vytisknout velikost písma Volkswagen predstavil koncept Golf R Touch vybavený ovládaním gestami

Volkswagen predstavil koncept Golf R Touch vybavený ovládaním gestami

Volkswagen predstavil na veľtrhu CES 2015 koncept Golf R Touch. Jedná sa o Golf R s úplne novým usporiadaným pracoviskom vodiča. Namiesto tradičných ovládačov a prístrojového štítu tu nájdete výhradne displeje.

Niektoré funkcie je navyše možné ovládať bezdotykovo iba pomocou gest.
Práve ovládanie gestami je hlavná vec, ktorú Golf R Touch predstavuje. Jediné, čo potrebujete, je ruka namierená proti stredovému displeji. Viac ako opis ale povie priložené video, ktoré vyzerá veľmi efektne, ale ktoré tiež naznačuje, že využitie takéhoto ovládanie za jazdy asi nebude úplne praktické.

Golf R Touch navyše opustil všetky tlačidlá, ktoré boli nahradené displejom. Ten najväčší (umiestnený v hornej časti stredového panelu) má 12,8 palcov, je dotykový a ponúka vysoké rozlíšenie. Pod ním je ďalší dotykový displej veľkosti ôsmich palcov, cez ktorý ovládate napríklad klimatizáciu.

Pred vodičom potom nenájdete klasický prístrojový štít, ale tretí displej, ktorý nesie označenie Active Information Displej.

Ten má veľkosť 12,3 palcov a podľa tlačovej správy ponúka veľmi jednoduché nastavenie toho, čo na ňom má byť. Údajne je to rovnako jednoduché, ako prispôsobenie smartfónu alebo tabletu.

rtouch_01.jpgrtouch_02.jpgrtouch_03.jpgrtouch_04.jpgrtouch_05.jpgrtouch_06.jpgrtouch_07.jpgrtouch_08.jpgrtouch_09.jpgrtouch_10.jpgrtouch_11.jpgrtouch_12.jpgrtouch_13.jpgrtouch_14.jpgrtouch_15.jpgrtouch_16.jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY