vytisknout velikost písma Volkswagen predstavil Polo R WRC pre nadchádzajúcu sezónu

Volkswagen predstavil Polo R WRC pre nadchádzajúcu sezónu

Už vo štvrtok 22. januára budú zahájené majstrovstvá sveta v rally (FIA WRC) 2015. Na štart tohto závodu sa okrem iných postaví aj upravený Volkswagen Polo R WRC, ktorý bol pred pár dňami predstavený vo Wolfsburgu. Nové auto dostalo rad úprav a iné bojové farby.

Volkswagen má za sebou veľmi úspešné ročníky 2013 a 2014 a aj v nadchádzajúcom roku mieri nemecká automobilka len na tie najvyššie ciele. Polo R WRC preto bolo údajne vylepšené, ale okrem faktu, že vozidlo dostalo hydraulicky ovládanú prevodovku jedným pádlom pod volantom, sa toho v oficiálnych materiáloch veľa nedočítate. Volkswagen len všeobecne hovorí, že inžinieri preverili tri štvrtiny komponentov a rad z nich optimalizovali.

Najviditeľnejšou novinkou tak nakoniec zostáva dizajn automobilu, respektíve jeho farba. Po novom je Polo R WRC z väčšej časti tmavo modré a smerom dozadu prechádza k pôvodnej bielej. Zostava jazdcov sa nezmenila. Za volantom sa tak opäť predstaví dvojnásobný majster sveta Sébastien Ogier a jeho kolegovia Jari-Matti Latvala, respektíve Andreas Mikkelsen.

Prvým závodom bude slávne Rallye Monte Carlo, dvanásteho februára nasleduje Rallye Švédsko a začiatkom marca potom zavíta seriál FIA WRC do Mexika.

rwrc_1.jpgrwrc_2.jpgrwrc_3.jpgrwrc_8.jpgrwrc_4.jpgrwrc_5.jpgrwrc_6.jpgrwrc_7.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY