vytisknout velikost písma Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradia ich motory 1,5 l

Štvorvalce s objemom 1,5 l na benzín aj naftu nahradia v koncerne VW všetky motory objemovej triedy medzi 1,0 a 2,0 l.
Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradia ich motory 1,5 l

Automobilka Volkswagen sa chystá na zásadnú revíziu svojej motorovej palety pre bežné modely. Existujúca motorová ponuka je príliš komplikovaná, do budúcnosti sa preto počíta so zjednodušením a zjednotením motorov. Zostanú vlastne len tri objemové triedy pohonných jednotiek.

Úplne prvým motorom z novej generácie je preplňovaný trojvalec 1.0 TSI, ktorý sa už predstavil pod kapotou Volkswagenu Polo a ktorý zamieri napríklad do Golfu, Octavie aj Fabie. Konečná čaká na motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI, ktoré majú navyše kvôli svojim rozvodom dosť pošramotenú povesť.

Benzínové štvorvalce s objemom pod 2,0 l nahradí jednotka 1.5 TSI, ktorá bude mať aj štyri valce, ale zastúpi vlastne celé spektrum výkonov, ktoré doteraz obstarávali jednotky 1.4 TSI a 1.8 TSI. Motor 1.2 TSI bude nahradený trojvalcom 1.0 TSI.

O motore 1.5 TSI toho zatiaľ veľa nevieme, ale je jasné, že dostane priame vstrekovanie, novú generáciu preplňovania (že by sa chystalo elektrické turbo?) a vznikne predĺžením zdvihu súčasnej jednotky 1.4 TSI. Prevezme aj techniku ​​vypínania dvoch valcov, povedal magazínu Motoring výkonný riaditeľ VW Herbert Diess.

Modernizácia čaká aj na dieselovú paletu. Jednotka 1.6 TDI prejde zúžením vŕtania a vznikne z nej motor 1.5 TDI. Opäť to teda bude štvorvalec. Nový typ preplňovania sa chystá aj pre malý diesel. Nad ním potom bude logicky jednotka 2.0 TDI, ktorá pokračuje tak, ako ju poznáme dnes.

Nové motory 1.5 TSI a 1.5 TDI sa predstavia po prvý raz pod kapotou modernizovaného Volkswagenu Golf, ktorý by sa mal ukázať na jeseň na autosalóne v Paríži. Zrejme ich dostane aj omladená Škoda Octavia.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY