vytisknout velikost písma Volkswagen predstavil finálnu verziu závodného špeciálu Golf GTI TCR

Volkswagen predstavil finálnu verziu závodného špeciálu Golf GTI TCR

Volkswagen Golf GTI mieri na pretekárske okruhy. Po skúšobnej účasti v niekoľkých pretekoch minulého ročníka seriálu TCR automobilka predstavila finálne prevedenie. Nikoho asi neprekvapí, že s vývojom tohto špeciálu pomáhal Seat, ktorý už nabral veľa skúseností s modelom Leon Cup Racer.

Volkswagen GTI TCR používa preplňovaný benzínový štvorvalec pôvodom z Golfu R. Ten je naladený na 242 kW (330 k) a 410 Nm. Poháňané sú kolesá prednej nápravy, a to cez sekvenčnú prevodovku s pádlami radenia umiestnenými pod volantom. Hmotnosť vozidla aj s vodičom by sa mala pohybovať okolo 1280 kg.

Golf GTI TCR je samozrejme výrazne širší ako jeho klasická verzia. Podvozok používa brzdy s veľkosťou 362 mm vpredu a 310 mm vzadu a nechýba ani nastaviteľné odpruženie. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá. Akceleráciu na 100 km/h zvládne tento špeciál za 5,2 s a maximálne vie ísť približne 230 km/h.

Volkswagen Motorsport postaví iba dvadsať exemplárov, pričom všetky už sú údajne rozpredané.

rcr_2.jpgrcr_3.jpgrcr_1.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY