vytisknout velikost písma Volkswagen predstavil finálnu verziu závodného špeciálu Golf GTI TCR

Volkswagen predstavil finálnu verziu závodného špeciálu Golf GTI TCR

Volkswagen Golf GTI mieri na pretekárske okruhy. Po skúšobnej účasti v niekoľkých pretekoch minulého ročníka seriálu TCR automobilka predstavila finálne prevedenie. Nikoho asi neprekvapí, že s vývojom tohto špeciálu pomáhal Seat, ktorý už nabral veľa skúseností s modelom Leon Cup Racer.

Volkswagen GTI TCR používa preplňovaný benzínový štvorvalec pôvodom z Golfu R. Ten je naladený na 242 kW (330 k) a 410 Nm. Poháňané sú kolesá prednej nápravy, a to cez sekvenčnú prevodovku s pádlami radenia umiestnenými pod volantom. Hmotnosť vozidla aj s vodičom by sa mala pohybovať okolo 1280 kg.

Golf GTI TCR je samozrejme výrazne širší ako jeho klasická verzia. Podvozok používa brzdy s veľkosťou 362 mm vpredu a 310 mm vzadu a nechýba ani nastaviteľné odpruženie. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá. Akceleráciu na 100 km/h zvládne tento špeciál za 5,2 s a maximálne vie ísť približne 230 km/h.

Volkswagen Motorsport postaví iba dvadsať exemplárov, pričom všetky už sú údajne rozpredané.

rcr_2.jpgrcr_3.jpgrcr_1.jpg

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY