vytisknout velikost písma Volkswagen predstaví do konca októbra technické riešenie emisných problémov

Volkswagen predstaví do konca októbra technické riešenie emisných problémov

Koncern Volkswagen vydal oficiálnu tlačovú správu, v ktorej naznačuje ďalší postup pri riešení aféry Dieselgate. Ak sa tento problém týka aj vášho automobilu, budete počas nasledujúcich týždňov informovaní o možnosti vylepšenia emisií vášho vozidla. Automobilka opäť zdôrazňuje, že všetky autá sú bezpečné a prevádzkyschopné aj bez nejakých prípadných opráv.

Osobitné technické opatrenia majú byť predstavené do konca októbra. Súčasťou riešenia problému je aj zriadenie národných internetových stránok, ktoré budú koncernové automobilky použiť na zverejnenie nových informácií o aktuálnom vývoji celej záležitosti.

Volkswagen tiež doplnil informáciu o tom, že sa problematické motory týkajú celkovo piatich miliónov áut z dielne VW. Ako bolo predtým povedané, ďalších 1,2 milióna spadá na Škodu a zhruba dva milióny automobilov priznalo aj Audi. Vždy ide o staršie vozidlá so vznetovými motormi série EA 189. Volkswagen opäť uisťuje, že nové agregáty plniace normu Euro 6 tento problém nemajú a sú úplne v poriadku.

Len doplníme, že VW postupuje v poskytovaní informácií ohľadom Dieselgate veľmi opatrne. Aktuálne existujú iba dvaja ľudia priamo z automobilky, ktorí môžu odpovedať na otázky, nikto ďalší nič hovoriť nemôže. 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY