vytisknout velikost písma Volkswagen predstavil koncept Golf R Touch vybavený ovládaním gestami

Volkswagen predstavil koncept Golf R Touch vybavený ovládaním gestami

Volkswagen predstavil na veľtrhu CES 2015 koncept Golf R Touch. Jedná sa o Golf R s úplne novým usporiadaným pracoviskom vodiča. Namiesto tradičných ovládačov a prístrojového štítu tu nájdete výhradne displeje.

Niektoré funkcie je navyše možné ovládať bezdotykovo iba pomocou gest.
Práve ovládanie gestami je hlavná vec, ktorú Golf R Touch predstavuje. Jediné, čo potrebujete, je ruka namierená proti stredovému displeji. Viac ako opis ale povie priložené video, ktoré vyzerá veľmi efektne, ale ktoré tiež naznačuje, že využitie takéhoto ovládanie za jazdy asi nebude úplne praktické.

Golf R Touch navyše opustil všetky tlačidlá, ktoré boli nahradené displejom. Ten najväčší (umiestnený v hornej časti stredového panelu) má 12,8 palcov, je dotykový a ponúka vysoké rozlíšenie. Pod ním je ďalší dotykový displej veľkosti ôsmich palcov, cez ktorý ovládate napríklad klimatizáciu.

Pred vodičom potom nenájdete klasický prístrojový štít, ale tretí displej, ktorý nesie označenie Active Information Displej.

Ten má veľkosť 12,3 palcov a podľa tlačovej správy ponúka veľmi jednoduché nastavenie toho, čo na ňom má byť. Údajne je to rovnako jednoduché, ako prispôsobenie smartfónu alebo tabletu.

rtouch_01.jpgrtouch_02.jpgrtouch_03.jpgrtouch_04.jpgrtouch_05.jpgrtouch_06.jpgrtouch_07.jpgrtouch_08.jpgrtouch_09.jpgrtouch_10.jpgrtouch_11.jpgrtouch_12.jpgrtouch_13.jpgrtouch_14.jpgrtouch_15.jpgrtouch_16.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY