vytisknout velikost písma Volkswagen predstavil koncept Golf R Touch vybavený ovládaním gestami

Volkswagen predstavil koncept Golf R Touch vybavený ovládaním gestami

Volkswagen predstavil na veľtrhu CES 2015 koncept Golf R Touch. Jedná sa o Golf R s úplne novým usporiadaným pracoviskom vodiča. Namiesto tradičných ovládačov a prístrojového štítu tu nájdete výhradne displeje.

Niektoré funkcie je navyše možné ovládať bezdotykovo iba pomocou gest.
Práve ovládanie gestami je hlavná vec, ktorú Golf R Touch predstavuje. Jediné, čo potrebujete, je ruka namierená proti stredovému displeji. Viac ako opis ale povie priložené video, ktoré vyzerá veľmi efektne, ale ktoré tiež naznačuje, že využitie takéhoto ovládanie za jazdy asi nebude úplne praktické.

Golf R Touch navyše opustil všetky tlačidlá, ktoré boli nahradené displejom. Ten najväčší (umiestnený v hornej časti stredového panelu) má 12,8 palcov, je dotykový a ponúka vysoké rozlíšenie. Pod ním je ďalší dotykový displej veľkosti ôsmich palcov, cez ktorý ovládate napríklad klimatizáciu.

Pred vodičom potom nenájdete klasický prístrojový štít, ale tretí displej, ktorý nesie označenie Active Information Displej.

Ten má veľkosť 12,3 palcov a podľa tlačovej správy ponúka veľmi jednoduché nastavenie toho, čo na ňom má byť. Údajne je to rovnako jednoduché, ako prispôsobenie smartfónu alebo tabletu.

rtouch_01.jpgrtouch_02.jpgrtouch_03.jpgrtouch_04.jpgrtouch_05.jpgrtouch_06.jpgrtouch_07.jpgrtouch_08.jpgrtouch_09.jpgrtouch_10.jpgrtouch_11.jpgrtouch_12.jpgrtouch_13.jpgrtouch_14.jpgrtouch_15.jpgrtouch_16.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY