vytisknout velikost písma Volkswagen sa nakoniec s dieselom do USA nevráti. Vsadí na elektrinu

Volkswagen nakoniec diesely v USA opustí. Ďalší vývoj vznetového motora je príliš drahý, hybridy už sú výhodnejšie. Audi dáva nafte ešte jednu šancu. VW dosiahol po afére s emisiami dohody s úradmi a finančné vyrovnanie.
Volkswagen sa nakoniec s dieselom do USA nevráti. Vsadí na elektrinu

Automobilka Volkswagen nebola ešte nedávno definitívne rozhodnutá vzdať sa predaja vznetových motorov na americkom trhu. Ohľadom nového SUV Volkswagen Atlas sa o naftovom motore špekulovalo. Sám Volkswagen uvádzal, že by možno dokázal zase štvrtinu áut predať práve s dieselom. Riaditeľ VW Herbert Diess však tento týždeň médiám potvrdil, že konečné rozhodnutie už padlo.

Volkswagen sa nakoniec rozhodol s dieselom na americký trh nevrátiť. Nie je to ale ani tak kvôli emisnýmu škandálu Dieselgate a poškodenej povesti. Verní zákazníci zostali pomerne lojálni a to tak voči VW, tak voči dieselom. Je to predovšetkým kvôli prísnejším emisným predpisom. Ďalší vývoj dieselu by bol už neúnosne drahý. Aspoň podľa tvrdenia šéfa Volkswagenu.

Značka totiž dokáže dosiahnuť lepšie výsledky v emisných testoch a testoch spotreby s hybridným pohonom, ktorý bude v nasledujúcich rokoch lacnejší na výrobu. U dieselov to bude skôr naopak. Zákazníci si navyše na hybridy zvykajú a začínajú ich brať ako bežnú súčasť ponuky. Nie ako produkt pre úzku skupinku čudákov.

Zaujímavé je, že Audi sa dieselov v USA nevzdáva. Napríklad u SUV Audi Q7 vidí automobilka veľký potenciál. Ešte by sme mali pripomenúť, že po emisnom škandále Dieselgate dosiahol Volkswagen mimosúdneho vyrovnania. Odkúpi späť 475 000 áut s dieselmi, ktoré klamali s emisiami, a zároveň zaplatí 14,7 miliardy dolárov.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY