vytisknout velikost písma Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradia ich motory 1,5 l

Štvorvalce s objemom 1,5 l na benzín aj naftu nahradia v koncerne VW všetky motory objemovej triedy medzi 1,0 a 2,0 l.
Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradia ich motory 1,5 l

Automobilka Volkswagen sa chystá na zásadnú revíziu svojej motorovej palety pre bežné modely. Existujúca motorová ponuka je príliš komplikovaná, do budúcnosti sa preto počíta so zjednodušením a zjednotením motorov. Zostanú vlastne len tri objemové triedy pohonných jednotiek.

Úplne prvým motorom z novej generácie je preplňovaný trojvalec 1.0 TSI, ktorý sa už predstavil pod kapotou Volkswagenu Polo a ktorý zamieri napríklad do Golfu, Octavie aj Fabie. Konečná čaká na motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI, ktoré majú navyše kvôli svojim rozvodom dosť pošramotenú povesť.

Benzínové štvorvalce s objemom pod 2,0 l nahradí jednotka 1.5 TSI, ktorá bude mať aj štyri valce, ale zastúpi vlastne celé spektrum výkonov, ktoré doteraz obstarávali jednotky 1.4 TSI a 1.8 TSI. Motor 1.2 TSI bude nahradený trojvalcom 1.0 TSI.

O motore 1.5 TSI toho zatiaľ veľa nevieme, ale je jasné, že dostane priame vstrekovanie, novú generáciu preplňovania (že by sa chystalo elektrické turbo?) a vznikne predĺžením zdvihu súčasnej jednotky 1.4 TSI. Prevezme aj techniku ​​vypínania dvoch valcov, povedal magazínu Motoring výkonný riaditeľ VW Herbert Diess.

Modernizácia čaká aj na dieselovú paletu. Jednotka 1.6 TDI prejde zúžením vŕtania a vznikne z nej motor 1.5 TDI. Opäť to teda bude štvorvalec. Nový typ preplňovania sa chystá aj pre malý diesel. Nad ním potom bude logicky jednotka 2.0 TDI, ktorá pokračuje tak, ako ju poznáme dnes.

Nové motory 1.5 TSI a 1.5 TDI sa predstavia po prvý raz pod kapotou modernizovaného Volkswagenu Golf, ktorý by sa mal ukázať na jeseň na autosalóne v Paríži. Zrejme ich dostane aj omladená Škoda Octavia.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY