vytisknout velikost písma Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradia ich motory 1,5 l

Štvorvalce s objemom 1,5 l na benzín aj naftu nahradia v koncerne VW všetky motory objemovej triedy medzi 1,0 a 2,0 l.
Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradia ich motory 1,5 l

Automobilka Volkswagen sa chystá na zásadnú revíziu svojej motorovej palety pre bežné modely. Existujúca motorová ponuka je príliš komplikovaná, do budúcnosti sa preto počíta so zjednodušením a zjednotením motorov. Zostanú vlastne len tri objemové triedy pohonných jednotiek.

Úplne prvým motorom z novej generácie je preplňovaný trojvalec 1.0 TSI, ktorý sa už predstavil pod kapotou Volkswagenu Polo a ktorý zamieri napríklad do Golfu, Octavie aj Fabie. Konečná čaká na motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI, ktoré majú navyše kvôli svojim rozvodom dosť pošramotenú povesť.

Benzínové štvorvalce s objemom pod 2,0 l nahradí jednotka 1.5 TSI, ktorá bude mať aj štyri valce, ale zastúpi vlastne celé spektrum výkonov, ktoré doteraz obstarávali jednotky 1.4 TSI a 1.8 TSI. Motor 1.2 TSI bude nahradený trojvalcom 1.0 TSI.

O motore 1.5 TSI toho zatiaľ veľa nevieme, ale je jasné, že dostane priame vstrekovanie, novú generáciu preplňovania (že by sa chystalo elektrické turbo?) a vznikne predĺžením zdvihu súčasnej jednotky 1.4 TSI. Prevezme aj techniku ​​vypínania dvoch valcov, povedal magazínu Motoring výkonný riaditeľ VW Herbert Diess.

Modernizácia čaká aj na dieselovú paletu. Jednotka 1.6 TDI prejde zúžením vŕtania a vznikne z nej motor 1.5 TDI. Opäť to teda bude štvorvalec. Nový typ preplňovania sa chystá aj pre malý diesel. Nad ním potom bude logicky jednotka 2.0 TDI, ktorá pokračuje tak, ako ju poznáme dnes.

Nové motory 1.5 TSI a 1.5 TDI sa predstavia po prvý raz pod kapotou modernizovaného Volkswagenu Golf, ktorý by sa mal ukázať na jeseň na autosalóne v Paríži. Zrejme ich dostane aj omladená Škoda Octavia.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY