvojliter TSI ešte staršej generácie EA113, ktorá si pamätá predfaceliftovú Octaviu RS alebo päťkový Golf GTI. Výroba tohto motora pre Scirocco skončila v marci tohto roka, ostatné motorizácie a verzie skončili v septembri a októbri.

Volkswagen Scirocco nebol nikdy masový model. Najlepšie sa mu darilo v roku 2009, kedy si v Európe našiel 45 000 zákazníkov. V rokoch 2014 až 2016 sa ročne podarilo nájsť klientov pre zhruba 10 000 áut. Do tohtoročného augusta sa predalo v Európe ešte 4500 kusov. Od roku 2007 sa predalo v EÚ približne 176 000 kusov tohto modelu. Scirocco bude vo výrobnom programe nahradené štýlovými crossovermi.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY