vytisknout velikost písma Volkswagen radí: nehrajte sa za jazdy s telefónom

Volkswagen radí: nehrajte sa za jazdy s telefónom

Používanie telefónu za volantom sa údajne v niektorých krajinách stalo hlavnou príčinou dopravných nehôd, ktoré majú veľmi často vážne následky. Volkswagen sa na tento problém rozhodol upozorniť a pripravil pre návštevníkov jedného kina v Hongkongu experiment, vďaka ktorému vzniklo priložené video.

Nič netušiacim divákom bol premietnutý záber z pohľadu vodiča. Vzhľadom k tom, že filmový vodič ide stále po rovnej ceste a nič sa nedeje, diváci rýchlo stratia pozornosť a navyše im začnú zvoniť telefóny. Reakcia je jasná, všetci musia skontrolovať, čože to prišlo za správu a v tú chvíľu nasleduje "prekvapenie". Celkom drsná upútavka evidentne zapôsobila...

Podľa policajných štatistík sa pripomienka nemeckého koncernu týka aj slovenských vodičov. Najčastejšou príčinou nehôd za rok 2013 boli situácie, kedy sa vodič plne nevenoval riadeniu vozidla.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY