vytisknout velikost písma Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradia ich motory 1,5 l

Štvorvalce s objemom 1,5 l na benzín aj naftu nahradia v koncerne VW všetky motory objemovej triedy medzi 1,0 a 2,0 l.
Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradia ich motory 1,5 l

Automobilka Volkswagen sa chystá na zásadnú revíziu svojej motorovej palety pre bežné modely. Existujúca motorová ponuka je príliš komplikovaná, do budúcnosti sa preto počíta so zjednodušením a zjednotením motorov. Zostanú vlastne len tri objemové triedy pohonných jednotiek.

Úplne prvým motorom z novej generácie je preplňovaný trojvalec 1.0 TSI, ktorý sa už predstavil pod kapotou Volkswagenu Polo a ktorý zamieri napríklad do Golfu, Octavie aj Fabie. Konečná čaká na motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI, ktoré majú navyše kvôli svojim rozvodom dosť pošramotenú povesť.

Benzínové štvorvalce s objemom pod 2,0 l nahradí jednotka 1.5 TSI, ktorá bude mať aj štyri valce, ale zastúpi vlastne celé spektrum výkonov, ktoré doteraz obstarávali jednotky 1.4 TSI a 1.8 TSI. Motor 1.2 TSI bude nahradený trojvalcom 1.0 TSI.

O motore 1.5 TSI toho zatiaľ veľa nevieme, ale je jasné, že dostane priame vstrekovanie, novú generáciu preplňovania (že by sa chystalo elektrické turbo?) a vznikne predĺžením zdvihu súčasnej jednotky 1.4 TSI. Prevezme aj techniku ​​vypínania dvoch valcov, povedal magazínu Motoring výkonný riaditeľ VW Herbert Diess.

Modernizácia čaká aj na dieselovú paletu. Jednotka 1.6 TDI prejde zúžením vŕtania a vznikne z nej motor 1.5 TDI. Opäť to teda bude štvorvalec. Nový typ preplňovania sa chystá aj pre malý diesel. Nad ním potom bude logicky jednotka 2.0 TDI, ktorá pokračuje tak, ako ju poznáme dnes.

Nové motory 1.5 TSI a 1.5 TDI sa predstavia po prvý raz pod kapotou modernizovaného Volkswagenu Golf, ktorý by sa mal ukázať na jeseň na autosalóne v Paríži. Zrejme ich dostane aj omladená Škoda Octavia.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY