vytisknout velikost písma Volkswagen predstavil finálnu verziu závodného špeciálu Golf GTI TCR

Volkswagen predstavil finálnu verziu závodného špeciálu Golf GTI TCR

Volkswagen Golf GTI mieri na pretekárske okruhy. Po skúšobnej účasti v niekoľkých pretekoch minulého ročníka seriálu TCR automobilka predstavila finálne prevedenie. Nikoho asi neprekvapí, že s vývojom tohto špeciálu pomáhal Seat, ktorý už nabral veľa skúseností s modelom Leon Cup Racer.

Volkswagen GTI TCR používa preplňovaný benzínový štvorvalec pôvodom z Golfu R. Ten je naladený na 242 kW (330 k) a 410 Nm. Poháňané sú kolesá prednej nápravy, a to cez sekvenčnú prevodovku s pádlami radenia umiestnenými pod volantom. Hmotnosť vozidla aj s vodičom by sa mala pohybovať okolo 1280 kg.

Golf GTI TCR je samozrejme výrazne širší ako jeho klasická verzia. Podvozok používa brzdy s veľkosťou 362 mm vpredu a 310 mm vzadu a nechýba ani nastaviteľné odpruženie. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá. Akceleráciu na 100 km/h zvládne tento špeciál za 5,2 s a maximálne vie ísť približne 230 km/h.

Volkswagen Motorsport postaví iba dvadsať exemplárov, pričom všetky už sú údajne rozpredané.

rcr_2.jpgrcr_3.jpgrcr_1.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY