vytisknout velikost písma Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradia ich motory 1,5 l

Štvorvalce s objemom 1,5 l na benzín aj naftu nahradia v koncerne VW všetky motory objemovej triedy medzi 1,0 a 2,0 l.
Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradia ich motory 1,5 l

Automobilka Volkswagen sa chystá na zásadnú revíziu svojej motorovej palety pre bežné modely. Existujúca motorová ponuka je príliš komplikovaná, do budúcnosti sa preto počíta so zjednodušením a zjednotením motorov. Zostanú vlastne len tri objemové triedy pohonných jednotiek.

Úplne prvým motorom z novej generácie je preplňovaný trojvalec 1.0 TSI, ktorý sa už predstavil pod kapotou Volkswagenu Polo a ktorý zamieri napríklad do Golfu, Octavie aj Fabie. Konečná čaká na motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI, ktoré majú navyše kvôli svojim rozvodom dosť pošramotenú povesť.

Benzínové štvorvalce s objemom pod 2,0 l nahradí jednotka 1.5 TSI, ktorá bude mať aj štyri valce, ale zastúpi vlastne celé spektrum výkonov, ktoré doteraz obstarávali jednotky 1.4 TSI a 1.8 TSI. Motor 1.2 TSI bude nahradený trojvalcom 1.0 TSI.

O motore 1.5 TSI toho zatiaľ veľa nevieme, ale je jasné, že dostane priame vstrekovanie, novú generáciu preplňovania (že by sa chystalo elektrické turbo?) a vznikne predĺžením zdvihu súčasnej jednotky 1.4 TSI. Prevezme aj techniku ​​vypínania dvoch valcov, povedal magazínu Motoring výkonný riaditeľ VW Herbert Diess.

Modernizácia čaká aj na dieselovú paletu. Jednotka 1.6 TDI prejde zúžením vŕtania a vznikne z nej motor 1.5 TDI. Opäť to teda bude štvorvalec. Nový typ preplňovania sa chystá aj pre malý diesel. Nad ním potom bude logicky jednotka 2.0 TDI, ktorá pokračuje tak, ako ju poznáme dnes.

Nové motory 1.5 TSI a 1.5 TDI sa predstavia po prvý raz pod kapotou modernizovaného Volkswagenu Golf, ktorý by sa mal ukázať na jeseň na autosalóne v Paríži. Zrejme ich dostane aj omladená Škoda Octavia.

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY