vytisknout velikost písma Volkswagen predstavil Polo R WRC pre nadchádzajúcu sezónu

Volkswagen predstavil Polo R WRC pre nadchádzajúcu sezónu

Už vo štvrtok 22. januára budú zahájené majstrovstvá sveta v rally (FIA WRC) 2015. Na štart tohto závodu sa okrem iných postaví aj upravený Volkswagen Polo R WRC, ktorý bol pred pár dňami predstavený vo Wolfsburgu. Nové auto dostalo rad úprav a iné bojové farby.

Volkswagen má za sebou veľmi úspešné ročníky 2013 a 2014 a aj v nadchádzajúcom roku mieri nemecká automobilka len na tie najvyššie ciele. Polo R WRC preto bolo údajne vylepšené, ale okrem faktu, že vozidlo dostalo hydraulicky ovládanú prevodovku jedným pádlom pod volantom, sa toho v oficiálnych materiáloch veľa nedočítate. Volkswagen len všeobecne hovorí, že inžinieri preverili tri štvrtiny komponentov a rad z nich optimalizovali.

Najviditeľnejšou novinkou tak nakoniec zostáva dizajn automobilu, respektíve jeho farba. Po novom je Polo R WRC z väčšej časti tmavo modré a smerom dozadu prechádza k pôvodnej bielej. Zostava jazdcov sa nezmenila. Za volantom sa tak opäť predstaví dvojnásobný majster sveta Sébastien Ogier a jeho kolegovia Jari-Matti Latvala, respektíve Andreas Mikkelsen.

Prvým závodom bude slávne Rallye Monte Carlo, dvanásteho februára nasleduje Rallye Švédsko a začiatkom marca potom zavíta seriál FIA WRC do Mexika.

rwrc_1.jpgrwrc_2.jpgrwrc_3.jpgrwrc_8.jpgrwrc_4.jpgrwrc_5.jpgrwrc_6.jpgrwrc_7.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY