vytisknout velikost písma Volkswagen predstavil Polo R WRC pre nadchádzajúcu sezónu

Volkswagen predstavil Polo R WRC pre nadchádzajúcu sezónu

Už vo štvrtok 22. januára budú zahájené majstrovstvá sveta v rally (FIA WRC) 2015. Na štart tohto závodu sa okrem iných postaví aj upravený Volkswagen Polo R WRC, ktorý bol pred pár dňami predstavený vo Wolfsburgu. Nové auto dostalo rad úprav a iné bojové farby.

Volkswagen má za sebou veľmi úspešné ročníky 2013 a 2014 a aj v nadchádzajúcom roku mieri nemecká automobilka len na tie najvyššie ciele. Polo R WRC preto bolo údajne vylepšené, ale okrem faktu, že vozidlo dostalo hydraulicky ovládanú prevodovku jedným pádlom pod volantom, sa toho v oficiálnych materiáloch veľa nedočítate. Volkswagen len všeobecne hovorí, že inžinieri preverili tri štvrtiny komponentov a rad z nich optimalizovali.

Najviditeľnejšou novinkou tak nakoniec zostáva dizajn automobilu, respektíve jeho farba. Po novom je Polo R WRC z väčšej časti tmavo modré a smerom dozadu prechádza k pôvodnej bielej. Zostava jazdcov sa nezmenila. Za volantom sa tak opäť predstaví dvojnásobný majster sveta Sébastien Ogier a jeho kolegovia Jari-Matti Latvala, respektíve Andreas Mikkelsen.

Prvým závodom bude slávne Rallye Monte Carlo, dvanásteho februára nasleduje Rallye Švédsko a začiatkom marca potom zavíta seriál FIA WRC do Mexika.

rwrc_1.jpgrwrc_2.jpgrwrc_3.jpgrwrc_8.jpgrwrc_4.jpgrwrc_5.jpgrwrc_6.jpgrwrc_7.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY