vytisknout velikost písma Volkswagen predstavil finálnu verziu závodného špeciálu Golf GTI TCR

Volkswagen predstavil finálnu verziu závodného špeciálu Golf GTI TCR

Volkswagen Golf GTI mieri na pretekárske okruhy. Po skúšobnej účasti v niekoľkých pretekoch minulého ročníka seriálu TCR automobilka predstavila finálne prevedenie. Nikoho asi neprekvapí, že s vývojom tohto špeciálu pomáhal Seat, ktorý už nabral veľa skúseností s modelom Leon Cup Racer.

Volkswagen GTI TCR používa preplňovaný benzínový štvorvalec pôvodom z Golfu R. Ten je naladený na 242 kW (330 k) a 410 Nm. Poháňané sú kolesá prednej nápravy, a to cez sekvenčnú prevodovku s pádlami radenia umiestnenými pod volantom. Hmotnosť vozidla aj s vodičom by sa mala pohybovať okolo 1280 kg.

Golf GTI TCR je samozrejme výrazne širší ako jeho klasická verzia. Podvozok používa brzdy s veľkosťou 362 mm vpredu a 310 mm vzadu a nechýba ani nastaviteľné odpruženie. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá. Akceleráciu na 100 km/h zvládne tento špeciál za 5,2 s a maximálne vie ísť približne 230 km/h.

Volkswagen Motorsport postaví iba dvadsať exemplárov, pričom všetky už sú údajne rozpredané.

rcr_2.jpgrcr_3.jpgrcr_1.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY