vytisknout velikost písma Volkswagen Scirocco GTS prichádza do Šanghaja s technikou Golfu GTI

Volkswagen Scirocco GTS prichádza do Šanghaja s technikou Golfu GTI

Legendárne označenie GTS pre model Volkswagen Scirocco sa vracia. Premiéru zažije na čínskom autosalóne v Šanghaji a aj keď na prvý pohľad vyzerá drsne a výhražne, vedľa rozšírenej výbavy a motora z Golfu GTI nič iné nečakajte.

DB2015AU00654_large.JPGDB2015AU00655_large.JPGDB2015AU00656_large.JPGVolkswagen Scirocco GTS spoznáte na prvý pohľad podľa nového exkluzívneho laku, špeciálnych 18" kolies a červených brzdičov. Aj vo vnútri je niekoľko vecí, ktoré ostatné Scirocca mať nebudú, napríklad toto prevedenie sedadiel

Volkswagen Scirocco GTS je vlastne vrcholná verzia modelového radu s bohatou výbavou vrátane nového zábavného systému. Ten sa v priebehu leta dostane do ponuky aj pre ostatné verzie Scirocco, kde ale bude samozrejme za príplatok.

Nové sú laky a aj špeciálne 18 "kolesá, ktoré dostane výhradne model GTS. Pokiaľ ide o techniku, motor 2.0 TSI z Golfu GTI má stále pekných 220 koní a Scirocco GTS s ním zrýchli na stovku za 6,5 sekundy. Maximálna rýchlosť leží na hranici 246 km/h (244 km/h pre DSG). VW sa chváli aj spotrebou, Scirocco GTS podľa normy NEDC spotrebuje s manuálom 6,1 l/100 km, s automatom 6,4 l/100 km.

Popri klasickej manuálnej šesťstupňovej prevodovke teda môžete mať aj automat DSG, v tomto prípade so šiestimi rýchlosťami a spoľahlivejším systémom s mokrými spojkami. Sila motora je samozrejme prenášaná len na predné kolesá. Zaujímavosťou je tiež možnosť úplne vypnúť systém ESP.

DB2015AU00652_large.JPGDB2015AU00653_large.JPGDB2015AU00657_large.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY