vytisknout velikost písma Volkswagen Scirocco GTS prichádza do Šanghaja s technikou Golfu GTI

Volkswagen Scirocco GTS prichádza do Šanghaja s technikou Golfu GTI

Legendárne označenie GTS pre model Volkswagen Scirocco sa vracia. Premiéru zažije na čínskom autosalóne v Šanghaji a aj keď na prvý pohľad vyzerá drsne a výhražne, vedľa rozšírenej výbavy a motora z Golfu GTI nič iné nečakajte.

DB2015AU00654_large.JPGDB2015AU00655_large.JPGDB2015AU00656_large.JPGVolkswagen Scirocco GTS spoznáte na prvý pohľad podľa nového exkluzívneho laku, špeciálnych 18" kolies a červených brzdičov. Aj vo vnútri je niekoľko vecí, ktoré ostatné Scirocca mať nebudú, napríklad toto prevedenie sedadiel

Volkswagen Scirocco GTS je vlastne vrcholná verzia modelového radu s bohatou výbavou vrátane nového zábavného systému. Ten sa v priebehu leta dostane do ponuky aj pre ostatné verzie Scirocco, kde ale bude samozrejme za príplatok.

Nové sú laky a aj špeciálne 18 "kolesá, ktoré dostane výhradne model GTS. Pokiaľ ide o techniku, motor 2.0 TSI z Golfu GTI má stále pekných 220 koní a Scirocco GTS s ním zrýchli na stovku za 6,5 sekundy. Maximálna rýchlosť leží na hranici 246 km/h (244 km/h pre DSG). VW sa chváli aj spotrebou, Scirocco GTS podľa normy NEDC spotrebuje s manuálom 6,1 l/100 km, s automatom 6,4 l/100 km.

Popri klasickej manuálnej šesťstupňovej prevodovke teda môžete mať aj automat DSG, v tomto prípade so šiestimi rýchlosťami a spoľahlivejším systémom s mokrými spojkami. Sila motora je samozrejme prenášaná len na predné kolesá. Zaujímavosťou je tiež možnosť úplne vypnúť systém ESP.

DB2015AU00652_large.JPGDB2015AU00653_large.JPGDB2015AU00657_large.JPG

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY