vytisknout velikost písma Volkswagen predstavil finálnu verziu závodného špeciálu Golf GTI TCR

Volkswagen predstavil finálnu verziu závodného špeciálu Golf GTI TCR

Volkswagen Golf GTI mieri na pretekárske okruhy. Po skúšobnej účasti v niekoľkých pretekoch minulého ročníka seriálu TCR automobilka predstavila finálne prevedenie. Nikoho asi neprekvapí, že s vývojom tohto špeciálu pomáhal Seat, ktorý už nabral veľa skúseností s modelom Leon Cup Racer.

Volkswagen GTI TCR používa preplňovaný benzínový štvorvalec pôvodom z Golfu R. Ten je naladený na 242 kW (330 k) a 410 Nm. Poháňané sú kolesá prednej nápravy, a to cez sekvenčnú prevodovku s pádlami radenia umiestnenými pod volantom. Hmotnosť vozidla aj s vodičom by sa mala pohybovať okolo 1280 kg.

Golf GTI TCR je samozrejme výrazne širší ako jeho klasická verzia. Podvozok používa brzdy s veľkosťou 362 mm vpredu a 310 mm vzadu a nechýba ani nastaviteľné odpruženie. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá. Akceleráciu na 100 km/h zvládne tento špeciál za 5,2 s a maximálne vie ísť približne 230 km/h.

Volkswagen Motorsport postaví iba dvadsať exemplárov, pričom všetky už sú údajne rozpredané.

rcr_2.jpgrcr_3.jpgrcr_1.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY